FANDOM

Kosmiczna Organizacja Handlu
FriezaKingColdNV.png
宇宙海賊
(フリーザの軍)
Uchū Kaizoku
(Furīza gun)
Czym się zajmuje Sprzedawanie planet, podbijanie i wykorzystywanie innych ras
Założyciel najprawdopodobniej Chilled
Członkowie
  • Chilled
  • Cold Daiō
  • Freezer
  • Cooler
  • Zarbon
  • Dodoria
  • Kiwi
  • Specjalny Oddział Ginyū
  • wielu naukowców, żołnierzy i medyków
  • Nadal istnieje Nie
    Na jakiej planecie się znajduje Na bardzo wielu podbitych planetach
    Pojawia się w LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.png

    Kosmiczna Organizacja Handlu[1] (jap. 宇宙海賊, フリーザ軍 [Uchū kaizoku, Furīza gun], pl. w anime Armia Frezera, pl. w mandze ?, fr. ?, ang. World Trade Organization, Planet Trade Organization) – instytucja prowadzona przez Colda Daiō i jego dwóch synów: Freezera i Coolera.

    Organizacja ta zatrudniała i zniewalała wiele potężnych ras, takich jak Saiyanie. Kosmiczna Organizacja Handlu zajmowała się także sprzedażą podbitych planet. Prawdopodobnym założycielem jest domniemany przodek Freezera, Chilled; za jego rządów ugrupowanie to nazywało się Kosmiczni Piraci.

    HistoriaEdytuj

    PowstanieEdytuj

    Nigdy nie stwierdzono, gdzie i kiedy ją założono, jednak wiadomo, że istniała w jakiejś formie przez ponad dwieście lat. Najwcześniejsze znane działania organizacji to napaść armii pod dowództwem Chilleda na rasę Plantian zamieszkujących ówczesną Vegetę.

    PodbojeEdytuj

    Wiele potężnych ras było zmuszonych przystąpić do organizacji, ponieważ grożono im zniszczeniem ich rodzimych planet. Dzięki takiemu rozwiązaniu rodzina Colda Daiō rządziła w galaktyce żelazną ręką, kontrolując potężną liczbę planet. Freezer jest właścicielem co najmniej 79 planet[2], Cooler natomiast ma ich co najmniej 256[3], nie ma informacji na temat ilości posiadanych planet przez Cold Daiō. Jałowe planety, nienadające się do sprzedaży lub zamieszkania, a których populacja nie wykazuje predyspozycji do jakiejkolwiek przydatności, przeważnie zostają natychmiast zniszczone[4].

    Przybycie na NamekEdytuj

    Freezer przeniósł swoje siły na Namek w celu użycia tamtejszych smoczych kul; tyran pragnął nieśmiertelności. W tym samym czasie na Namek przybyli Wojownicy Z chcąc ożywić towarzyszy poległych w walce z Saiyanami. Na Namek przybywa także Vegeta (w tym samym celu co Freezer). W walkach na Namek wszystkie siły imperatora zostają unicestwione przez Wojowników Z, a on sam walczy przeciwko Gokū, który to osiąga poziom Super Saiyanina. Freezer przegrywa starcie, w następstwie czego planeta Namek wybucha, a sam imperator zostaje uznany za zmarłego.

    Atak na ZiemięEdytuj

    Po wybuchu Namek ocalałe fragmenty ciała Freezera dryfują w przestrzeni kosmicznej. Bliski śmierci tyran przeżywa dzięki umiejętności, która cechowała jego rodzinę: sposobności do nielimitowanego przebywania w próżni. Na szczęście dla niego, jego ojciec Cold Daiō dowiaduje się o jego klęsce i odnajduje syna. Części ciała, które utracił po wybuchu na Namek, zostają zastąpione mechanicznymi. Freezer postanawia zemścić się na Saiyaninie i zaatakować planetę, na której mieszkał: czyli Ziemię. W niedługim czasie Freezer i jego ojciec przybywają na Błękitną Planetę.
    Vlcsnap-2009-12-24-09h06m47s203.png

    Cold Daiō i Freezer na Ziemi

    Na miejscu zaskakuje ich Trunks. Zabija Freezera niemal bez wysiłku, następnie pozbywa się Colda Daiō, czym kładzie kres ich straszliwemu panowaniu nad Siódmym Wszechświatem i doprowadza do zniszczenia większej części Kosmicznej Organizacji Handlu.

    Upadek OrganizacjiEdytuj

    Jakiś czas po wydarzeniach mających miejsce na Ziemi Cooler, brat Freezera, dowiedziawszy się o poniesionej klęsce, przybywa na Ziemię, gdzie szuka zemsty na Gokū za upokorzenie jego rodziny. Cooler okazuje się nie być wystarczająco silnym, aby pokonać Super Saiyanina Gokū i podobnie jak jego brat oraz ojciec, zostaje pokonany.

    Udaje mu się się zachować życie, a Big Gete Star tworzy jego ciało w całości zastąpione elementami mechanicznymi. Cooler przybywa na Nową Namek, a Wojownicy Z wyruszają na ratunek Nameczanom. Cooler zostaje ostatecznie pokonany, co oznacza, że Kosmiczna Organizacja Handlu formalnie przestaje istnieć.

    Działalność Avo i CadoEdytuj

    Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

    Działalność SorbetaEdytuj

    Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

    TechnologieEdytuj

    Organizacja korzysta z wielu zaawansowanych technologii. Należą do nich kosmiczne kapsuły, które są używane do podróży międzyplanetarnych, scoutery, urządzenia do obliczania siły przeciwnika oraz komunikacji międzygwiezdnej, niezwykle wytrzymałe pancerze bojowe, w które wyposażeni są żołnierze, a które są rodzajem munduru w organizacji. Żołnierze z Armii Saiyańskiej posiadają także nasiona, z których kiełkują Saibaimani, istoty służące do treningu lub jako broń przeciwko słabszym przeciwnikom. Żołnierze używają również broni laserowych i dział ręcznych.

    Podbite i zniewolone rasyEdytuj

    FriezaSoldiersNamekSaga.png

    różnorodność rasowa w organizacji

    Istnieją setki, jeśli nie tysiące ras zniewolonych przez organizację. Podporządkowane nacje są wykorzystywane w różny sposób, w zależności od ich mocy i umiejętności. Niektóre rasy, te o dużej sile i zdolnościach z zakresu walki, wykorzystywane są do podboju planet, np. Saiyanie. Wszyscy trzej przywódcy organizacji mają swoich inżynierów, naukowców, robotników, lekarzy, którzy są przedstawicielami najróżniejszych ras. Reprezentanci niektórych są uznani za lojalnych współpracowników, przedstawiciele tych ras mogą stać się wysokimi rangą członkami organizacji, np. Zarbon czy Dodoria. Najlepsi i najbardziej lojalni przedstawiciele swych ras zostają mianowani członkami specjalnych oddziałów, takich jak Specjalny Oddział Ginyū czy Zbrojny Oddział Coolera.

    Rasy w organizacjiEdytuj

    • Changeling - liderzy organizacji,
    • Saiyanie - zniszczeni w obawie przed tym, że przejmą kontrolę nad organizacją,
    • Arkonianie - przypuszczalnie należąca do organizacji nacja, która współpracowała z Saiyanami i dała im technologie,
    • Rasa Apple'a,
    • Litt,
    • wiele innych nieznanych ras.

    Znani przedstawicieleEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Nazwa wymyślona na potrzeby amerykańskiego rynku. Ang. World Trade Organization; Planet Trade Organization.
    2. Hipoteza powstała na bazie tego, że planeta, na której prawdopodobnie tymczasową główną siedzibę mieli Vegeta i Specjalny Oddział Ginyū, nazywała się Freezer 079.
    3. Jeżeli Cooler kolejno numerował podbite planety, to planetą z najwyższą liczbą, jaka się pojawia, jest planeta nr 256; informacja zostaje podana w 5 filmie kinowym Dragon Ball Z.
    4. Zniszczenie Arlii przez Vegetę.
    5. Prawdopodobnie zdezerterował i stworzył własny oddział.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki