Fandom

Dragon Ball Wiki

Król Vegeta

1264strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Ten artykuł dotyczy ojca Vegety z teraźniejszości. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Król Vegeta
Images.jpeg
ベジータ王
Bejīta-Ō
Imię w anime Król Wegeta
Imię w mandze Król Vegeta
Inne imiona King Vegeta
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DBZ: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka
Debiut w anime DBZ, odcinek #078
Występuje LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
Rasa Saiyanin
Data urodzin Przed rokiem 700
Zginął 1. Został zabity przez Freezera.
Pochodzenie Vegeta
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy Nieznana
Głos Banjō Ginga[1]
Masaharu Satō[2]
Znaczenie imienia „Vegeta” pochodzi od angielskiego słowa „vegetable”, a „ō” to po japońsku „król”.
Pokrewieństwa
  • Vegeta (pierworodny)
  • Table (młodszy syn)
  • Bulma (synowa)
  • Gure (synowa)
  • Trunks (wnuk)
  • Bra (wnuczka)
  • Tights (siostra żony pierworodnego)
  • Prof Brief (kum)
  • Pantie (kuma)
  • Vegeta z przyszłości (pierworodny z alternatywnej przyszłości)
  • Bulma z przyszłości (synowa z alternatywnej przyszłości)
  • Trunks z przyszłości (wnuk z alternatywnej przyszłości)
  • Bulma Junior (praprawnuczka)
  • Vegeta Junior (prapraprawnuk)
  • Król Vegeta (jap. ベジータ王 [Bejīta-Ō], pl. w anime Król Wegeta, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Le Roi Vegeta, ang. King Vegeta)Saiyanin, król Vegety, ojciec Vegety oraz Table'a.

    HistoriaEdytuj

    Władzę na planecie zaczął od przywództwa rebelii przeciwko Tsufulianom. Po zwycięstwie i eksterminowaniu większości Tsufulian, został nowym królem planety Tsuful, a jej nazwę zmieniono na Vegeta. Ma dwóch synów, starszego Vegetę, elitarnego wojownika i młodszego Table'a, który nie posiada potencjału do walki. Pierwszego syna król zostawił przy sobie, lecz drugiego wysłał na odległą planetę, bowiem bał się hańby, jaką mógłby zostać okryty, gdyby ujawniono, że jego potomek nie ma żadnych umiejętności bojowych[potrzebne źródło]. Jego rządy na planecie były dobre, choć za jego władzy planetę podbił Freezer[potrzebne źródło]. Przez długie lata Saiyanie tolerowali zwierzchnictwo Freezera, lecz gdy tyran coraz bardziej ograniczał ich działania, a jego ludzie traktowali Saiyan jak istoty drugiej kategorii, Król Vegeta wraz ze swoim zespołem najbardziej zaufanych ludzi postanowił wzniecić bunt[potrzebne źródło]. Król Vegeta zdecydował skończyć z tyranem i stanął z nim do pojedynku jeden na jednego. Po kilku zręcznych unikach imperatora, Changeling przeszedł do ofensywy. Dysponujący o wiele większą mocą Freezer zabija Króla Vegetę, a następnie, w obawie o rosnącą moc Saiyan, czując trwogę przed legendą o Super Saiyaninie, tyran wysadza całą planetę wraz z wszystkimi istotami tam żyjącymi, miotając swoim niezwykle skutecznym atakiem Death Ball.

    Z filmu Bóg i bóg widz Smoczych Kul dowiaduje się, że Król Vegeta był poniżany na oczach pierworodnego, owe zdarzenie zaszło gdy Bóg Zniszczenia Beerus odwiedził planetę Saiyan. Bóg zachował się tak, gdyż nie spodobała mu się poduszka którą otrzymał od Króla, powodem mogło być też to że Beerus jest wyjątkowo wybredny jeśli chodzi o jedzenie.

    PrzypisyEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki