FANDOM

Gogeta (jap. ゴジータ [Gojīta], pl. w anime ?, fr. Gogéta, ang. Gogeta)Saiyanin, wojownik powstały w wyniku połączenia Son Gokū i Vegety przy użyciu techniki fuzji. Postać pojawia się w filmie Dragon Ball Super: Brolly, aby pokonać tytułowego bohatera, któremu nie byli wstanie sprostać Son Gokū i Vegeta. Jest jedną z najsilniejszych postaci w całym uniwersum Dragon Balla.[1].

Wygląd Edytuj

Bazowy Gogeta

Rysy twarzy Gogeta odziedziczył głównie po Gokū (poza brwiami). Posiada czarne włosy. Ubrany jest w typowy strój fuzyjny - czarna kamizelka z żółtymi bufami i kołnierzem oraz białe spodnie z jasno niebieskim wiązanym pasem i czarne buty.

Osobowość Edytuj

Gogeta ma prawie wszystkie cechy po Gokū. Chłodno analizuje sytuację i walczy, starając się niepotrzebnie nie tracić czasu. Jednak czasami część Vegety dochodzi do głosu i zaczyna popisywać się swoją mocą (Dragon Ball GT).

Biografia Edytuj

Dragon Ball GT Edytuj

Saga złych smoków Edytuj

GOGETA SSJ 4

Gogetę w GT widzimy jak Gokū i Vegeta próbują się scalić ale Omega Shenron im na to nie pozwala. Wtedy Trunks, Gohan i Goten zajmują walką przeciwnika co daje czas na scalenie dwóch Saiyan w formie SSJ4. Z tego wynika że Gogetę od razu widzimy jako SSJ4. Walka z Shenronem nie sprawiła mu żadnego problemu, lecz nie zabił go z powodu braku czasu. Choć miał go sporo, to część Vegety chciała się pobawić przeciwnikiem, a część Goku zażartować sobie z niego. Na początku Gogeta bez problemu powstrzymał szarżującego Omegę trzema ciosami tak szybkimi, że nie dało się ich dostrzec. Zachęcił smoka do kolejnej szarży i obiecał, że tym razem uderzy wolniej, aby Omega mógł policzyć. Dało się dostrzec tylko jeden, ostatni cios: z główki. Wściekły Omega Shenron wystrzelił serię pocisków w stronę Gogety, ale ten powiedział, że dla niego to tylko masaż, jeszcze bardziej denerwując smoka. Następnie rozdzielił się na sześć osób i przybrał pozycję do Big Bang Kamehame-Ha, jednak z jego rąk wystrzeliło tylko kolorowe konfetti. Gogeta pokładał się ze śmiechu, a Omega był jeszcze bardzej zdenerwowany. Po chwili jednak Gogeta spoważniał i wystrzelił prawdziwą Big Bang Kamehame-Ha, która prawie zabiła smoka. Gogeta oświadczył, że jeszcze jeden taki atak wystarczy aby zabić Omegę. Jednak podczas ładowania Big Bang Kamehame-Ha Vegeta i Goku rozdzielili się na dwie osoby. Po skończeniu czasu Goku uświadamia sobie, że fuzja trwała krócej, z powodu wysokiego poziomu energii. Vegeta krzyczy na niego. Bohaterowie żałują, że nie wykorzystali sytuacji na zabicie wroga. Chcieli się scalić ponownie lecz Omega Shenron już im na to nie pozwolił. W końcu im się udało, ale Goku kończy się energia i zmienia się z powrotem w dziecko. Udaje mu się jednak stworzyć Genki Damę. W tym czasie Vegeta i inni Saiyanie zajmują Shenrona i uciekają z linii strzału. Oszołomiony Shenron zostaje trafiony i ginie w falach Genki Damy.

Występ w filmach Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta Edytuj

Gogeta 3

Gogeta

Gogeta powstaje z Fuzji Goku i Vegety w walce z Janembą w piekle. Fuzja ta powstała po przekonaniu Vegety, że jedynym rozwiązaniem aby zabić Demona jest scalenie. Na początku powstaje gruby Gogeta. Został on stworzony w wyniku tego, że Vegeta nie wyprostował swoich palców pod koniec fuzji. Bohater staje się niezdarnym i otyłym wojownikiem który ciągle  się wywraca. Z tego powodu Janembie trudniej było go trafić. Dzięki temu udaje mu się wytrzymać 30 minut. Fuzja się kończy, a bohaterowie próbują jej jeszcze raz, jednak przeszkadza im Janemba.
Gogeta attack (2)

Gogeta uderza Janembę z przewrotki

Wtedy właśnie nadchodzi Paikuhan i odwraca uwagę Janemby. Nie na długo bo szybko zostaje pokonany z rąk potwora. Wystarczyło to jednak aby Fuzja się powiodła i powstał Super Gogeta od razu w formie SSJ. Miał on na sobie kamizelkę i białe spodnie. Od razu wzbudził przerażenie na twarzy Janemby. Zadawał mu bardzo zręczne i mocne ciosy. Zdołał kopnąć go w powietrzu kilka razy oraz zadał cios z przewrotki. Następnie poczekał na ruch Janemby. Demon zbiera siły i uderza z całej siły w twarz Gogety. Nie zrobiło to jednak na nim żadnego wrażenia. Nasz scalony bohater zbiera moc tworząc Stardust Breaker i rzuca go w kierunku Janemby. Demon biegnie na Gogetę mimo że pędzi na niego ogromna kula energii. Kikoha uderza Janembę w brzuch. Cios ten przebija jego brzuch a następnie żre całe ciało potwora. Janemba umiera z ręki Gogety. Na jego miejsce zjawia się przerażony chłopiec. Przestraszył się i uciekł, a bohaterowi kończy się Fuzja. Na miejsce Gogety widzimy Goku i Vegetę. Żegnają się oni, po czym Vegeta musiał wracać do piekła. Zniknął z oczu Goku. Drugi z Saiyan natomiast miał obowiązek wrócić do Nieba. Na końcu widzimy walkę Gohana i Gotenksa ze złem ulotnionym z piekła. Szybko ją wygrywają. Na tym wydarzeniu kończy się Film Kinowy nr 12.

Dragon Ball Super Edytuj

Brolly Edytuj

Formy i transformacje Edytuj

Bazowa forma Edytuj

Bazowa postać przyjęta tuż po zwieńczeniu scalenia. Jego ubranie to typowy strój fuzyjny. W swojej podstawowej formie był wstanie walczyć na równi z Brolly w stadium Super Saiyanina.

Gruby Gogeta Edytuj

Gruby Gogeta

Powstał po nieudanej próbie scalenia. Fuzja zawiodła, gdyż Vegeta nie wyprostował palców dłoni. Gruby Gogeta to ślamazarny wojownik o niewielkiej sile, za to o niesamowitej wytrzymałości (walcząc z Janembą, przyjął na siebie grad ciosów, i mimo iż Demon w mgnieniu oka rozprawił się z Gokū i Vegetą, na Gogecie nie wywarło to większego wrażenia, nie był w stanie walczyć, ale mógł uciekać). Fuzja rozdzieliła się po 30 minutach

Chudy Gogeta Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Gogeta SSJ

Super Saiyanin Edytuj

Zyskał złotą, pełną wyładowań ki aurę, jego sterczące włosy zmieniły kolor na złoty, tęczówki i źrenice przybrały barwę seledynową. Wojownik wyzwolił znacznie większą siłę niż w swoim bazowym stadium. Doskonale radził sobie z Janembą i Brollym w formie Super Saiyanina. Fuzja mija po 30 minutach.
Gogeta SSJ4

Super Saiyanin 4 Edytuj

Pojawia się w serii GT po scaleniu Gokū i Vegety. Jest w formie SSJ4 z uwagi na formę swoich części składowych podczas fuzji. W odróżnieniu od normalnych wojowników, Gogeta w tym stadium ma nie czarne a czerwone włosy. Jest bliski pokonania Yī Shen Longa, jednak że względu na zbyt wielką moc fuzja skraca się z 30 do 10 minut.

Gogeta Blue twarz

Super Saiyanin Blue Edytuj

Zyskał jasnoniebieską aurę oraz sterczące włosy, tęczówki i źrenice w tym samym kolorze. Wojownik wyzwolił moc nieporównywalnie większą od swojego bazowego stadium czy formy Super Saiyanina. Z łatwością radził sobie z Brollym w formie Legendarnego Super Saiyanina.

Techniki Edytuj

Pojedynki Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

  • Gogeta (Gruby Gogeta) kontra Janemba (Super Janemba).
  • Gogeta (Super Saiyanin) kontra Janemba (Super Janemba).

Dragon Ball GT Edytuj

  • Gogeta (Super Saiyanin 4) kontra Īshinron.

Dragon Ball Super Edytuj

  • Gogeta (Bazowa forma/Super Saiyanin/Super Saiyanin Blue) kontra Brolly (Super Saiyanin/Legendarny Super Saiyanin).

Siła Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Status z serii Dragon Ball GT.
  2. Informacja z drugiego numeru Weekly Shonen Jump 2019 Weekly Shonen Jump 2019.