FANDOM

Genki-Dama (jap. 元気玉 [Genki Dama], pl. w anime Kula Vigoru, Kula Dendi[potrzebne źródło], Kula Życia[potrzebne źródło], pl. w mandze ?, fr. Genki Dama, ang. Spirit Bomb) – opracowana przez Kaiō Strefy Północnej najsilniejsza kikōha w całej serii.

Wojownik używający tej techniki kumuluje w jednym punkcie siły witalne żywych organizmów, to znaczy: roślin, zwierząt, ludzi i innych mikroorganizmów, które znajdują się w jego otoczeniu[3], formując ogromną sferę ki, którą następnie rzuca w wybrany przez siebie cel.

Stosowanie i zagrożeniaEdytuj

Używano jej na kilka sposobów:
1. Podczas gromadzenia ki wojownik musi się skupić i unieść ręce w górę (dzięki czemu odsłania się i jest podatny na ataki przeciwnika)[4]. Z zebranej ki wojownik tworzy nad sobą kulę mocy i wykonuje atak, rzucając nią w oponenta.
2. Użytkownik zbiera energię w prawej dłoni, po czym wyrzuca kulę z niej powstałą w cel[5].

3. Wojownik formuje energię w broń (np. miecz), po czym za jego pomocą atakuje wroga. W ten sposób użył jej Trunks z przyszłości, który uformował z energii ostrze dla swojego złamanego miecza i zaatakował nim Scalonego Zamasu przebijając, a następnie przecinając go na pół niszcząc w ten sposób ciało Kaioshina.

Technika ta jest bardzo niebezpieczna, bowiem nieumiejętne zastosowana, może zniszczyć konstruktora, a nawet całą planetę, na której użytkownik się znajduje. Atak dziewięciokrotnie użyty przez Son Gokū, w tym także raz pośrednio przez Kulilina, gdy wycieńczony walką z Vegetą Son, przekazał Genki-Damę przyjacielowi. W Dragon Ball Super użył jej też Trunks z przyszłości, który po zebraniu energii od ocalałych Ziemian i przyjaciół uformował z niej ostrze dla swojego miecza i zaatakował tak Scalonego Zamasu niszcząc jego ciało.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W walce z Vegetą posłużył się Genki-Damą skumulowaną przez Gokū.
  2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Może to być obręb jednej planety, układu planetarnego, galaktyki, a nawet całego wszechświata.
  4. Forma Genki-Damy pokazana w walce z Freezerem na Namek.
  5. Taką wersję Genki-Damy zaprezentował Gokū podczas treningu na planecie Kaiō.