FANDOM

Król Moai
Król narzeka na poziom igrzysk
モアイ王
Moai-ō
Imię w anime Król
Imię w mandze nie występuje
Inne imiona Moai
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze nie występuje
Debiut w anime DBZ, odcinek #010[1]
Występuje LogoDBZ
Rasa Arlianin
Data urodzin Rok 762
Zginął 1. Został zabity przez Vegetę.
Pochodzenie Planeta Arlia
Miejsce zamieszkania Zaświaty
Poziom bojowy nieznana
Głos Banjō Ginga
Znaczenie imienia „モアイ王, moai-ō” pochodzi od złożenia „モアイ像, moai-zō”, nazwy rodzaju posągów z Wyspy Wielkanocnej.
Pokrewieństwa
  • Lemuria (żona)
  • Lesoy (gladiator)
  • Greger (gladiator)
  • Yedi (pupil)
  • Atla (wróg i ukochany żony króla)
  • Król Moai (jap. モアイ王 [Moai-ō], pl. w anime Król, pl. w mandze nie występuje, fr. Le Roi, ang. King Moai)Arlianin, okrutny i bezwzględny dyktator Arlii. Niedługo po objęciu tronu zniewolił naród, zamieniając wolnych obywateli w podwładne mu maskotki; uwięził wszystkich rebeliantów.

    Za żonę wziął sobie Lemurię, uprowadzając ją ze ślubnego kobierca, na którym stanęła, aby wyjść za Atlę. Na specjalnej arenie usytuowanej w swoim pałacu król organizował walki gladiatorów, w których pokonany rzucany był na pożarcie Yediemu.

    Kiedy jeden z doradców raportuje królowi, że ​​Vegeta i Nappa przybyli na Arlię i zostali schwytani przez tamtejszych myśliwych i przebywają w lochach, Moai rozkazuje, żeby Saiyanie zostali do niego sprowadzeni, mając nadzieję na znalezienie rozrywki w igrzyskach. Ku jego zdziwieniu Nappa i Vegeta uwalniają się z więzienia i zabijają strażników. Król wydaje komendę egzekucji kosmitów, jednak Nappa eksterminuje wszystkich wojowników. Monarcha wypowiada ostatni rozkaz - rozporządza, aby wypuszczono Yediego - jednak Saiyanie pokonują również i jego. Przerażony Moai próbuje uciekać, lecz Vegeta, używając telekinezy, pozbawia go życia kierując w jego klatkę piersiową głaz. Następnie szczątki króla ewaporują podczas erupcji planety.

    CiekawostkaEdytuj

    Dwór Króla Moaia jest stylizowany na modłę możnowładców Starożytnego Imperium Rzymskiego. Sam monarcha przepasiony jest togą, nosi płaszcz podobny do patrycjuszów, jada z patery, a jego czułki przypominają liście laurowe.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Król pojawia się w zwiastunie następnego odcinka.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki