FANDOM

Gyū Maō (jap. 牛魔王 [Gyūmaō], pl. w anime Szatanus, pl. w mandze Byczy Lucyfer) – olbrzym, Ziemianin i zarazem potężny mistrz sztuk walki. Jest ojcem Chichi i teściem Son Gokū. Niegdyś pobierał nauki u Mutena Rōshiego i do czasu Gokū i Kurilína był jego drugim najlepszym uczniem, zaraz po Gohanie.

Dragon BallEdytuj

Saga PilafaEdytuj

Bandicam 2013-01-13 14-59-51-484

Gyu Mao na początku serii Dragon Ball (7 odcinek)

Poznajemy go na początku serii DB, kiedy Gokū, Bulma i Oolong przybywają do jego zamku w celu odnalezienia Smoczej Kuli. Gyū Maō stacza wtedy walkę z małym Saiyaninem, w której okazuje się być słabszym niż jego przeciwnik. Dowiedziawszy się kim jest Gokū, poprosił go, aby ten odnalazł jego córkę i pomógł jej w pożyczeniu Wachlarza Bashō. W rezultacie do jego zamczyska przybył jego dawny mistrz i zgasił gorejącą Górę Frypan.

Saga zaślubinEdytuj

W przygotowaniach do zaślubin Gokū i Chichi, Góra Frypan po raz wtóry pokrywa się płomieniami. Gyū Maō zostaje uwięziony i osaczony przez płomienie w swojej posiadłości. Jego córka wraz z niedoszłym mężem robią wszystko, aby uratować ojca.

Dragon Ball ZEdytuj

W późniejszych sagach nie odgrywa żadnej znaczącej roli, oprócz bycia dobrym dziadkiem i pradziadkiem, oraz tym, który musi się opiekować Chichi pod nieobecność Gokū i jego synów.

Dragon Ball SuperEdytuj

Ojciec Chichi uczestniczy w przyjęciu urodzinowym Bulmy, jest świadkiem walki z Beerusem. Opiekuje się Pan. Leci oglądać turniej Champy i wezwanie smoka. Uczestniczy w przyjęciu z okazji zwycięstwa.

CiekawostkiEdytuj

  • W swoim skarbcu trzymał suknię ślubną swojej żony.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. DB, DBZ, DBGT, DB Kai (do sagi Cella) oraz wszystkie role Gyū Maō do śmierci aktora w 2010.
  2. DB Kai (od sagi Cella), inne role Gyū Maō od roku 2010.