FANDOM

Gowasu
Gowasu (infoboks).jpg
ゴワス
(第10宇宙の界王神)
Gowasu
(Dai jū uchū no kaiōshin)
Imię w anime Brak polskiej wersji
Imię w mandze Brak polskiej wersji
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze DBS, rozdział #016
Debiut w anime DBS, odcinek #053
Występuje Dragon Ball Super Logo.png
Rasa Shinjanin (Kaiōshin)
Zginął Nigdy nie zginął[1].
Pochodzenie Dziesiąty Wszechświat
Miejsce zamieszkania Dziesiąty Wszechświat (Świat Kaiōshinów)
Głos Tetsuo Gotō
Znaczenie imienia „ゴワス, gowasu” pochodzi od japońskiego czasownika „ごわす, gowasu”, który w dialekcie satsumoskim znaczy „być”, „istnieć”, „第10宇宙の界王神, dai jū uchū no kaiōshin” to po japońsku „bóg król świata z dziesiątego wszechświata”.
Pokrewieństwa
  • Zamasu (uczeń)
  • Wschodni Kaiōshin (odpowiednik z Siódmego Wszechświata)
  • Kaiōshin Szóstego Wszechświata (odpowiednik z Szóstego Wszechświata)
  • Gowasu (jap. ゴワス (第10宇宙の界王神) [Gowasu (Dai jū uchū no kaiōshin)])Shinjanin, Kaiōshin odpowiedzialny za Dziesiąty Wszechświat, nauczyciel Zamasu.

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Saga Trunksa z przyszłościEdytuj

    Zajmuje się edukacją Zamasu i stara się wpoić mu miłość do ludzi. Wraz z Zamasu przebywa w Świecie kaiōshinów z Dziesiątego Wszechświata, zaparzając herbate kiedy to wizytę składają mu Whis, Beerus i Son Gokū. Po krótkiej rozmowie z Whisem i Beerusem, widząc zapał do walki Gokū i znając spostrzeżenia Zamasu na temat ludzi zezwala na walkę pomiędzy nimi, mając nadzieje na refleksje Zamasu. Po ich odejściu Gowasu nadal próbuje zmienić myślenie swojego ucznia i w tym celu postanawia odwiedzić z nim planetę Babari zamieszkaną przez Babarian. Widok dzikich i walczących ze sobą istot jeszcze bardziej utwierdza młodego boga w jego przekonaniach, dlatego Gowasu postanawia użyć Pierścienia czasu i przenieść się z uczniem 1000 lat w przyszłość by sprawdzić jak potoczy się ich ewolucja. Oddaje jeden ze swoich kolczyków uczniowi, by ten mógł skorzystać z pierścienia. Na miejscu widzą, że pomimo pewnych zaczątków cywilizacji nie wiele się zmieniło. Nagle zostają zaatakowani przez jednego z Babarian, którego Zamasu zabija. Gowasu jest niezadowolony z takiego zachowania ucznia i wracają do przeszłości.

    Po pewnym czasie Gowasu woła swojego ucznia, by ten zrobił mu herbatę, jednak ten zniknął (poszedł się w tajemnicy wypytać Zunō o super smocze kule i Gokū) i w tym momencie zostaje odwiedzony przez Gokū, Whisa, Beerusa i Wschodniego Kaiōshina, którzy przybyli do niego w obawie o jego życie (podejrzewają, że Zamasu zechce go zabić) i pytają się o jego ucznia udając, że Gokū znowu chce z nim walczyć. W momencie kiedy Gowasu odpowiada, że jego uczeń zniknął, bóg zniszczenia wypytuje go o to, czy Zamasu nie mówił ostatnio o konieczności wytępienia śmiertelników. Gowasu przyznaje, że jego uczeń miał takie przekonania, ale jest pewny, że udało mu się je zniweczyć. Nagle pojawia się Zamasu z herbatą i wita gości, którzy zostawiają im podarunek (jedzenie) i udają, że wracają do domu, tak naprawdę obserwując dyskretnie bogów z pewnej odległości. Kiedy Gowasu kosztuje podarunek, jego uczeń udaje, że faktycznie zmienił zdanie na temat śmiertelników i dyskretnie zachodzi swojego nauczyciela od tyłu i morduje go energetycznym ostrzem. Whis wtedy cofa czas i udaje mu się nałożyć na rękę Zamasu rękawice kuchenną, dzięki czemu temu nie udaje się zabić Gowasu, a następnie demaskują go na gorącym uczynku. Zamasu próbuje wtedy zaatakować Gokū, jednak przerywa mu to Beerus, który całkowicie niszczy ucznia Gowasu. Ten obserwuje to i jest zawiedziony swoim uczniem.

    Gowasu pojawia się ponownie kiedy bohaterowie lecą trzeci raz w przyszłość Trunksa. Przylatuje do niego Beerus i Whis, by objaśnić mu całą sytuacje. Gowasu wtedy bierze na siebie odpowiedzialność za wydarzenia w przyszłości Trunksa. Razem z Kaioshinem przybywają do przyszłości za pomocą Pierścienia czasu. Tam Gowasu ruga Gokū Blacka, który jest inną wersją jego ucznia, ten jednak nic sobie z tego nie robi, a następnie wraz z Zamasu atakują bogów, jednak zasłaniają ich Gokū i Vegeta. Gowasu obserwuje walkę, gdyż stwierdził, że chce widzieć porażkę swojego "głupiego" ucznia. Tuż przed tym, jak bohaterowie chcą użyć kolczyków Potara i ponownie połączyć się w Vegetto objaśnia im, że fuzja śmiertelników może trwać maksymalnie godzinę. Potem obserwuje walkę wojownika i po rozpadzie fuzji stwierdza, że zużyli całą moc, a potem widzi porażkę Scalonego Zamasu, którego Trunks przeciął na pół.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Ten Gowasu nigdy nie zginął. Zamasu zabił wcielenie Gowasu z alternatywnej teraźniejszości.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki