FANDOM

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Ten artykuł dotyczy ojca Vegety z teraźniejszości. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Król Vegeta (jap. ベジータ王 [Bejīta-Ō], pl. w anime Król Wegeta, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Le Roi Vegeta, ang. King Vegeta)Saiyanin, król Vegety, ojciec Vegety oraz Table'a.

HistoriaEdytuj

Władzę na planecie zaczął od przywództwa rebelii przeciwko Tsufulianom. Po zwycięstwie i eksterminowaniu większości Tsufulian, został nowym królem planety Tsuful, a jej nazwę zmieniono na Vegeta. Ma dwóch synów, starszego Vegetę, elitarnego wojownika i młodszego Table'a, który nie posiada potencjału do walki. Pierwszego syna król zostawił przy sobie, lecz drugiego wysłał na odległą planetę, bowiem bał się hańby, jaką mógłby zostać okryty, gdyby ujawniono, że jego potomek nie ma żadnych umiejętności bojowych[potrzebne źródło]. Jego rządy na planecie były dobre, choć za jego władzy planetę podbił Freezer[potrzebne źródło]. Przez długie lata Saiyanie tolerowali zwierzchnictwo Freezera, lecz gdy tyran coraz bardziej ograniczał ich działania, a jego ludzie traktowali Saiyan jak istoty drugiej kategorii, Król Vegeta wraz ze swoim zespołem najbardziej zaufanych ludzi postanowił wzniecić bunt[potrzebne źródło]. Król Vegeta zdecydował skończyć z tyranem i stanął z nim do pojedynku jeden na jednego. Po kilku zręcznych unikach imperatora, Changeling przeszedł do ofensywy. Dysponujący o wiele większą mocą Freezer zabija Króla Vegetę, a następnie, w obawie o rosnącą moc Saiyan, czując trwogę przed legendą o Super Saiyaninie, tyran wysadza całą planetę wraz z wszystkimi istotami tam żyjącymi, miotając swoim niezwykle skutecznym atakiem Death Ball.

Z filmu Bóg i bóg widz Smoczych Kul dowiaduje się, że Król Vegeta był poniżany na oczach pierworodnego, owe zdarzenie zaszło gdy Bóg Zniszczenia Beerus odwiedził planetę Saiyan. Bóg zachował się tak, gdyż nie spodobała mu się poduszka którą otrzymał od Króla, powodem mogło być też to że Beerus jest wyjątkowo wybredny jeśli chodzi o jedzenie.

PrzypisyEdytuj