FANDOM

Kaćcinkō
Blok z Katchinko
カッチン鋼
Kachchinkō
Specjalne właściwości Niezwykła wytrzymałość i twardość.
Twórca Nieznany.
Miejsce pochodzenia Siódmy Wszechświat
Użytkownicy
  • Wschodni Kaiōshin,
  • Son Gokū,
  • Son Gohan,
  • Wschodni Kaiōshin z przyszłości,
  • Daishinkan.
  • Pojawia się w LogoDBZDragon Ball Super Logo

    Kaćcinkō (jap. カッチン鋼 [Kachchinkō], pl. w anime Najcięższy metal Wszechświata, pl. w mandze ?, fr. Katchin, ang. Katchin) – najtwardszy i najbardziej wytrzymały stop metali w Siódmym Wszechświecie.

    Dragon Ball Z Edytuj

    Podczas treningu z Z-Swordem – dzięki swojej magiiWschodni Kaiōshin wyczarował blok w kształcie sześcianu z tego właśnie stopu w celu przetestowania ostrości miecza. Z-Sword złamał się, a z jego wnętrza wyszedł Rō Kaiōshin.

    Dragon Ball Super Edytuj

    Drugi raz metal pokazany był w analogicznej sytuacji w komiksie ołówka Toyotarō. Wschodni Kaiōshin z przyszłości wyczarowuje blok z kaćcinko, kiedy Trunks z przyszłości trenuje Z-Swordem. W wyniku nagłego natarcia Babidiego i Dābry, trening zostaje przerwany, a Z-Sword z przyszłości nie ulega złamaniu, w związku z czym Rō Kaiōshin z przyszłości pozostał uwięziony.

    Ulepszona wersja Edytuj

    Do stworzenia areny Turnieju Mocy Daishinkan wykorzystał budulec zwany kacikaćcinkō (jap. カチカッチン鋼, kachikacchinkō), który jest jeszcze twardszy i wytrzymalszy od zwykłego kaćcinkō.

    Nazwa Edytuj

    „カッチン鋼, kachchinkō” – „カッチン, kacchin” pochodzi od onomatopei „かっちんかっちん, kacchinkacchin”, która odpowiada dźwiękowi towarzyszącemu cięciu twardych przedmiotów (np. kamień, metal, diament), czemuś w rodzaju „ciach-ciach”, ale o znacznie węższym znaczeniu niż polski ekwiwalent; „鋼, kō” natomiast to po japońsku „stal” i tutaj pełni rolę klasyfikatora metali. Ponadto „カチンコ, kachinko”, to jest słowo „kaćcinkō” pozbawione geminaty „ćć” oraz przedłużonego iloczasu „ō”, to po japońsku klaps filmowy.

    Galeria Edytuj