Fandom

Dragon Ball Wiki

Kaiō

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij

Kaiō
KingKaiFourKails.png
界王
Kaiō
Miejsce zamieszkania Każdy ma własną planetę.
Przeciętny wzrost przedstawicieli rasy Taki jak ludzki.
Dieta Nieznana
Poziom intelektualny Taki jak ludzki.

Kaiō (jap. 界王 [Kaiō], ang. Kai) – niżsi rangą od Kaiōshinów, opiekujący się światem żywych.

InformacjeEdytuj

NarodzinyEdytuj

Kaiō rodzą się na planecie Kaioshin. Na planecie znajdują się drzewa Kaiju. Kaiō rodzą się z owoców wydanych przez te drzewa. Długość życia Kaiō to około 75000 lat. Po śmierci jednego wybiera się kolejnego Kaiō który zajmie stanowisko poprzedniego.

Królowie świataEdytuj

Jest pięciu Kaiō, czterech z nich kontroluje własną część świata żywych i Bogów (opiekunów) poszczególnych planet. Piąty to Kaiō, który kontroluje poczynania czterech pozostałych. Wyżsi rangą Kaioshini w przeciwieństwie do nich kontrolują również zaświaty.

ŚmierćEdytuj

Kaiō uważane są za nieśmiertelne. Jednak mogą umrzeć z przyczyn nienaturalnych (Północny Kaiō, umarł  gdy na jego planecie wybuchł Cell), jednak ponieważ są w zaświatach nie ma to dla nich konsekwencji podobnie jak dla Kaioshinów.

UmiejętnościEdytuj

Podczas wydarzeń z serii przedstawiciele Kaiō okazują się mieć wiele umiejętności. Mają dość duże umiejętności bojowe i potrafią pokonywać bezpośrednio przeciwników, są dobrymi nauczycielami potrafiącymi uczyć swoich uczniów niezwykłych technik walki, mają również umiejętność telepatii.

Znani przedstawicieleEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Każdy Kaiō posiada okulary.
  • Każdy Kaiō jest pasjonatem motoryzacji i posiada samochód.
  • Mimo tego, że Północny Kaiō stracił życie, zachował on stanowisko i nie wybrano nowego boga na jego miejsce.
  • 界 -świat 王 - król

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki