FANDOM

Kapitan Ginyū
Kapitan Ginyu Salutuje
ギニュー隊長
Ginyū Taichō
Imię w anime
  • Kapitan Żino[1]
  • Kapitan Gińju[2]
  • Imię w mandze Kapitan Mlekor
    Inne imiona Captain Ginyuu
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #272
    Debiut w anime DBZ, odcinek #061
    Występuje
    LogoDBZDragon Ball Super Logo
    Rasa Mutant
    Zginął 1. Zabił go Majin Bu, podczas wybuchu Ziemi.

    2. Zginął z ręki Vegety na Ziemi w ciele Tagomy.

    Pochodzenie nieznane
    Miejsce zamieszkania Piekło
    Poziom bojowy 120 000 [J]
    Głos Hideyuki Hori
    Katsuyuki Konishi
    Znaczenie imienia "Ginyū Taichō", "ginyū" pochodzi od japońskiego "gyūnyū" czyli "mleko", a "taichō" to po japońsku "kapitan".
    Pokrewieństwa
  • Freezer (pan)
  • Zarbon (szef)
  • Dodoria (szef)
  • Butter (kompan)
  • Jeice (kompan)
  • Guldo (kompan)
  • Recoome (kompan)
  • Cado (kompan)
  • Avo (kompan)
  • Kapitan Ginyū (jap. ギニュー隊長, Ginyū Taichō, pl. Kapitan Żino w anime i Kapitan Mlekor w mandze) – przywódca sił specjalnych Freezera, tak zwanego Specjalnego Oddziału Ginyū i najsilniejszy z całej siódemki. Arogancki oraz niezły technicznie, uważał się za niepokonanego wojownika i najsilniejszego we Wszechświecie zaraz po swoim panie. Jego tajną bronią była siła zła czyli możliwość zamiany ciał za pomocą techniki Body Change. Z rozkazu Freezera przybył na Namek w celu dostarczenia Scouterów i rozprawienia się z Wojownikami Z. Do walki stanął dopiero gdy jedyny ocalały z jego drużyny (nie licząc Avo i Cado) Jeice zawiadomił go, że drużyna przegrywa z jakimś Saiyaninem. W czasie bitwy wykorzystał technikę Body Change, która co prawda zadziałała, ale ostatecznie nie przyniosła mu zwycięstwa. Opanował on ciało Son Gokū, lecz nie potrafił z niego korzystać. Pobity przez Vegetę chciał opanować także jego ciało, ale w efekcie stał się ofiarą własnych umiejętności, ponieważ próbując tej zamiany nie trafił w cel, a w rzuconą przez Gokū Żabę Nameczańską i zamienił się z nią ciałem. Następnie gdy napotkał na Bulmę, dzięki stworzonemu przez nią tłumaczowi mowy żab, z nią również zamienił się ciałem. Gdy pod postacią Bulmy przybył na miejsce walki znów próbował opanować ciało Piccolo, ale i tym razem skończył jako żaba. O dalszych jego losach nie wiele wiemy, przewija się w niektórych momentach dalszych odcinków. Jest przetransportowany na Ziemię za pomocą życzenia wypowiedzianego przed Shen Lóngiem, gdzie pada ofiarą zalotów różowej żaby. W następnych sagach pojawia się epizodycznie i nie odgrywa żadnej znaczącej roli. Ginie w trakcie bombardowania Ziemi przez Super Bū lub gdy planetę niszczy Kid Bū. Gdy armia Freezera atakuje Ziemię, Ginyū Żaba z jakiegoś powodu wciąż żyje, co jest dziwne, zważywszy iż tylko dobre ofiary Majin Bū miały być wskrzeszone. Zamienia się na ciała z Tagomą, walczy z Wojownikami Z i zostaje zabity przez Vegetę.

    Ciekawostki.Edytuj

    • Ginyū wydaje się nie interesować swoim ciałem. Nie wiadomo, czy ciało, które miał w sadze Freezera było jego oryginalnym ciałem.
    • Został wskrzeszony przez Shen Longa, mimo iż był złą osobą, a tylko dobre miały być przywrócone do życia.
    • Możliwe, że oryginalnie pochodził z rasy Tagomy, ponieważ w jego ciele miał pełną kontrolę, a nawet rozszerzył jego możliwości, w przeciwieństwie do ciała Gokū.

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki