Fandom

Dragon Ball Wiki

Klasztor Duō Lín

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Klasztor Duō Lín
Duō Lín 00 (DBK Saiyajin raishū).jpg
多林寺
(多林寺)
Duō Lín Sì
(Ō Rin Ji)
Co się w nim znajduje Miejsca ćwiczebne dla mnichów.
Twórca Nieznany, prawdopodobnie mistrz Kurilína.
Specjalne właściwości Szkolenie wojowników.
Na jakiej planecie się znajduje Ziemia, okolica Lasu Bambusowego.
Pojawia się w LogoDB.png

Klasztor Duō Lín (chiń. 多林寺 [Duō Lín Sì], jap. 多林寺 [Ō Rin Ji], pl. w anime Świątynia Tori, pl. w mandze Klasztor Szałolin, fr. Temple du Tarin, ang. Orin Temple) – położona wysoko w górach w pobliżu Lasu Bambusowego świątynia medytacji oraz klasztor-szkoła sztuk walki. Pierwsze miejsce, w którym Kurilín pobierał nauki i zgłębiał tajniki walki wręcz.

UsytuowanieEdytuj

ToriyamaDragonBall1.PNG  Więcej w osobnym artykule: Las Bambusowy.

Świątynia Klasztoru Duō Lín wznosi się wysoko w górach w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca zwanego Lasem Bambusowym.

Mistrz dōjō Duō LínEdytuj

Mistrz dōjō Duō Lín.jpg

Mistrz pobity przez Baobao[1], która zaatakowała klasztor

Klasztorem zarządza nieznany z imienia i nazwiska wiekowy mistrz.

Znani uczniowieEdytuj

Duō Lín 10 (DB, odc. 018).jpg

Współbracia drwiący z Kurilína

Włącznie w całym Dragon Ballu (w tym manga, trzy serie anime oraz gry) autorzy ukazują ok. 20 różnych mnichów Klasztoru Duō Lín. Mimo iż w grze Dragon Ball Kai: Saiyajin raishū, kiedy Kurilín odwiedza dawne miejsce treningu, gł. mistrz świątyni oznajmia, że braciszkowie z Klasztoru Duō Lín nie uczestniczą w niepotrzebnych walkach i nie szukają zwady, serial DB ukazuje widzowi, iż wielokrotnie wśród mnichów dochodzi do nadużyć.
Duō Lín 30 (DB, odc. 023).jpg

Mnisi w barze na krótko przed wszczęciem bójki z Guillainem

Kiedy około czteroletni Kurilín pobiera nauki w Duō Lín, pada ofiarą przemocy i prześladowań ze strony starszych współbraci; również podczas wydarzeń związanych z Tenka-ichi Budōkai 21 (w którego eliminacjach dwóch reprezentantów Klasztoru Duō Lín bierze udział) podczas przerwy między walkami drugą a trzecią pierwszej rundy czterech bliżej nieznanych mnichów Duō Lín wykazuje solidny brak dyscypliny najpierw słownie obrażając zawodnika TB Guillaina, następnie atakując go fizycznie. Również sam Kurilín ucieka się do nieczystych zagrań podczas treningu z Gokū w Szkole Żółwiego Pustelnika; owo postępowanie również może być efektem braku odpowiedniego przeszkolenia w Duō Lín.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa tego dōjō, to jest chiń. 多林寺, Duō Lín Sì, co po polsku można by tłumaczyć jako „klasztor małego lasu”, jest parodią chiń. 少林寺, Shào Lín Sì, które po polsku znaczy „klasztor dużego lasu”, a w kulturze przyjęło się jako Klasztor Szaolin, czyli zabytkowa i legendarna chińska świątynia buddystyczna[2].
  • Wewnętrzne sale ćwiczebne z ringami widz DB zna z odcinków serialu, jednak prawdziwy obraz, a raczej jego część, zostaje ujawniona w 2009r graczom Dragon Ball Kai: Saiyajin raishū wydanej na konsolę Nintendo DS. Tam też pierwszy raz pojawia się mistrz Kurilína.
  • Bracia mieszkający w klasztorze golą głowy tak, jak to nakazuje tradycja buddyzmu; Kurilín uważa jednak, że należy usuwać włosy z głowy, gdyż taka właśnie powinna być natura i droga wojownika[3].

GaleriaEdytuj

Kurilín

Starsi bracia Kurilína podczas ćwiczeń w klasztorze

Starsi bracia Kurilína - eliminacje do TB#21

Starsi bracia Kurilína - utarczka z Guillainem

PrzypisyEdytuj

  1. Jedna z gł. antagonistów gry Dragon Ball Kai: Saiyajin raishū.
  2. Co prawda „shào” w „Shào Lín Sì” pochodzi od nazwy góry, u podnóża której stoi ów klasztor, to jest chiń. 少室山, Shǎo Shì Shān, jednak Akira Toriyama posłużył się tutaj grą słowną, operując literalną semantyką znaków, nie zaś własną nazwą geograficzną.
  3. Dragon Ball, odcinek #014.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki