FANDOM

Kaiō-ken
Kaio-ken (1).jpeg
界王拳
Kaiō-ken
Nazwa w mandze Pięść Króla Światów
Nazwa w anime
  • Technika Kaito, Niezawodna Technika Kaito, Kaitoken[1]
  • Kaiō-ken[2]
  • Twórca Północny Kaiō
    Debiut w mandze DB, rozdział #226
    Debiut w anime DBZ, odcinek #029
    Użytkownicy
  • Son Gokū
  • Ūb
  • Ile razy była używana i kiedy Np. w pierwszej walce Gokū z Vegetą oraz w walce z Freezerem.
    Używana w LogoDBZ.jpg Dragon Ball Super Logo.png
    Tłumaczenie nazwy „Kaiô-ken” - to po japońsku „pięść króla świata”.

    Kaiō-ken (jap. 界王拳 [Kaiō-ken], pl. w anime Technika Kaito, Niezawodna Technika Kaito, Kaitoken, pl. w mandze Pięść Króla Światów, fr. Le Kaioken, ang. Kaio-ken) – technika zarówno ofensywna jak i defensywna. Bardzo niebezpieczna w użyciu. Wymyślona przez Kaiō Strefy Północnej.

    Opis i działanieEdytuj

    Gokū stosuje Kaiō-ken podczas walki z Coolerem na Ziemi.png

    Gokū używający techniki Kaiō-ken w walce z Coolerem na Ziemi

    Jedynym, który opanował Kaiō-ken, jest Gokū. Saiyanin nauczył się tego ataku podczas pierwszego pobytu w Zaświatach na planecie północnego Kaiō. Bóg nauczył Kaiō-kena tylko jego, gdyż tylko on był zdolny do opanowania tak groźnej techniki (użytkownik, który jest słaby i użyje Kaiō-kena, ryzykuje, że skumulowana energia po prostu rozsadzi jego ciało). Stosowanie polega na zgromadzeniu w sobie całej posiadanej ki. Użytkownik po skumulowaniu krzyczy: „Kaiō-ken” oraz liczbę, stanowiącą powiększenie mocy realnej, czyli wzrost tak zwanego poziomu bojowego. Po tym okrzyku siła i szybkość wojownika gwałtownie wzrastają, a wokół jego ciała pojawia się czerwona poświata. Dzięki tej technice można zwiększać dowolnie swoją siłę (Gokū wraz z wzrostem swej siły całkowitej, mógł swoją moc podnosić nawet aż 20 razy).
    Son Gokū stosuje Kaiō-ken w pierwszym starciu z Vegetą.png

    Son wykonuje Kaiō-kena w walce Vegetą

    Nie można nadużywać Kaiō-kena, ponieważ wyzwala on pełnię mocy wojownika, przy maksymalnym obciążeniu organizmu, co w rezultacie grozi śmiercią lub poważnymi obrażeniami. Północny Kaiō zalecał Sonowi, aby podczas walki z Vegetą zastosował ten atak tylko w ostatecznej konieczności i nie używał Kaiō-kena o mocy wyższej niż podwójna. Gokū, zaskoczony siłą i techniką Vegety nie przestrzegał zaleceń mistrza i użył potrójnego i poczwórnego Kaiō-kena w walce z księciem Sayian. Jako że sam również wywodził się z rasy potężnych wojowników Saiyan oraz sam w sobie był doświadczonym i wyćwiczonym wojownikiem, przeżył tragiczne wyczerpanie i nauczył się podnosić moc Kaiō-kena dowolną ilość razy, bez szybkiej utraty sił. Tę technikę można było łączyć z innymi atakami, co powodowało wzmocnienie ich skuteczności. W Dragon Ballu parokrotnie występowało połączenie Kaiō-kena z Kamehame-Hą, z Kiai-Hō czy ze zwykłą kikōhą.

    CiekawostkiEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki