Fandom

Dragon Ball Wiki

Majū Yakon

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Majū Yākon
Maju Yakon.jpg
魔獣ヤーコン
Majū Yākon
Imię w anime Jakon
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Rozdział #448
Debiut w anime DBZ, odcinek #222
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Mieszk. Gw. Mroku
Zginął 1. Zginął rozsadzony od wewnątrz energią pochłoniętą z aury Gokū.
Pochodzenie Gwiazda Mroku
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy 800 [kiri]
40 000 000 [j]
Głos Yoshiyuki Kōno
Znaczenie imienia „majū yākon” - „majū” to po japońsku słowa „demoniczna bestia”. „Yākon” wzięło się od „テクマクマヤコン, テクマクマヤコン, tekumakumayakon, tekumakumayakon” (skrótu od sformułowania テクニカル・マジック・マイ・コンパクト, tekunikaru majikku mai kompakuto, technical magic my compact) magicznego zawołania używanego w mandze Himitsu no Akko-chan przed transformacją głównej bohaterki. Autor mając w pamięci owo zawołanie zabawił się językiem wykorzystując ヤコン, yakon, które jednocześnie brzmi niemal jak ヤーコン, yakkon, roślina w Polsce zwana yacónem, i stworzył imię dla potwora Babidiego.
Pokrewieństwa
  • Babidi (pan)
  • Dābra (współsługa)
  • Puipui (współsługa)
  • Majū Yākon (jap. 魔獣ヤーコン [Majū Yākon], pl. w anime Jakon, potwór nad potworami, fr. Le monstre des monstres, ang. Yakon) – zielonoskóry kosmita wyglądem przypominający modliszkę, mieszkaniec Gwiazdy Mroku, w chwili życia prawdopodobnie ostatni przedstawiciel swojej rasy.

    Gdy na Gwiazdę Mroku przybył Babidi w celu znalezienia silnego sługi, za pomocą czarów podporządkował on sobie Yākona.

    Majū Yākon żywi się energią świetlną, potrafi pochłaniać ogromne ilości czystej ki, lecz ma limit spożycia. Mimo swojej postury i tuszy jest dość szybki i zwinny oraz dysponuje dużymi pokładami siły fizycznej.

    Na statku Babidiego miał za zadanie strzec drugiego pokładu. Po nierównej wymianie ciosów przegrał walkę z Saiyaninem Son Gokū, umarłszy w wyniku rozsadzenia spowodowanego przez spożycie zbyt dużej ilości energii przeciwnika. Majū Yākon pojawia się również w sadze Super #17, gdzie zostaje zabity przez Son Gotena i Trunksa.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki