FANDOM

Kikō-Hō
Shin Kiko-Ho (6).jpg
気功砲
(気功砲)
Qìgōng Pào
(Kikō-Hō)
Nazwa w mandze Działo Qigong
Nazwa w anime
  • Mocy Absolutna[1]
  • Kikō-Hō[2]
  • Twórca nieznany
    Debiut w mandze DB, rozdział #133
    Debiut w anime DB, odcinek #100
    Użytkownicy Żółwi Pustelnik, Żurawi Pustelnik, Tiānjīnfàn, Celle Junior, Majin Bū[3].
    Ile razy była używana i kiedy Bardzo często, np.: podczas walki Tiānjīnfàna z Trunksem z przyszłości na battle royal w dziewiątym filmie kinowym DBZ.
    Używana w LogoDB.pngLogoDBZ.jpg
    Tłumaczenie nazwy „kikō-hō” - japońska nazwa jest tłumaczeniem chińskiego „qìgōng pào”, czyli „działo siły życiowej”, „działo ki”.

    Kikō-Hō (chiń. 気功砲 [Qìgōng Pào], jap. 気功砲 [Kikō-Hō], pl. w anime Mocy Absolutna, pl. w mandze Działo Qigong, fr. Kikoho, La force de l'absolu, ang. Tri-Beam) – rodzaj niesamowicie destruktywnej oraz absorbującej ki użytkownika kikōhy.

    PochodzenieEdytuj

    Kiko-Ho Żółwia, Żurawia i innych uczniów Mutaito (3).jpg

    Kikō-Hō Żółwia, Żurawia i innych uczniów Mutaito

    Nie wiadomo, kto stworzył stworzył tę technikę, jednak jako pierwszy w całym Dragon Ballu zaprezentował ją Tiānjīnfàn, który nauczył się, jak z niej korzystać, będąc pod pieczą Żurawiego Pustelnika. Pewne jest tylko to, że atak został opracowany przez kogoś z kręgu Mutaito, może przez niego samego, może przez jego mistrza, a może przez któregoś z jego uczniów.

    Przebieg i wykonanie atakuEdytuj

    Shin Kiko-Ho (1) - znak uttarabodhimudra.jpg

    Ręce złożone w znak uttarabodhimudra - Kikō-Hō

    Aby wystrzelić Kikō-Hō należy uprzednio skoncentrować jak największą ilość ki w dłoniach złożonych w jeden z trzech buddyjskich znaków medytacyjnych - uttarabodhimudrā, ushasmudrā albo añjalimudrā, następnie przekształcić dłonie w taki sposób, aby tworzyły „pustą
    Drugie Kiko-Ho (3).jpg

    Ostatnie Kikō-Hō - wystrzał jedną ręką

    bryłę” w kształcie uciętego ostrosłupa o podstawie prostokąta. Dwie z czterech ścian figury stanowią przezroczysty trójkąt, który jest jednocześnie celownikiem i działem.
    Pierwsze Kiko-Ho (1) - znak ushasmudra.jpg

    Ręce złożone w znak ushasmudra - Nowe Kikō-Hō

    Przy kumulowaniu sił należy uważać, aby „nie przesadzić”, gdyż wystrzał zbyt dużej ilości energii życiowej może pozbawić użytkownika całej mocy i w rezultacie doprowadzić do śmierci - całe niebezpieczeństwo tego ataku niesie za sobą właśnie nierozważne korzystnie i brak pełnej manipulacji własnymi pokładami ki. Po zebraniu potrzebnej ilości mocy, wojownik dokładnie celuje i wykrzykując Kikō-Hō, wystrzeliwuje wiązkę czystej ki, owa wiązka lecąc, najczęściej przyjmuje kształt sześcianu, a po spotkaniu z przeszkodą, np. z ziemią, wyżłabia w niej sześcienny otwór. Po zastosowaniu Kikō-Hō używający odczuwa ogromne zmęczenie i wyczerpanie, którego poziom uwarunkowany jest predyspozycjami fizycznymi wojownika.

    Użycia i użytkownicyEdytuj

    Kiko-Ho Celli Junior (3).jpg

    Kikō-Hō Celli Junior

    Jeśli patrzeć chronologicznie, to najwcześniejszymi, znanymi użytkownikami, byli Żółw, Żuraw oraz bliżej nieznani podopieczni Mutaito, walczący z dziećmi Piccolo Daimaō - miało to miejsce jeszcze w czasach młodości Mutena Rōshi.

    Następnie, w finałowej walce Tenka-ichi Budōkai #22 Kikō-Hō zastosował walczący z Gokū Tiānjīnfàn. Wojownik mimo ostrzeżeń Jiǎozi i Mutena Rōshi, zaatakował, narażając swe ciało na wyczerpanie. Podczas tego ataku doszczętnie spalił całą turniejową matę, zamieniając ją w niezwykle głęboki, sześcienny lej. Ten wyczerpał swą ki na darmo, gdyż nie trafił Gokū.

    Kikō-Hō jest najsilniejszą kikōhą Tiānjīnfàna, z tego też powodu wojownik używał jej niezwykle często. M.in. podczas walki z Nappą, zaatakował wtedy, używając tylko jednej ręki, po wystrzale, wyczerpawszy resztki ki, umarł. Czy to w starciach z Cellem lub Majin Bū, gdzie w obu przypadka starał się kupić trochę czasu innym bohaterom, zajmując głównych antagonistów.

    Oprócz Tena, Kikō-Hō stosowali także Cell Junior i Majin Bū.

    WariacjeEdytuj

    Obok zwykłego Kikō-Hō Tiānjīnfàn używał również dwóch, stworzonych przez siebie odmian, które różniły się tylko siłą rażenia, były to Ostatnie Kikō-Hō, 最後の気功砲, zastosowane po samozniszczeniu Jiǎozi i Nowe Kikō-Hō, 新気功砲, pierwszy raz zaprezentowane w walce z Półdoskonałym Cellem.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball i Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai emitowanej na AXN Spin.
    3. Tylko w grze Dragon Ball Z: Sparking Meteor.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki