Fandom

Dragon Ball Wiki

Hire Dragon

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Hire Dragon
HireDragon2.gif
ハイヤードラゴン
Haiyā Doragon
Imię w mandze Nie występuje
Inne imiona Icarus
Płeć Nieznana
Debiut w mandze Nie występuje
Debiut w anime Straszliwa walka całej Ziemi
Występuje LogoDBZ.jpg
Rasa Zwierzę
Zginął 1. Gdy Majin Bū zniszczył Ziemię.

2. Kiedy Złoty Freezer wysadził planetę Ziemia.

Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Głos Naoki Tatsuta
Znaczenie imienia „Hire Dragon” w wolnym tłumaczeniu znaczy „przygarnięty, ‚oswojony’ smok”.
Pokrewieństwa
  • Son Gohan (pan i najlepszy przyjaciel)
  • Hire Dragon (jap. ハイヤードラゴン [Haiyā Doragon]) – niewielki fioletowy smok, pupil Son Gohana. Pierwszy raz występuje w trzecim filmie kinowym DBZ.

    Zwierzak zaprzyjaźnia się z Gohanem po tym, jak chłopiec ratuje go z pożaru lasu w okolicy Gór Paozu, który to pożar wywołało lądowanie sondy Miażdżącego Szwadronu Tullece'a. Mimo protestów Chichi Gohan (za cichym przyzwoleniem ojca) nie odprowadza Hire Dragona do jego naturalnego środowiska, jakim są góry, tylko pozwala mu się zatrzymać w jaskini w pobliżu swojego domu.

    Postać Hire Dragona nie występuje w oryginalnej wersji mangi, została wymyślona na potrzeby produkcji kinowych. Pojawia się także w filmach Dragon Ball Z: Super Saiyanin Son Gokū i Dragon Ball Z: Niezwykle potężny kontra potęga oraz w fillerowej sadze Garlica Juniora.

    CiekawostkaEdytuj

    • W jednej z wypowiedzi Wūlóng porównał Hire Dragona do Piccolo, bo, podobnie jak Nameczanin, smok również opuszcza gardę, to jest zachowuje się naturalnie, jedynie w towarzystwie Gohana.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki