Fandom

Dragon Ball Wiki

Kiwi

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kiwi
Kiwi (3).jpg
キュイ
Kyui
Imię w anime
  • Kuli[1]
  • Kui[2]
  • Imię w mandze Kivi
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #246
    Debiut w anime DBZ, odcinek #040
    Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
    Rasa Kosmita
    Zginął 1. Został zabity przez Vegetę.
    Pochodzenie nieznane
    Miejsce zamieszkania Piekło
    Poziom bojowy 19 000 [j][potrzebne źródło]
    Głos Kōji Totani
    Znaczenie imienia słowo „キュイ, kyui” pochodzi od japońskiego „キウイフルーツ, kiuifurūtsu”, które jest zapożyczonym angielskim „kiwifruit”. Słowo oznacza „owoc kiwi”.
    Pokrewieństwa
  • Freezer (pan)
  • Vegeta (rywal)
  • Kiwi (jap. キュイ [Kyui], pl. w anime Kuli[1], Kui[2], pl. w mandze Kivi, fr. ?, ang. Cui)kosmita, jeden z silniejszych wojowników Freezera, odwieczny rywal i prześladowca Vegety. Przy każdym spotkaniu z Księciem Saiyan dochodzi do ostrej wymiany zdań.

    Kiwi ma fioletową skórę i jest jednym z dwóch znanych widzowi przedstawicieli swojej rasy.

    Znaczna większość jego pobratymców (za wyjątkiem Kiwiego znany jest tylko jeden ocalały członek tej rasy) zginęła z rąk ludzi Kosmicznej Organizacji Handlu, a ich planeta została wyczyszczona z rozumnych istot żywych i sprzedana.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Saga FreezeraEdytuj

    Podsaga NamekEdytuj

    W momencie kiedy widz poznaje Kiwi'ego, stacjonuje on na planecie Freezer 079. Gdy Vegeta regeneruje swoje siły w kapsule leczniczej, Kiwi odnajduje go by wykpić jego porażkę na Ziemi, a także przekazać, iż jego plan zdobycia Smoczych Kul spali na panewce, gdyż Freeza, słysząc konwersację na ich temat przez scouter, postanowił sam udać się na Namek w celu ich odnalezienia. Gdy żołnierz zauważa, że wyleczony Vegeta wyrusza za Freezerem na planetę Namek, Kiwi udaje się za nim w pościg.

    Na Namek ląduje chwilę po Księciu Saiyan, z rozkazem zlikwidowania zbuntowanego saiyanina. Natychmiast udaje się by zlikwidować swój cel. Jest pewien siebie, gdyż odczyt scoutera przekonuje go, iż Vegeta nie odzyskał pełni mocy po walce na Ziemi. Okazuje się jednak, że wpadł w pułapkę zastawioną przez sprytnego oponenta. Saiyanin posiadł zdolność kontroli poziomu mocy bojowej i ukazuje swoją ogromną siłę. Kiwi próbuje negocjować z Vegetą, obiecując mu pomoc w walce z Zarbonem i Dodorią. Saiyanin nie zamierza jednak słuchać blefów sługi Freezera. Kiwi, udając, że widzi za plecami swojego pana, odwraca uwagę Vegety i posyła w jego kierunku mnóstwo pocisków ki. Ten jednak najzwyczajniej w świecie wykonał unik. Widząc bezskuteczność swoich działań, Kiwi próbuje uciec, jednak że Vegeta dogania go, a następnie za pomocą Exploding Wave, zamienia go w pył.

    Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i VegetaEdytuj

    Podczas ataku Janemby na Zaświaty kosmita przechodzi zmartwychwstanie i rozpętuje piekło na Ziemi.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Saga Super #17Edytuj

    Wraca do życia i wraz z innymi wojownikami Freezera terroryzuje Ziemian.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki