Fandom

Dragon Ball Wiki

Kapsuła kosmiczna

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kosmiczna Kapsuła (jap. 丸型宇宙船) – kosmiczny pojazd używany przez żołnierzy Freezera do podróży międzyplanetarnych. Kiedy Saiyanie byli na usługach Freezera, pojazdy te z jednym z ich przedstawicieli były wysyłane na planetę w celu podbicia jej.

640px-HDSpacePod1.png

Kapsuła

InformacjeEdytuj

Kapsuły są wyposażone w niezwykłą technologię, osoba znajdująca się  wewnątrz kapsuły, jest utrzymywana w stanie minimalizującym wykorzystywania ich energii dzięki czemu nawet wojownik na skraju śmierci może w niej przebyć dość długo. Kapsuła mimo niedużych rozmiarów mieści zaawansowany system i jest niewiarygodnie szybka (porusza się szybciej niż światło).

Kapsuły posiadają twardą zbroję dzięki której wytrzymują lądowanie na planetach. Tam gdzie wyląduje powstaje duży krater jednak kapsuła jest nieuszkodzona. Jednak wnętrze kapsuły jest dość kruche w związku z czym kapsuła może zostać łatwo uszkodzona od środka.

Kapsuła może być sterowana zdalnie przy pomocy pilota (widzimy to gdy Vegeta po walce z Wojownikami Z ją wzywa), ma także możliwość samozniszczenia. Kapsuła potrafi wyemitować holograf księżyca dzięki, któremu Saiyanie mogą osiągnąć formę Ozaru.

UżytkownicyEdytuj

Bardock i jego drużynaEdytuj

GokuAndBardocksSpacePods.png

Kapsuły Bardocka i Goku

Widzimy gdy używają kapsuł w filmie Dragon Ball Z: Bardock - The Father of Gokū. Następnie Bardock używa jej aby powrócić na Vegetę, ponieważ wszyscy jego towarzysze zginęli. Po drodze mija swego syna Goku (Kakarot) który został wystrzelony w przeciwnym kierunku.

GokuEdytuj

Goku po wystrzeleniu wylądował na Ziemi gdzieś w dżungli gdzie znalazł go Dziadek Gohan i uznał go za przybranego wnuka. Znacznie później ojciec Bulmy przebudował kapsułę Goku. Dzięki niej Goku dotarł na Namek w ciągu tygodnia.

RaditzEdytuj

Kapsuła Raditza to pierwsza kapsuła która pojawia się w anime. Raditz użył kapsuły aby dotrzeć na Ziemie do swojego brata Goku. Goku jednak zapomniał o swej misji, więc Raditz porwał Son Gohana i uwięził go wewnątrz kapsuły. Rozwścieczony Gohan zniszczył kapsułę od środka, kapsuła nie nadawała się już do użytku.

Vegeta i NappaEdytuj

Po śmierci Raditza, Vegeta i Nappa użyli kapsuł do przybycia na Ziemię. Wylądowali w Południowym Mieście. Po pokonaniu Saiyan, Vegeta użył pilota aby sprowadzić kapsułę i udał się na planetę kontrolowaną przez Freezera, a następnie na Namek.

KiwiEdytuj

Kiwi używa kapsuły aby dostać się na Namek, gdzie dochodzi do walki między nim a Vegetą. Kiwi nie jest jedynym żołnierzem Freezera posiadającym kapsułę, może to świadczy to o tym, że jest to dosyć popularny sprzęt w Kosmicznej Organizacji Handlu.

Oddział GinyūEdytuj

Ginyuforcespacepods.png

Kapsuły Specjalnego Oddziału Ginyu

Kapsuły nie różnią się zbytnio od zwykłych, mają one bowiem logo specjalnego oddziału Ginyū. Goku uciekł z wybuchającego Namek właśnie w jednej z tych kapsuł użył jej także z powrotu z Yardat na Ziemię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki