Kiai-Hō
Młody Vegeta kontra Saibaimani (2)
気合砲
Kiai-hō
Nazwa w mandze ?
Nazwa w anime ?
Twórca nieznany, pierwszy ujawniony użytkownik: Muten Rōshi[1][2]
Debiut w mandze DB, rozdział #037
Debiut w anime DB, odcinek #022
Użytkownicy Wszyscy, którzy potrafią w pełni panować nad ki.
Ile razy była używana i kiedy Wiele razy, m.in:
  • podczas treningu Whis używa tego ataku, aby odrzucić Son Gokū,
  • Son Gokū Junior stosuje ją walcząc z Mambą.
  • Używana w LogoDBLogoDBZDragon Ball Super LogoLogoDBGT
    Tłumaczenie nazwy „気合砲, kiai-hō to po japońsku „broń okrzyku bitewnego” lub „broń ducha walki”.

    Kiai-Hō (jap. 気合砲 [Kiai-hō], pl. w anime ?, pl. w mandze ?, fr. ?, ang. Kiai Cannon) – jest to atak polegający na nagłym uwolnieniu ki i przetworzeniu jej, najczęściej za pomocą krzyku, do postaci silnej fali uderzeniowej, która, jeśli użytkownik wystarczająco dobrze opanował tę technikę, może być wydalona z ciała wojownika dowolnym jego punktem (np. dłonią lub całą powierzchnią ciała), a następnie skierowana w wybrane przez niego miejsce.

    WyglądEdytuj

    W dziewięćdziesięciu procent przypadków Kiai-hō jest atakiem niewidzialnym, jednak bywa, że energia przybiera barwę. Podczas zaistnienia takiej okoliczności kikōha objawia się najczęściej w postaci białej lub niebieskiej wiązki ki, którą emanuje ciało użytkownika.

    ZastosowanieEdytuj

    Przeważnie wojownicy używają Kiai-hō albo aby odepchnąć przeciwnika lub jego atak i zapewnić sobie swobodę ruchów[3], albo aby uzmysłowić temu, z kim przyszło im się zmierzyć, ogrom przepaści, jaka dzieli go od użytkownika Kiai-hō[4]. Zdarza się również, że atak zostaje uwolniony przypadkowo, gdy emocjami wyprowadzony z równowagi wojownik koncentruje swoją ki i dokonuje eksplozji, niszcząc swoje otoczenie[5]. Alternatywnie siła Kiai-hō może być również używana do rozwijania innych ataków energetycznych i traktowana jako wstęp do nich[6].

    WariacjeEdytuj

    Na bazie tej techniki powstały Odświeżający Zefirek Żółwiego Pustelnika oraz Kiai keshi Tenshinhana. Często zdarza się, że wojownicy łączą potencjał Kiai-hō z takimi technikami, jak bariera ki, Kaiō-ken czy Super Saiyanin.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Faktycznie kiedy Muten Rōshi zaprezentował tę technikę, użył przetworzonego ataku, a ściślej, własnej adaptacji, której dał nazwę Odświeżający Zefirek. Kolejno technikę tę wykorzystał Tenshinhan podczas turniejowej walki Dwudziestych Trzecich Mistrzostw Tenka-ichi Budōkai, gdzie zmierzył się z Yamchą, odbił wtedy Kamehame-Hę oponenta, jednak i on użył wersji przetworzonej o nazwie Kiai keshi. Dopiero podczas treningu u Ziemskiego Boga, gdy Son cofa się w czasie, Mutaito używa właściwej postaci Kiai-hō.
    2. Tacy wojownicy, jak Mutaito czy Piccolo Daimaō Junior, na pewno również potrafili stosować tę technikę, więc ich należałoby klasyfikować na pierwszych miejscach.
    3. Przykładem może być walka Son Gokū z Jeice'em i Butterem.
    4. Owo zastosowanie doskonale obrazuje pojedynek Sona z Chichi podczas TB#23.
    5. Jako źródło można traktować liczne wybuchy furii Vegety.
    6. Trening Gokū w Szkole Mutaito.

    Więcej z Fandomu