Fandom

Dragon Ball Wiki

Gurt

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gurt
Guldo (1).JPG
グルド
Gurudo
Imię w anime Guld[1]
Imię w mandze ?
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DB, rozdział #272
Debiut w anime DBZ, odcinek #061
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Basjanin
Zginął 1. Został zabity przez Vegetę.
Pochodzenie Bas
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy 10 000 [j]
Głos Kōzō Shioya
Yasuhiro Takato
Znaczenie imienia „gurt”, a właściwie „グルド, gurudo” pochodzi od japońskiego słowa „ヨーグルト, yōguruto”, będącego zapożyczeniem od angielskiego „yogurt”, czyli „jogurt”.
Pokrewieństwa
  • Freezer (pan)
  • Kapitan Ginyū (dowódca)
  • Butter (komapan)
  • Jeice (kompan)
  • Recoome (kompan)
  • Avo (kompan)
  • Cado (kompan)
  • Vegeta (rywal)
  • Gurt (jap. グルド [Gurudo], pl. w anime Guld[1], pl. w mandze ?, fr. Ghourd, ang. Guldo) – czworooki, zielonoskóry kosmita, basjański telekinetyk, najsłabszy członek Specjalnego Oddziału Ginyū.

    BiografiaEdytuj

    Jedyną cechą szczególną, faktem, który pozytywnie wyróżnia Gurt na tle reszty oddziału, jest tzw. siła zwierzęca, moc pozwalająca używać techniki zatrzymywania czasu.

    Mimo swojego niewielkiego poziomu bojowego, Gurt był pełnoprawnym członkiem drużyny Ginyū, i wywiązywał się z powierzonych mu zadań[potrzebne źródło]. W czasie wieloletniej służby Freezerowi, Gurt miał niezliczoną ilość sprzeczek z Saiyaninem Vegetą i był przez niego prześladowany do tego stopnia, że jego marzeniem było własnoręczne uśmiercenie znienawidzonego wroga, rywala.

    Do walki Gurt używał jedynie potęgi swojego umysłu, telekinezy. Został zabity, skrócony o głowę przez Vegetę. Po śmierci, wraz z pozostałymi członkami Specjalnego Oddziału Ginyū, został sprowadzony przez Kaiō Północy na jego planetę do treningu przebywających tam Wojowników Z, na miejscu jego sparing-partnerem został Jiǎozi.

    GalleryEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 Imię nadane w polskiej wersji Dragon Ball Kai.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki