FANDOM

Karin
Koteczek.png
カリン
(猫仙人)
Karin
(Nekosennin)
Imię w anime
  • Karen, Kocur, Kot[1]
  • Korin[2]
  • Imię w mandze Karin

    Karin-sama

    Inne imiona Korin
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze Rodział #088
    Debiut w anime DB, odcinek #061
    Występuje LogoDB.pngLogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Rasa Zwierzę
    Zginął 1. Został zjedzony przez Majin Bū.

    2. Zginął podczas wybuchu Ziemi wywołanej przez Freezera.

    Pochodzenie
    Ziemia
    Miejsce zamieszkania
    Ziemia
    Poziom bojowy 990
    Głos Ichirō Nagai i Naoki Tatsuta
    Znaczenie imienia „Karin” pochodzi od japońskiej nazwy chińskiego owocu „quince”, jest także grą słów na "karintō", tradycyjnym japońskim smakołyku gdy połączy się jego imię z jego wieżą (カリン塔, również odczytywane jako "karintō").
    Pokrewieństwa
  • Ziemski Bóg (mistrz)
  • Piccolo Daimaō (zła połowa mistrza)
  • Piccolo (nowe wcielenie złej połowy mistrza)
  • Muten Rōshi (uczeń)
  • Gohan (uczeń)
  • Son Gokū (uczeń)
  • Tao Pie Pie (uczeń w pewnym sensie)
  • Yajirobē (uczeń i przyjaciel)
  • Yamcha (uczeń)
  • Kulilin (uczeń)
  • Tenshinhan (uczeń)
  • Chiaotzu (uczeń)
  • Son Gohan (uczeń)
  • Karin (jap. カリン, (猫仙人) [Karin,(Nekosennin)], pl. w anime Karen, Kocur, Kot[1], Korin[2], pl. w mandze Karin, fr. Maître Karin, ang. Korin) – koci pustelnik, mistrz sztuk walki, mędrzec i posłaniec Ziemskiego Boga mieszkający i nauczający w świątynnej Wieży Karin postawionej na terenie indiańskiej Świętej Ziemi Karin. Od ponad ośmiuset lat żyje samotnie w swojej pustelni czekając na osiłka, który zdoła się wspiąć na wieżę, aby łyknąć Cudownej wody. Jest jedynym hodowcą cudownych fasolek Senzu, które odnawiają siły witalne i zaspokajają apetyt na kilka dni.

    Przed Dragon BallEdytuj

    Pierwszym wojownikiem wystarczająco silnym, aby wdrapać się na sam szczyt okazuje się być Muten Rōshi.
    Karin.jpg
    Karin stawia mu zadanie, jeśli uda mu się siłą lub za pomocą triku zdobyć wodę, będzie mógł się jej napić, a ona da mu niesamowitą siłę. Po trzech latach ciężkich prób udaje mu się podstępem zdobyć wodę od Karina i tym samym ukończyć specjalny trening. W nagrodę, prócz zwykłej wody, dostaje on od mistrza latającą chmurkę Kinto. Następnym odważnym, który wspiął się na szczyt i zdobył wodę, był uczeń poprzedniego, Son Gohan. Pożyczył on od mędrca magiczny kij zwany Nyoi-bō, który jest kluczem do bram nieba.

    Dragon BallEdytuj

    Red Ribbon Gun SagaEdytuj

    Po wielu latach, za namową Indianina Upy, na wieżę wchodzi Son, w rekordowym czasie trzech dni zdobywa ową cudowną wodę, która okazuje się być zwykłą, źródlaną wodą. W czasie próby wykradnięcia naczynia z cudowną cieczą, siła chłopca dwukrotnie wzrosła. Prawdziwą nagrodą za zdobycie wody jest właśnie siła nabyta przy próbowaniu odebrania jej pustelnikowi.

    Piccolo Daimaō SagaEdytuj

    Gokū sięga po radę Karina raz jeszcze, tuż po pierwszej śmierci Kulilina. Wtedy na wieżę wnosi go Yajirobē, który decyduje się zamieszkać wraz z pustelnikiem. Gokū otrzymuje zadanie odnalezienia prawdziwej Świętej Wody, przechodząc wiele trudnych misji (do których portalami były tajemnicze wazy Karina), ostatecznie wypija prawdziwą wodę, która daje mu moc sprostania czyhającym na niego wyzwaniom.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Saiya-jin SagaEdytuj

    Karina odwiedza również grupa Wojowników Z przygotowujących się do walki z Saiyanami. Tj. Yamcha, Kulilin, Chiaotzu i Tenshinhan. Po za tym występuje jako postać epizodyczna tak jak w serii Dragon Ball GT

    Cell SagaEdytuj

    Cell Game SagaEdytuj

    Tuż przed Cell Game Gokū odwiedza Karina. Pyta go, czy jego zdaniem ma jakieś szanse w starciu z Cellem. Pustelnik oznajmia mu, że nie potrafi tego przewidzieć, ale wątpi, aby Son był w stanie wygrać.

    Majin Bū SagaEdytuj

    Karin oddaje Gokū energię, potrzebną do stworzenia Genki-Damy.

    Tenka-ichi Budōkai 25 Saga Gokū używając teleportacji przenosi się do Karina, aby poprosić go o kilka fasolek Senzu, gdyż potrzebuje uzdrowić Videl. Saiyanin zostaje na posiłek. Podczas jedzenia toczy się rozmowa z Karinem i Yajirobē, pustelnik zdradza obawy co do uczestników turnieju.

    Reszta Dragon Ball Z i Dargon Ball GTEdytuj

    W dalszej części historii rola Karina jest epizodyczna i służy on już tylko jako dostawca Senzu.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki