FANDOM

Królestwo Bogów
Brak zdjęcia.jpg
界神星
Kaishinsei
Zaludnienie Około 80 osób[1][2].
Klimat Brak danych[3].
Grawitacja Brak danych[3].

Królestwo Bogów (jap. 界神星 [Kaishinsei]) – znajdująca się w centrum Siódmego Wszechświata planeta, na której rodzą się i dorastają Shinjanie, rasa, z której pochodzą Kaiō i Kaiōshini[1].

Krajobraz i rola planetyEdytuj

Shinjanie rodzą się tutaj oraz przechodzą specjalne szkolenie przygotowujące ich do objęcia boskich tronów Kaiō i Kaiōshinów. Planeta krajobrazem przypomina Świat Północnego Kaiō, tylko jest od niej dużo większa. W Królestwie Bogów rośnie olbrzymie drzewo świata[4], z którego owoców rodzą się Shinjanie[1][2].

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Akira Toriyama ujawnia te informacje w wywiadzie załączonym od drugiego tomu specjalnego przewodnika po Dragon Ballu pt. Dragon Ball Super Exciting Guide, który trafił na półki japońskich księgarń 3 kwietnia 2009r.
  2. 2,0 2,1 Informację wspomina wywiad z Akirą Toriyamą dołączony do piątego tomu pełnokolorowej edycji mangi Dragon Ball, który to tom trafił do japońskich księgarń 4 lipca 2014.
  3. 3,0 3,1 Skoro planeta jest większą wersją planet Kaiō, można założyć, że panujący na niej klimat oraz działająca na niej siła przyciągania również są podobne do światów Kaiō, jednak to tylko fanowskie przypuszczenie i nie należy tego traktować jako prawdy odautorskiej.
  4. W wywiadzie Toriyama wyraża się niejednoznacznie, ponieważ nie specyfikuje, czy jest mowa o jednym drzewie, czy wielu. W związku z tym, że rzeczowniki w japońskim nie występują w liczbie mnogiej, bez odpowiedniego afiksu bądź klasyfikatora dołączonego do rzeczownika nie da się ustalić jego liczebności w danym kontekście.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki