FANDOM

Jiǎozi
Chiaotzu (1)
餃子
(チャオズ)
Jiǎozi
(Chaozu)
Imię w anime
  • Kaoz[1]
  • Ciaotsu[2]
  • Imię w mandze Jaozzi
    Inne imiona Chaoz
    Jaozzi
    Kaoz
    Łysy
    Klucha
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #113
    Debiut w anime DB, odcinek #082
    Występuje LogoDBLogoDBZLogoDBGTDragon Ball Super Logo
    Rasa Ziemianin
    Data urodzin 738
    Zginął 1. Został zabity przez Piccolo Daimaō.
    2. Gdy używając techniki samozniszczenia próbował zabić Nappę.

    3. Kiedy Majin Bū, wszystkich zjadł.

    4. Kiedy Złoty Freeza wysadził Ziemię. 3. Został zabity przez Majin Bū.

    Pochodzenie Ziemia
    Miejsce zamieszkania Ziemia
    Poziom bojowy 2,140 [j][3][4][5]
    Głos Hiroko Emori
    Waga 33 kg
    Wzrost 138 cm
    Znaczenie imienia „Jiǎozi” to po chińsku „pierogi”, „kluski”, „knedle”.
    Pokrewieństwa
  • Żurawi Pustelnik (mistrz)
  • Tao Pie Pie (mistrz)
  • Tenshinhan (najlepszy przyjaciel)
  • Ino Shika Chō (pupil)
  • Żółwi Pustelnik (mistrz)
  • Karin (mistrz)
  • Mister Popo (mistrz)
  • Ziemski Bóg (mistrz)
  • Kaiō Północy (mistrz)
  • Jiǎozi (chiń. 餃子 [Jiǎozi], jap. チャオズ [Chaozu], pl. w anime Kaoz[1], Ciaotsu[2], pl. w mandze Jaozzi, fr. Chaozu, ang. Chiaotzu)Ziemianin, wojownik o aparycji małego chłopca, mistrz sztuk walki i telekinezy.

    Wygląd i historiaEdytuj

    Jiǎozi jest prawie łysy, na głowie ma tylko jeden włos. Jego skóra ma biały kolor. Pierwszy raz pojawia się w fillerze DB, gdy wraz z Tenshinhanem okradają wioski. Kradzież polegała na tym, że Ino Shika Chō, dzikopodobny stwór, plądrował wioskę, a potem, za odpowiednią opłatą, Ten i Jiǎozi udawali, że go poskramiają.

    Jiǎozi jest najlepszym przyjacielem Tiānjīnfàna i tak jak on uczniem Żurawiego Pustelnika
    DBZ ZFightersVSNappa FullFight -2

    Jiǎozi przed śmiercią.

    . Posiada on niezwykłą i ogromną moc mentalną. Potrafi wywołać ból wszystkich części ciała, używając telekinezy i wykonując to tylko jedną ręką bądź nawet jednym palcem. Na Tenka-ichi Budōkai 22 walczył z Kulilinem, przegrał, ponieważ sprytny przeciwnik obawiając się przegranej, męczył go pytaniami matematycznymi (Jiǎozi liczył na palcach), nie mogąc się bronić, uległ. Ważnym wydarzeniem w życiu Jiǎozi było przybycie Saiyan na Ziemię (Nappy i Vegety). Wtedy właśnie poświęcił życie, walcząc z Nappą. Niestety wróg przeżył. W późniejszych sagach Jiǎozi nie odgrywał większej roli niż tylko „dodatek” do Tenshinhana. W dalszych walkach nie bierze udziału. Unika ataku Bū, ale ginie wraz ze zniszczeniem Ziemi, smocze kule przywracają go do życia. Oddaje Gokū energię do Genki-Damy. Później bierze udział w przyjęciach Bulmy, ogląda Turniej Champy. Jest obecny podczas użycia Super Smoczych Kul. Jiǎozi najpierw próbuje spławić Yurin, potem pomaga Tiānjīnfànowi i Gokū pokonać opętanych uczniów swojego przyjaciela. Początkowo nie daje im rady, ale z czasem radzi sobie coraz lepiej. Chłopiec podciąga w górę spódniczkę Yurin, by zdekoncentrować ją, dzięki czemu, Gokū pokonuje opętanego przez jej czary Rōshiego. Jiǎozi je posiłek razem z Tiānem i Gokū oraz ogląda walkę Tiāna i Gokū przeciw Piccolo i Gohanowi oraz samych Saiyan. Razem ze wszystkimi leci do Bulmy, by czekać na turniej. Potem jest postacią epizodyczną, oddaje swoją energię do Super Genki-Damy podczas walki ze Złymi Smokami.

    Techniki walki i zdolnościEdytuj

    • kikōha
    • lewitacja
    • Dodon-Pa - technika polegająca na wystrzeleniu z dwóch palców (środkowego i wskazującego) ręki (u Jiǎozi prawej) potężnej wiązki energii.
    • telekineza - zdolność polegająca na tym, że wojownik, który posiadł tajniki posługiwania się siłą umysłu, jest w stanie zdalnie manipulować dowolną materią, w tym też ciałem przeciwnika. Jiǎozi pierwszy raz użył jej na Tenka-ichi Budōkai 22. Do jej zastosowania potrzeba, zależnie od mocy wojownika, samej mocy mentalnej, jednego palca, całej ręki bądź obu rąk.
    • samozniszczenie - sztuka walki polegająca na autodestrukcji w celu unicestwienia przeciwnika.

    GaleriaEdytuj

    Jiǎozi, Cesarz MifanuEdytuj

    Cesarz Mifanu
    Cesarz mifanu
    Imię w mandze Nie występuje
    Inne imiona Nie występuje
    Płeć Męzczyzna
    Debiut w anime Dragon Ball: Wielka Mistyczna Przygoda
    Występuje LogoDB
    Rasa Ziemianin
    Pochodzenie Ziemia
    Miejsce zamieszkania Ziemia (Mifan)
    Pokrewieństwa
  • Lánlán (ukochana lalka)
  • Cesarz Mifanu – alternatywna wersja Jiǎozi z trzeciego filmu DB pt. Wielka mistyczna przygoda. Ów stoi na czele Cesarstwa Mifanu; jest organizatorem wielkiego turnieju sztuk walki, w którym nagrodą jest wszystko, czego zwycięzca zapragnie. Cesarz Jiǎozi jest miłym i niewinnym chłopcem, który naiwnie wierzy Żurawiemu Pustelnikowi i mianuje go dowódcą wojsk i rządcą Mifanu. Żurawi Pustelnik jedynie posługuje się chłopcem, chcąc zdobyć władzę nad światem. Kradnie mu jego laleczkę Lánlán i namawia małego monarchę, aby wydał zgodę na poszukiwania siedmiu smoczych kul, obiecując, że dzięki mocy Shén Lóng'a uda im się zlokalizować rzekomo porwaną Lánlán. Podczas filmu Jiǎozi nawiązuję silną więź z Tenshinhanem. Kiedy Shinhan otrzymuje rozkaz zabicia Jiǎozi, waha się i nie wypełnia komendy. Żurawi Pustelnik sam postanawia zamordować, ponieważ, jak twierdzi, królestwu potrzebny jest inny cesarz. Żuraw wystrzeliwuje Dodon-Pę, lecz Tenshinhan go ratuje małego za pomocą Kikō-Hō. Pod koniec filmu Tenshinhan oddaje Jiǎozi jego laleczkę i, przygotowany na karę, oddaje się w jego łaski, lecz młodzieniec dziękuje mu za uratowanie życia i wybacza zdradę.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
    3. Najwyższy poziom bojowy Jiǎozi wynosi 2,140 [j], jest to siła, jaką wojownik wyzwala z siebie podczas przeprowadzenia samozniszczenia w walce z Nappą.
    4. Jak podaje trzydziesty pierwszy numer Shūkan Shōnen Jumpu z 1991 roku, a potwierdza siódmy tom Daizenshū, siła, jaką posiada będący w stanie spoczynku Jiǎozi, to 610 [j].
    5. Podczas fillera w siedemnastym odcinku serii Dragon Ball Z, gdy Jiǎozi i inni zostają poddani treningowi Mr. Popo, jeden z Saiyan-iluzji, mierząc scouterem siłę ich czworga, uzyskuje wartość 1507 [j] jako wartość łączną całej grupy. Jako że to, primo, filler, secundo, iluzja, nie wiadomo, czy wynik jest rzetelny i miarodajny, jednak według tego, w najlepszym przypadku siła ciosu Jiǎozi przed treningiem wyniosłaby ok. 377 [j] w stanie spoczynku, co by sugerowało, że ów trening podwoił jego moc.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki