Fandom

Dragon Ball Wiki

Kamehame-Ha

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij
Kamehame-Ha
Kamehameha.jpg
かめはめ波
Kamehameha
Nazwa w mandze Kamehameha
Nazwa w anime
  • Fala Uderzeniowa Genialnego Żółwia[1]
  • Kamehame-Ha[2]
  • Twórca Muten Rōshi
    Debiut w mandze DB, rozdział #014
    Debiut w anime DB, odcinek #008
    Użytkownicy Żółwi Pustelnik, Son Gokū, Dziadek Gohan, Son Gohan, Son Goten, Trunks, Son Gohan z przyszłości, Yamcha, Kulilin, Tenshinhan, Cell z przyszłości, Cell z przyszłości Trunksa, Celle Junior, Majin Bū, Pan, Ūb, Qī Xīng Lóng, Yī Xīng Lóng, Baby Gohan, Baby Goten, Gogeta, Vegetto, Gokū Black.
    Ile razy była używana i kiedy Kamehame-Ha była używana bardzo często, na przykład:
    * W walce z Raditzem
    * W starciu Gotena z Trunksem.
    Używana w LogoDB.pngLogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Tłumaczenie nazwy „kamehame-ha” pochodzi od nazwy hawajskiej dynastii monarchów Kamehameha, dodatkowo „kame” to po japońsku „żółw”, „hame” to „niszczący”, „ha” to „fala” czyli razem „żółwiowa niszcząca fala”.

    Kamehame-Ha (jap. かめはめ波 [Kamehameha], pl. w anime Fala Uderzeniowa Genialnego Żółwia, Najwyższa moc[3], Kamehame-Ha, pl. w mandze Kamehameha, fr. Kamé Hamé Ha, La force ultime, ang. Kamehameha Wave) – jest pierwszym energetycznym atakiem pokazanym w serii Dragon Ball i jednocześnie jednym z najsilniejszych.

    Pochodzenie i zastosowanieEdytuj

    Technika ta została stworzona przez Żółwiego Pustelnika. Zadebiutowała w czternastym rozdziale mangi i w ósmym odcinku pierwszej serii anime. Była używana przez bardzo wielu wojowników, zarówno tych „dobrych” jak i „złych” ze względu na łatwość wykonania i jej efektywność.

    Wersje i modyfikacjeEdytuj

    Max Power Kamehame-HaEdytuj

    Jap. マックスパワー かめはめは, Makkusu Pawā Kamehameha. Jest to oryginalna, pierwotna wersja fali Kamehame-Ha, wystrzeliwana „na pełnych mięśniach”, tzn. po uprzednim „przypakowaniu”. Jedynym jej użytkownikiem jest Muten Rōshi.
    Max Power Kamehame-Ha (11).jpg

    Max Power Kamehame-Ha

    Big Bang Kamehame-Ha Edytuj

    Jap. ビッグバンかめはめは, Bigguban Kamehameha. Technika stworzona przez Gogetę w formie SSJ4 poprzez połączenie Kamehame-Ha Gokū z Big Bang Attack Vegety.
    Więcej informacji w osobnym artykule Big Bang Kamehame-Ha.

    Final Kamehame-HaEdytuj

    Jap. ファイナルかめはめは, Fainaru Kamehameha. Również technika będąca wynikiem fuzji. Tym razem twórcą jest Vegetto. Połączenie Kamehame-Hy Gokū i Final Flasha Vegety.
    Więcej informacji w osobnym artykule Final Kamehame-Ha.

    Dziesięciokrotna Kamehame-HaEdytuj

    Jap. 十倍にかめはめは, Jūbai Kamehameha. Pierwotna fala uderzeniowa wzmocniona 10 razy. Modyfikacja używana tylko przez Gokū w formie SSJ4. Różni się od oryginału czerwoną barwą promienia.

    Kamehame-Ha ojca i synaEdytuj

    Son gohan i Goku kamehameha.jpg
    Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT & Dragon Ball Movies (133).jpg

    Father-Son Kamehame-Ha ukazana w Cell Saga DBZ

    Jap. 父と息子のかめはめは, Chichi to musuko no Kamehameha] lub 親子かめはめ波, Oyako Kamehameha. Użyta tylko raz w 415 rozdziale mangi i w 190 odcinku DBZ przez Son Gohana w formie SSJ2 podczas walki z Cellem w formie doskonałej. Gohan wykonał atak, używając jednej ręki, a swoje „trzy grosze” dołożył częściowo astralny Gokū. Nie wiadomo, czy Son naprawdę użyczył synowi energii, czy były to tylko zwidy wojownika, niemniej dodało to otuchy młodemu Saiyaninowi i poskutkowało zniszczeniem przeciwnika.

    Nożna Kamehame-HaEdytuj

    Nożna Kamehame-Ha (1).png
    Jap. 足からかめはめは, Ashi kara Kamehameha. Ciekawa modyfikacja użyta przez Gokū podczas walki z Piccolo Jr. na TB #23. Aby unieść się w powietrze Son wystrzelił falę uderzeniową ze stóp.

    Teleportacyjna Kamehame-Ha Edytuj

    Jap. 瞬間移動のかめはめは, Shunkan Idō no Kamehameha. Kolejna wariacja stworzona przez Gokū. Użył jej podczas walki z Cellem na Cell Game. Atak polega na przygotowaniu techniki w powietrzu i w użyciu teleportacji na chwilę przed wystrzałem po to, aby znaleźć się za przeciwnikiem i wtedy uderzyć z zaskoczenia.

    Super Kamehame-HaEdytuj

    Super kamehameha.jpg

    Super Kamehame-Ha

    Jap. 超かめはめは, Chō Kamehameha. Technika opracowana przez Son Gokū i używana także przez jego syna, Gohana oraz przez Cella z przyszłości. Do jej wykonania potrzebna jest zarówno olbrzymia siła mentalna jak i fizyczna. Używano jej bardzo wiele razy. Debiutowała podczas pierwszego pojedynku Sona z Vegetą na Ziemi. Drugi raz stosował ją Gohan walcząc z Cellem na Cell Game. Polega ona na wystrzeleniu z obu rąk niebieskiej fali energii o zasięgu nawet 500m. Technika ta jest o wiele potężniejsza od Garlic-Hō Vegety czy pierwotnej Kamehame-Hy Mutena Rōshi. Warto dodać, że Gokū często używał jej przy jednoczesnym zastosowaniu Kaiō-kena.

    Kamekame-HaEdytuj

    GotenKameKameha.png

    Pierwsza Kamekame-Ha

    Jap. かめかめ波, Kamekameha. Odmiana techniki stworzona rzez Son Gotena. Mały Saiyanin nie wiedząc, jakie dokładnie słowa wymawia się podczas wystrzału kikōhy, wykrzyczał „Kamekame-Ha”. Atak się udał, lecz wojownik nie panował na siłą wiązki ki ani nad trajektorią jej lotu. Goten zastosował tę technikę tylko raz - w 212 odcinku DBZ, podczas walki z Trunksem na Tenka-ichi Budōkai #25. W Dragon Ball GT Qī Xīng Lóng, jeden ze złych smoków, po wchłonięciu Pan atakuje Gokū Kamehame-Hą, wypowiadając „Kamekame-Ha”.

    Połączona Kamehame-HaEdytuj

    Multiple kamehameha.jpg

    Jap. マルチプルかめはめ波, Maruchipuru Kamehameha. Z tą odmianą mamy do czynienia w momencie, gdy Kamehamhe-Hę wykonuje przynajmniej dwóch wojowników jednocześnie. Podczas ataku zazwyczaj poszczególne pociski łączą się w jeden, ogromny, powodujący duże szkody u przeciwnika. Występuje kilka odmian tego ataku, jednak ogólna zasada działania jest taka sama. Po raz pierwszy ta technika została użyta w Drugim filmie kinowym DBZ, kiedy to Muten Rōshi, Kulilin i Son walczyli z Doktorem Whellow, później używano jej jeszcze po wielokroć.

    Kamehame-Ha mistrza i uczniaEdytuj

    Masterstudent.jpg

    Jap. 師弟かめはめ波, Shitei Kamehameha. Jest to szczególny przypadek połączonej Kamehame-Hy, gdzie wśród użytkowników znajdują się mistrz i jego uczniowie. Z ową wersją spotykamy się kilka razy. Np. podczas walki Wojowników Z z Hatchiyackiem - Gohan uczeń, Gokū mistrz.

    Sterowana Kamehame-Ha
    Edytuj

    Kamehameha gohana 2.jpg

    Sterowana Kamehame-Ha Gohana

    Jap. 曲がるかめはめ波, Magaru Kamehameha. Odmiana Kamehame-Hy, w której użytkownik może do woli manipulować kierunkiem lotu promienia. Autorem tej wersji jest także Gokū. Oprócz niego stosowali ją również Kurilín, Gohan i Cell z przyszłości.

    Ciekawostki Edytuj

    • Imię Kamehameha nosiło pięciu kolejnych królów hawajskich, którzy rządzili w latach 1810-1872.
    • Kilku bohaterów nauczyło się tej techniki jedynie patrząc na sposób jej wykonania. Byli to: Gokū, Tenshinhan i Majin Bū.
    • Son Goten, jako dziecko, w sadze Majin Bū nie potrafił poprawnie wymówić nazwy techniki. W jego wykonaniu brzmiała ona „Kamekame-Ha”.
    • Na bazie Kamehame-Hy powstały również inne techniki jak Masenkō Son Gohana i Energy Dan Kulilina.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
    3. W polskiej wersji anime użytkownicy, chcący użyć tej techniki, przed jej wykonaniem wołają czasami „Najwyższa mocy”. Owo tłumaczenie wynika z francuskiego źródła, w którym tak nazywano kikōhy oraz zmaterializowaną w nich widzialną ki.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki