Fandom

Dragon Ball Wiki

Jednostki

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Detektor.gif

Scouter, jakiego używali pracownicy Kosmicznej Organizacji Handlu

Jednostki, [j] (jap. ユニット[1], キリ[2] [Yunitto[1], Kiri[2]], pl. w anime Jednostki) – jest to bliżej nieopisana miara, pozwalająca określić stężenie energii życiowej, zawartej w żywym i zdolnym do poruszania się organizmie, innymi słowy pozwala niejako zobrazować poziom bojowy istoty.

Ilość jednostek wylicza się na dwa sposoby. Przy użyciu specjalnych detektorów (na przykład tych zwanych scouterami) wyposażonych w swoiste czujniki, pozwalające zmierzyć emanowaną moc lub dzięki dobrze rozwiniętemu „szóstemu zmysłowi”, umiejętności służącej do szacowania siły i miejsca pobytu osobnika.

Skale pomiaruEdytuj

Armia FreezeraEdytuj

Dzięki scouterom wojownicy Kosmicznej Organizacji Handlu byli zdolni określać siłę swoich przeciwników. Według takiej skali wartość siły przeciętnego Ziemianina waha się w okolicy 5 [j][3], natomiast Saiyanina mniej więcej 2 000 [j][4].

Wojownicy BabidiegoEdytuj

Podwładni Czarnoksiężnika Babidiego do pomiaru wielkości siły danej istoty używali skali zwanej „kiri”. Według tego siła Majū Yakona to 800 [kiri], a siła Son Gokū SSJ to 3 000 [kiri]. Jedna jednostka kiri to pięćdziesiąt tysięcy jednostek scoutera[5].

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 Nazwa nie pojawia się ani w anime, ani w mandze. Termin przyjęty przez fanów.
  2. 2,0 2,1 Nazwa używana przez Babidiego. Pochodzi od japońskiego słowa „力, riki”, które oznacza „siłę”, „moc”.
  3. Tyle wynosi siła ciosu farmera, na którym Raditz przeprowadził pomiar.
  4. Poziom bojowy Raditza wynosił 1500 [j], a był on przedstawicielem niskiej klasy Saiyan, ci zaś stanowili większość tej rasy.
  5. Tę informację podaje jeden z numerów V-Jumpa z 2004 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki