FANDOM

Kaiōbito
Kaiobito
界王ビト
(キビト神)
Kaiōbito
(Kibitoshin)
Imię w anime Szibito, Kibito, Kibitoszin
Imię w mandze ?
Inne imiona Kibito Kai
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Rozdział #501
Debiut w anime DBZ, odcinek #267
Występuje LogoDBZLogoDBGTDragon Ball Super Logo
Rasa Kaiōshin
Zginął Nigdy nie zginął.
Pochodzenie Świat Kaiōshinów
Miejsce zamieszkania Świat Kaiōshinów
Poziom bojowy Nieznana
Głos Yūji Mitsuya
Znaczenie imienia „界王ビト, kaiôbito”, „キビト神, kibitoshin” – „kaiô” pochodzi od „東の界王神, higashi no kaiôshin”, co po japońsku znaczy „wschodni bóg królów świata”, a „ビト, bito” pochodzi od „付き人, tsukibito”, czyli po japońsku „asystent”, „sługa”. „神, shin” pochodzi od japońskiego „神, kami, shin, czyli „bóg”.
Pokrewieństwa
  • Rō Kaiōshin (zwierzchnik)
  • Kibito (składnik fuzyjny)
  • Wschodni Kaiōshin (składnik fuzyjny)
  • Kaiōbito (jap. 界王ビト, キビト神 [Kaiōbito, Kibitoshin], pl. w anime Szibito, Kibito, Kibitoszin, pl. w mandze ?, fr. Shibito, Kibitoshin, ang. Kibito Kai) – najsilniejszy z Kaiōshinów, powstał w wyniku połączenia się Wschodniego Kaiōshina i Kibito przy użyciu kolczyków potara

    Dragon Ball ZEdytuj

    Kaiōbito powstał, gdy namówieni przez Rō Kaiōshina Kibito i Wschodni wypróbowywali działanie kolczyków potara. Stary Kaiōshin nie uprzedził ich, że połączenie będzie permanentne. Nowo postawy wojownik zyskał niezwykłą siłę, o wiele przekraczającą tę, którą dysponowali obaj bogowie przed scaleniem. Kaiōbito odegrał niezwykle ważną rolę w DBZ - teleportował on walczących z Majin Bū Son Gokū i Vegetę oraz Dendego, Mistera Satana i pieska do Świata Kaiōshinów na chwilę przed wybuchem Ziemi, tym samy ratując bohaterów przed śmiercią.

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Pierwszy raz mogliśmy ich zobaczyć w sadze Beerusa. Pewnego dnia Kaiōbito zobaczył przerażonego Rō Kaiōshina, który zaczął mówić o Bogu Zniszczenia - Beerusie, który zniszczył planetę bez żadnego powodu. Kontaktuje się z nimi Północny Kaiō, który pyta o złowrogiego boga. Stary Kaioshin mówi o tym, że został przez niego uwięziony w Z-Sword. Obydwoje wraz z Kaiō są przerażeni.

    Kolejne wystąpienie znanych nam dwóch Kaiōshinów możemy ujrzeć w sadze Złotego Freezera. Kaiōbito wraz z Rō Kaiōshinem wyczuwali, że ktoś niszczy planety. Myśleli, że może być to Beerus, jednakże w tym czasie on spał. Rō Kaiōshin zaczyna patrzeć na kulę, w której jak Kaiōbito sądzi, ogląda rzeczy dla dorosłych, jednakże przyglądając się jej zobaczył, że Czcigodny ogląda walkę żuków. 

    Pewnego dnia po walce z Freezerem, Kaiōbito leci na Namek, aby poprosić użycia Nameczańskich Smoczych Kul by mógł się rozdzielić z fuzji kolczyków potara. Dzięki temu życzeniu rozdzielono ich na Wschodniego Kaiōshina oraz Kibito. W sadze Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia możemy już zobaczyć osobno Kaiōshina i Kibito.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Tutaj Kaiōbito miał dwie, pomniejsze role. Pierwszą z nich była pomoc Rō Kaiōshinowi w „sprowokowaniu odrośnięcia” ogonka u małego Gokū, co miało pomóc Saiyaninowi osiągnąć formę SSJ4. Następnie Kaiōshin za pomocą Świętej Wody pomagał Wojownikom Z oczyścić Ziemian z komórek Baby'ego.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki