FANDOM

Król Gurumes
Gurumes1.png
グルメス大王
Gurumesu Daiō
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Nie występuje
Inne imiona Wielki Gurumes
Glams
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Nie występuje
Debiut w anime Dragon Ball: Legenda o Shen Lóng'ie
Występuje LogoDB.png
Rasa Ziemianin[1]
Zginął 1. Gdy Majin Bū zabił wszystkich Ziemian.

2. Podczas wybuchu planety spowodowanej przez Freezera.

Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Głos Shūichirō Moriyama
Znaczenie imienia „Gurumesu Daiō”, „gurumesu” pochodzi od japońskiego zwrotu „gurume-suki”, służącego do określenia kogoś, kto „ubóstwia jedzenie”, „smakosza”, „żarłoka”, „daiō” to po japońsku „wielki król”.
Pokrewieństwa
  • Pasta (służka)
  • Bongo (sługa)
  • Armia (wojsko)
  • Król Gurumes (jap. グルメス大王 [Gurumesu Daiō], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze nie występuje, fr. Le Roi Gourmeti, ang. King Gurumes) – przemieniony w potwora Ziemianin, władca jednego z królestw w Dragon Ball, główny przeciwnik Son Gokū i jego przyjaciółw w Dragon Ball: Legenda o Shen Lóng'ie, pierwszym filmie kinowym DB.

    Gdy Król Gurumes odkrywa, że pod powierzchnią należących do niego terenów znajdują się setki czerwonych kryształów, ogarnia go pragnienie posiadania i traci panowanie nad własnymi żądzami, w wyniku czego zmienia się w potwora, który nie może zaspokoić swojego swojego głodu. Gurumesowi nie wystarczają już zwykłe, królewskie dania, aby „napełnić żołądek” musi kosztować coraz to lepszych i wykwintniejszych potraw. Żeby móc opłacić najlepszych mistrzów kuchni, którzy przyrządzą mu tak wyszukane delicje, niszczy swoje królestwo, przekopując je w poszukiwaniu osławionych rubinów. Koniec końców dochodzi do sytuacji, gdzie jego kucharze nie są już w stanie przygotować lepszych potraw. Gurumes nakazuje dwojgu swoich najlepszych najemników, Bongu i Paście zebranie siedmiu smoczych kul, chce, aby Shen Lóng oswobodził go z tej klątwy.

    Gdy królowi brakuje już tylko jednej kuli, Pasta i Bongo powiadamiają go, iż ostatnia ze sfer zmierza w ich kierunku. Kiedy Son Gokū, Bulma, Wūlóng i Pansy docierają do jego zamku, zostają zaatakowani przez jego wojsko, lecz z łatwością przedzierają się do królewskiej komnaty. On sam transformuje się w jeszcze większego potwora, po czym rozdeptuje Bonga i stacza walkę z Gokū. Ostatecznie Bulma, zorientowawszy się, iż Gurumes chowa swoje sześć kul wewnątrz brzucha, wrzuca ostatnią z nich do jego paszczy potwora i przywołuje Shen Lóng\'a. Smok przybywa i spełnia życzenie Pansy, która prosi go, aby odbudował ich zniszczony kraj i zabrał wszystkie rubiny, w wyniku czego również Król Gurumes zostaje przywrócony do ludzkiej postaci.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Niektórzy spekulują, że Gurumes może być kosmitą, gdyż nie każdy Ziemianin pod wpływem chciwości i łakomstwa zmienia się w potwora.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki