FANDOM

Kaiō-ken (jap. 界王拳 [Kaiō-ken], pl. w anime Technika Kaito, Niezawodna Technika Kaito, Kaitoken, pl. w mandze Pięść Króla Światów, fr. Le Kaioken, ang. Kaio-ken) – technika zarówno ofensywna jak i defensywna. Bardzo niebezpieczna w użyciu. Wymyślona przez Kaiō Strefy Północnej.

Opis i działanieEdytuj

Gokū stosuje Kaiō-ken podczas walki z Coolerem na Ziemi

Gokū używający techniki Kaiō-ken w walce z Coolerem na Ziemi

Jedynym, który opanował Kaiō-ken, jest Gokū. Saiyanin nauczył się tego ataku podczas pierwszego pobytu w Zaświatach na planecie północnego Kaiō. Bóg nauczył Kaiō-kena tylko jego, gdyż tylko on był zdolny do opanowania tak groźnej techniki (użytkownik, który jest słaby i użyje Kaiō-kena, ryzykuje, że skumulowana energia po prostu rozsadzi jego ciało). Stosowanie polega na zgromadzeniu w sobie całej posiadanej ki. Użytkownik po skumulowaniu krzyczy: „Kaiō-ken” oraz liczbę, stanowiącą powiększenie mocy realnej, czyli wzrost tak zwanego poziomu bojowego. Po tym okrzyku siła i szybkość wojownika gwałtownie wzrastają, a wokół jego ciała pojawia się czerwona poświata. Dzięki tej technice można zwiększać dowolnie swoją siłę (Gokū wraz z wzrostem swej siły całkowitej, mógł swoją moc podnosić nawet aż 20 razy).
Son Gokū stosuje Kaiō-ken w pierwszym starciu z Vegetą

Son wykonuje Kaiō-kena w walce Vegetą

Nie można nadużywać Kaiō-kena, ponieważ wyzwala on pełnię mocy wojownika, przy maksymalnym obciążeniu organizmu, co w rezultacie grozi śmiercią lub poważnymi obrażeniami. Północny Kaiō zalecał Sonowi, aby podczas walki z Vegetą zastosował ten atak tylko w ostatecznej konieczności i nie używał Kaiō-kena o mocy wyższej niż podwójna. Gokū, zaskoczony siłą i techniką Vegety nie przestrzegał zaleceń mistrza i użył potrójnego i poczwórnego Kaiō-kena w walce z księciem Sayian. Jako że sam również wywodził się z rasy potężnych wojowników Saiyan oraz sam w sobie był doświadczonym i wyćwiczonym wojownikiem, przeżył tragiczne wyczerpanie i nauczył się podnosić moc Kaiō-kena dowolną ilość razy, bez szybkiej utraty sił. Tę technikę można było łączyć z innymi atakami, co powodowało wzmocnienie ich skuteczności. W Dragon Ballu parokrotnie występowało połączenie Kaiō-kena z Kamehame-Hą, z Kiai-Hō czy ze zwykłą kikōhą.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai emitowanej na AXN Spin.