FANDOM

Gogeta
Gogeta.jpg
ゴジータ
Gojīta
Imię w anime GoVegeta
Imię w mandze nie występuje
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze nie występuje
Debiut w anime DBZ Film #12
Występuje LogoDBZ.jpg LogoDBGT.png
Rasa Saiyanin
Miejsce zamieszkania Ziemia
Głos Ryō Horikawa i Masako Nozawa jednocześnie
Pokrewieństwa
  • Gokū (część składowa)
  • Vegeta (część składowa)
  • Gogeta (jap. ゴジータ [Gojīta], pl. w anime GoVegeta, fr. Gogéta, ang. Gogeta) – wojownik powstały w wyniku połączenia Son Gokū i Vegety przy użyciu techniki fuzji. Postać po raz pierwszy pojawia się w dwunastym filmie kinowym DBZ. W serialu występuje tylko w serii GT podczas walki z Yī Shen Longiem. Jest jedną z najsilniejszych postaci w całym uniwersum Dragon Balla[1].

    Wygląd zewnętrznyEdytuj

    Rysy twarzy Gogeta odziedziczył po Vegecie (poza brwiami). Posiada czarne włosy (nieudane fuzje). Ubrany jest w typowy strój fuzyjny - czarna kamizelka z pomarańczowymi bufami i kołnierzem oraz białe spodnie z niebieskim wiązanym pasem i czarne buty. W anime widzimy go tylko w dwóch formach (nie licząc nieudanej fuzji) - SSJ (film #12 DBZ) i SSJ4 (seria GT).

    CharakterEdytuj

    Gogeta ma prawie wszystkie cechy po Gokū. Chłodno analizuje sytuację i walczy, starając się niepotrzebnie nie tracić czasu. Jednak czasami część Vegety dochodzi do głosu i zaczyna popisywać się swoją mocą (Dragon Ball GT).

    Dragon Ball ZEdytuj

    Bohatera po raz pierwszy widzimy w 12 Filmie Kinowym Dragon Ball Z: Odrodzenie Fuzji. Gogeta powstaje z Fuzji Goku i Vegety w walce z Janembą w piekle. Fuzja ta powstała po przekonaniu Vegety, że jedynym rozwiązaniem aby
    Gogeta 3.png

    Gogeta

    zabić Demona jest scalenie. Na początku powstaje gruby Gogeta. Został on stworzony w wyniku tego, że Vegeta nie wyprostował swoich palców pod koniec fuzji. Bohater staje się niezdarnym i otyły wojownikiem który ciągle  się wywraca. Z tego powodu Janembie trudniej było go trafić. Dzięki temu udaje mu się wytrzymać 30 minut. Fuzja się kończy, a bohaterowie próbują jej jeszcze raz, jednak przeszkadza im Janemba.
    Gogeta attack 8.png

    Gogeta atakuje Stardust Breaker

    Wtedy właśnie nadchodzi Paikuhan i odwraca uwagę Janemby. Nie na długo bo szybko zostaje pokonany z rąk potwora. Wystarczyło to jednak aby Fuzja się powiodła i powstał Super Gogeta od razu w formie SSJ. Miał on na sobie kamizelkę i białe spodnie. Od razu wzbudził przerażenie na twarzy Janemby. Zadawał mu bardzo zręczne i mocne ciosy. Zdołał kopnąć go w powietrzu kilka razy oraz zadał cios z przewrotki. Następnie poczekał na ruch Janemby. Demon zbiera siły i uderza z całej siły w twarz Gogety. Nie zrobiło to jednak na nim żadnego wrażenia. Nasz scalony bohater zbiera moc tworząc Stardust Breaker i rzuca
    Gogeta attack (2).png

    Gogeta uderza Janembę z przewrotki

    go w kierunku Janemby. Demon biegnie na Gogetę mimo że pędzi na niego ogromna kula energii. Kikoha uderza Janembę w brzuch. Cios ten przebija jego brzuch a następnie żre całe ciało potwora. Janemba umiera z ręki
    Gogeta end.png

    Gogeta po pokonaniu Janemby

    Gogety. Na jego miejsce zjawia się przerażony chłopiec. Przestraszył się i uciekł, a bohaterowi kończy się Fuzja. Na miejsce Gogety widzimy Goku i Vegetę. Żegnają się oni, po czym Vegeta musiał wracać do piekła. Zniknął z oczu Goku. Drugi z Saiyan natomiast miał obowiązek wrócić do Nieba. Na końcu widzimy walkę Gohana i Gotenksa ze złem ulotnionym z piekła. Szybko ją wygrywają. Na tym wydarzeniu kończy się Film Kinowy nr 12.

    Dragon Ball GTEdytuj

    GOGETA SSJ 4.png

    Gogeta w formie SSJ4

    Gogetę w GT widzimy jak Gokū i Vegeta próbują się scalić ale Omega Shenron im na to nie pozwala. Wtedy Trunks, Gohan i Goten zajmują walką przeciwnika co daje czas na scalenie dwóch Saiyan w formie SSJ4. Z tego wynika że Gogetę od razu widzimy jako SSJ4. Walka z Shenronem nie sprawiła mu żadnego problemu, lecz nie zabił go z powodu braku czasu. Choć miał go sporo, to część Vegety chciała się pobawić przeciwnikiem, a część Goku zażartować sobie z niego. Na początku Gogeta bez problemu powstrzymał szarżującego Omegę trzema ciosami tak szybkimi, że nie dało się ich dostrzec. Zachęcił smoka do kolejnej szarży i obiecał, że tym razem uderzy wolniej, aby Omega mógł policzyć. Dało się dostrzec tylko jeden, ostatni cios: z główki. Wściekły Omega Shenron wystrzelił serię pocisków w stronę Gogety, ale ten powiedział, że dla niego to tylko masaż, jeszcze bardziej denerwując smoka. Następnie rozdzielił się na sześć osób i przybrał pozycję do Big Bang Kamehame-Ha, jednak z jego rąk wystrzeliło tylko kolorowe konfetti. Gogeta pokładał się ze śmiechu, a Omega był jeszcze bardzej zdenerwowany. Po chwili jednak Gogeta spoważniał i wystrzelił prawdziwą Big Bang Kamehame-Ha, która prawie zabiła smoka. Gogeta oświadczył, że jeszcze jeden taki atak wystarczy aby zabić Omegę. Jednak podczas ładowania Big Bang Kamehame-Ha Vegeta i Goku rozdzielili się na dwie osoby. Po skończeniu czasu Goku uświadamia sobie, że fuzja trwała krócej, z powodu wysokiego poziomu energii. Vegeta krzyczy na niego. Bohaterowie żałują, że nie wykorzystali sytuacji na zabicie wroga. Chcieli się scalić ponownie lecz Omega Shenron już im na to nie pozwolił. W końcu im się udało, ale Goku kończy się energia i zmienia się z powrotem w dziecko. Udaje mu się jednak stworzyć Genki Damę. W tym czasie Vegeta i inni Saiyanie zajmują Shenrona i uciekają z linii strzału. Oszołomiony Shenron zostaje trafiony i ginie w falach Genki Damy .

    Formy GogetyEdytuj

    Gruby GogetaEdytuj

    Powstał po nieudanej próbie scalenia. Fuzja zawiodła, gdyż Vegeta nie wyprostował palców dłoni. Gruby Gogeta to ślamazarny wojownik o niewielkiej sile, za to o niesamowitej wytrzymałości (walcząc z Janembą, przyjął na siebie grad ciosów, i mimo iż Demon w mgnieniu oka rozprawił się z Gokū i Vegetą, na Gogecie nie
    Gogeta SSJ.jpg
    wywarło to większego wrażenia, nie był w stanie walczyć, ale mógł uciekać). Fuzja rozdzieliła się po 30 minutach

    Super GogetaEdytuj

    Powstał, gdy Gokū i Vegeta prawidłowo wykonali fuzję. Pojawia się od razu w formie SSJ. Nietykalny dla Janemby, szybko się z nim rozprawia. Fuzja mija po 30 minutach.

    Gogeta GTEdytuj

    Pojawia się w serii GT po scaleniu Gokū i Vegety. Jest w formie SSJ4 z uwagi na formę swoich części składowych podczas fuzji. W odróżnieniu od normalnych wojowników, Gogeta w tym stadium ma nie czarne a czerwone włosy. Jest bliski pokonania Yī Shen Longa, jednak ze względu na zbyt wielką moc fuzja skraca się z 30 do 10 minut.

    TechnikiEdytuj

    • Stardust Breaker – używa tej techniki podczas walki z Janembą. To niewielka kula energii w kolorach tęczy, która po zetknięciu z demonem rozbija całą złą energię pochodzącą z piekielnych dusz na kawałeczki.
    • Big Bang Kamehame-Ha  – powstała w wyniku połączenia Kamehame-Ha Gokū i Big Bang Attack Vegety. Wielka kula energii wysyłająca przed wojownika potężną falę uderzeniową. Użyta tylko raz, przy drugiej próbie nastąpiło rozłączenie wojowników.

    Osiągnięte poziomyEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Status z serii Dragon Ball GT.
    2. 2,0 2,1 2,2 Tylko w serii gier Dragon Ball Heroes.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki