FANDOM

Kosmici
Różni mieszkańcy Północnej Galaktyki - uczniowie Kaio
宇宙人
Uchū-jin
Miejsce zamieszkania Wszechświaty 1-12
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy Zróżnicowany
Dieta Zróżnicowana
Poziom intelektualny Zróżnicowany
Siła przeciętnego przedstawiciela rasy Zróżnicowana

Kosmici (jap. 宇宙人 [Uchū-jin], pl. w anime Kosmici, Obcy, pl. w mandze Kosmici, Obcy, fr. Les extraterrestres, ang. Aliens) – są to wszystkie, zarówno inteligentne, jak i nie, rasy pochodzenia pozaziemskiego, zamieszkujące wszystkie cztery galaktyki Siódmego Wszechświata, Szóstego Wszechświata oraz pozostałe dziesięć wszechświatów.

Piąty WszechświatEdytuj

Rasa ArrakaEdytuj

Ta sekcja potrzebuje treści! Jeśli wiesz coś o tej rasie, napisz, proszę!

Szósty WszechświatEdytuj

ChangelingiEdytuj

Przypominają Chagelingi z Siódmego Wszechświata.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Changelingi.

MetalmaniEdytuj

Rasa metalowych organizmów o ogromnej masie i temperaturze. Metalmani mają lawę zamiast śliny i odżywiają się magmą. Przedstawicielem tej rasy jest Magetta

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Metalmani.

Rasa BotamoEdytuj

Elastyczni, niedźwiedziopodobni kosmici. Przedstawiciel rasy Botamo.

Rasa HitaEdytuj

Wysocy, niebieskoskórzy kosmici żyjący wiele tysięcy lat. Są bardzo silni i potrafią przeskakiwać czas. Przedstawiciel to Hit.

Rasa z nieznanej planetyEdytuj

Niebieskoskórzy kosmici ze szpiczastymi uszami. Zamieszkują w miastach otoczonych kopułami na pozbawionej roślinności planecie. Wszystkie ich ogrody, lasy, miasta, pola uprawne i cmentarze znajdują się pod oddzielnymi kopułami. Ludzie poza budynkami noszą maski przeciwgazowe. Hit ma zadanie zabić jednego z przywódców, po wykonaniu zadania wiesza na jego grobie medalion, który przywódca nosił na szyi za życia.

SaiyanieEdytuj

Czarnowłosi, czarnoocy, silni kosmici. Ci Saiyanie stracili ogony i chronią pokoju w kosmosie. {{Osobny artykuł|Saiyanie (Szósty Wszechświat)]]

ZiemianieEdytuj

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Ziemianie.

Siódmy Wszechświat

Pierwsi kosmici na ZiemiEdytuj

Zarówno w serialu telewizyjnym, jak i w komiksie jako pierwsi nieautochtoniczni mieszkańcy Ziemi widzowi (czytelnikowi) ukazani zostają kolejno główny bohater Kakarotto[1], następnie zamieszkali w Pingwinkowie Najwyższy Król Nikoś[2], Suppaman[3], Bubibinman[4] oraz potwory, które nawiedziły Pingwinówek, tj. Baltanianin, Godzilla, Gamera, Mothra, King Ghidora, a także Tiānjīnfàn[5], Piccolo Daimaō[6], Mister Popo[7] oraz Ziemski Bóg[6]. Z mangi Galaktyczny Patrol Jaco, prequela Dragon Balla, czytelnik dowiaduje się, że tytułowy bohater Jaco Tirimentenpibosshi[7] przybył na Ziemię jeszcze przed lądowaniem Kakarotta. W drugim filmie kinowym DBZ oraz w sadze Garlica Juniora widz zostaje poinformowany, że kilkaset lat przed przybyciem Jaco Mega Piccolo[6] i Garlic[8] rywalizowali na Błękitnej Planecie o tron Boga Ziemi; saga Majin Bū zdradza natomiast, że ponad 5 milionów lat przed wydarzeniami związanymi z Garlikiem i Mega Piccolo na Ziemię przybył Wschodni Kaiōshin[9] i umieścił na planecie kulę-więzienie z zapieczętowanym w niej Majin Bū[10]. Żadne z kompendiów wiedzy o świecie smoczych kul nie zdradza, kto był tak naprawdę pierwszym kosmitą przybyłym na Błękitną Planetę, a powyższy zapis nie jest w pełni w kolejności chronologicznej.

Zróżnicowanie kosmitów w Siódmym WszechświecieEdytuj

Podczas trwania Dragon Balla widz poznaje kilkadziesiąt ras pochodzących z samej Północnej Galaktyki. Nie wiadomo tak naprawdę, jak wiele odrębnych nacji żyje w całym Siódmy Wszechświecie. Do najważniejszych należą: Saiyanie, Nameczanie, Shinianie - Kaiō i Kaiōshini, Hakaishini, a także demony.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Kategoria:Rasy Siódmego Wszechświata.

Nieznane z nazwy rasy kosmitówEdytuj

Mieszkańcy planety KelboEdytuj

Mieszkańcy planety Kelbo (jap. 惑星ケルボの住人 [Wakusei kerubo no jūnin]) – mieszkańcy planety Kelbo, na którą trafiają Trunks, Son Gokū, Gill i Pan w trakcie poszukiwań smoczych kul z czarnymi gwiazdkami. Kelboianie przypominają ludzi, mają szpiczaste uszy i czarne włosy i oczy. Mieszkańców jednej z ich wiosek terroryzuje Zūnama. Gokū i reszta próbują go powstrzymać i ratują wioskę przed erupcją wulkanu. Zūnama pomaga mieszkańcom wioski.

Mieszkańcy planety PitaruEdytuj

Mieszkańcy planety Pitaru (jap. 惑星ピタルの住人 [Wakusei pitaru no jūnin]) – są to mieszkańcy planety Vidal, w większości pracują jako najlepsi lekarze i pielęgniarki w kosmosie. Opiekują się znalezionym przez Son Gokū i resztę kosmitom zainfekowanym przez Babiego. Chcą też dać zastrzyk Gokū, który bardzo się tego boi. Na końcu oddają energię do Genki-Damy Gokū.

Mieszkańcy planety LūdEdytuj

Mieszkańcy planety Lūd (jap. 惑星ルードの住人 [Wakusei rūdo no jūnin]) – zamaskowani kosmici, którzy żyją pod władzą Dolltakiego i składają mu hołd. Dolltaki zamienia ich w lalki, by zasilić energię Lorda Lude. Na końcu zostają uwolnieni przez Son Gokū i Pan i odzyskują swoje ciała. Wszyscy oddają Gokū energię do Genki-Damy, niszczy złego smoka.

Mieszkańcy fałszywej planety NamekEdytuj

Mieszkańcy fałszywej planety Namek (jap. 偽ナメック星の住人 [Nisenamekkusei no jūnin])

Rasa Apple'aEdytuj

ASoldiers2

Nacja służąca w szeregach Kosmicznej Organizacji Handlu. Członkowie są wszystkożernymi istotami inteligentnymi o wzroście zbliżonym do Ziemian. Mają humanoidalne ciała z charakterystyczną wydłużoną głową przypominającą ośmiornicę. Występują osobniki o różnych kolorach skóry (fioletowy, pomarańczowy, żółty lub zielony), mają białe lub czerwone oczy. Niektórzy przedstawiciele gatunku na ramionach, głowie i nogach mają żółte, czerwone lub fioletowe plamy. Zdarza się też, że mają duże kły lub rogi. Prawdziwa nazwa rasy nie została podana, więc do klasyfikacji używa się nazwy zaczerpniętej od najpopularniejszego przedstawiciela Apple'a.

Informacje dodatkoweEdytuj

HornAppule2(AEoB)

Przedstawiciel rasy posiadający rogi

Przedstawiciel rasy posiadający rogi pracuje dla Chilleda, kolejny należy do Oddziału Dodorii.

Wielu członków Rasy Apple'a pracuje na Planecie Freezer 079, jeden z ich przedstawicieli pracuje w wieży kontrolnej. Freezer zabrał wraz z sobą kilku przedstawicieli tej rasy na misję inwazji Namek. Przedstawicielem nacji, który odgrywa największą rolę w anime,
OrangeSoldierNamekNV

Orlen

jest Apple. Ów kontrolował maszynę regenerującą siły życiowe na statku Freezera na Namek oraz znał się z Księciem Saiyan Vegetą. Innym znanym z imienia przedstawicielem jest Orlen, żołnierz, który również przybył na Namek. Ma on charakterystyczne długie kły, czerwone oczy i żółto-pomarańczową skórę bez plam.

W sadze Garlica Juniora Vegeta odwiedza planetę, gdzie pokonuje całą armię składającą się z Rasy Apple'a. Innego przedstawiciela rasy widz poznaje, kiedy Cold Daiō przybywa na Ziemię.

Znani z imienia przedstawiciele rasyEdytuj

Rasa Avo i CadoEdytuj

Rasa ButteraEdytuj

Rasa DodoriiEdytuj

Rasa HepaczaEdytuj

Burpman2

Hepacz

Rasa Hepacza – są to żabopodobne humanoidalne istoty zamieszkujące Północną Galaktykę Siódmego Wszechświata. Jedynym znanym widzowi z imienia przedstawicielem jest Hepacz. Członkowie tej rasy mają zieloną skórą, jasny brzuch i żabią figurę. Nie wiadomo, z jakiej pochodzą planety ani jak wygląda ich cywilizacja.

Rasa KiwiegoEdytuj

Rasa Recoome'aEdytuj

Rasa ZarbonaEdytuj

Rasa ZeshinaEdytuj

Rasa podobnych Ziemianom humanoidalnych istot żyjących w Północnej Galaktyce. Pobratymcy Zeshina zostali zaatakowani i niemal całkowicie wymordowani przez siły inwazyjne Kosmicznej Organizacji Handlu. Najprawdopodobniej jedynymi ocalonymi z wojny przedstawicielami tej rasy są dzieci z Lustrzanego Statku. Jako iż prawdziwa nazwa tej nacji nigdy nie została podana, używa się terminu zaczerpniętego od postaci Zeshina, najpopularniejszego przedstawiciela.

HistoriaEdytuj

Rodzima planeta rasy Zeshina została zaatakowana przez oddział Kosmicznej Organizacji Handlu dowodzony przez Kiwiego. Dorośli na zaatakowanej planecie, aby ocalić przed śmiercią swoje dzieci, postanowili wysłać je w przestrzeń kosmiczną na pokładzie Lustrzanego Statku. Dzięki temu, że statek był zbudowany z lustropodobnej substancji (był niewidzialny), dzieciom udało się bezpiecznie umknąć z ich rodzimej planety i uniknąć zaatakowania przez wrogie siły, które patrolowały orbitę planety.

Po tym wydarzeniu na statek z dziećmi z rasy Zeshina trafiło troje, będących w drodze na Namek podróżników z Ziemi, tj. Son Gohan, Bulma i Kulilin.

Przybysze wchodzą na pokład wahadłowca i pomagają dzieciom rasy Zeshina uniknąć zderzenia z deszczem asteroid, następnie kontynuują wyprawę na Namek. Widz Dragon Balla nie zna dalszych losów rasy, ponieważ po tym wydarzeniu nie pojawia się ona już nigdy więcej.

Znani przedstawiciele rasyEdytuj

  • Zeshin,
  • Bun,
  • Emi,
  • wiele nieznanych z imienia sierot z Lustrzanego Statku,
  • dorośli zamordowani na zaatakowanej planecie.

Dziewiąty WszechświatEdytuj

Rasa BergamoEdytuj

Wilki (kosmici) – dwunożne, humanoidalne wilki z 9 Wszechświata. Wilki są inteligentne, mają swoją kulturę i język. Należą tu Basil, Bergamo i Lavender, którzy biorą udział w Turnieju Mocy Zenō.

Dziesiąty WszechświatEdytuj

BabarianieEdytuj

Rasa dwunożnych, humanoidalnych jaszczurów. Babarianie mają zieloną lub brązową skórę, ubrani są w skórzane przepaski. Są to ludzie pierwotni, władają nimi przyziemne pożądliwości, często wdają się w bratobójcze konflikty, co sprawia, że Zamasu uważa, iż nie mają prawa istnieć.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Babarianie.

GaleriaEdytuj

Ważniejsi kosmici Siódmego WszechświataEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Przynależy do rasy Saiyan.
  2. Przywódca rasy Nikosian.
  3. Przedstawiciel rasy Okakaumejan.
  4. Należy do rasy Haebumbujan.
  5. Potomek Ziemian oraz Rodu Trójokich.
  6. 6,0 6,1 6,2 Nameczanin, jeden z ocalałych kataklizm Namek.
  7. 7,0 7,1 Rasa nieznana.
  8. Członek rasy Makyan.
  9. Należy do rasy Shinjan.
  10. Majin, demon.
  11. 11,0 11,1 11,2 Występuje w grach Dragon Ball Z: Super Saiya Densetsu i Dragon Ball Xenoverse.
  12. Champa i jego asystentka pochodzą z Szóstego Wszechświata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki