FANDOM

Genki-Dama (jap. 元気玉 [Genki Dama], pl. w anime Kula Vigoru, Kula Dendi[potrzebne źródło], Kula Życia[potrzebne źródło], pl. w mandze ?, fr. Genki Dama, ang. Spirit Bomb) – opracowana przez Kaiō Strefy Północnej najsilniejsza kikōha w całej serii.

Opis i użycie Edytuj

Jest to niebieska kula, która zwiększa się wraz z zdobytą energią. Ma niewyobrażaną siłę.

Wojownik używający tej techniki kumuluje w jednym punkcie siły witalne żywych organizmów, to znaczy: roślin, zwierząt, ludzi i innych mikroorganizmów, które znajdują się w jego otoczeniu[3], formując ogromną sferę ki, którą następnie rzuca w wybrany przez siebie cel.

Stosowanie i zagrożeniaEdytuj

Używano jej na kilka sposobów:
1. Podczas gromadzenia ki wojownik musi się skupić i unieść ręce w górę (dzięki czemu odsłania się i jest podatny na ataki przeciwnika)[4]. Z zebranej ki wojownik tworzy nad sobą kulę mocy i wykonuje atak, rzucając nią w oponenta.
2. Użytkownik zbiera energię w prawej dłoni, po czym wyrzuca kulę z niej powstałą w cel[5].

3. Wojownik formuje energię w broń (np. miecz), po czym za jego pomocą atakuje wroga. W ten sposób użył jej Trunks z przyszłości, który uformował z energii ostrze dla swojego złamanego miecza i zaatakował nim Scalonego Zamasu przebijając, a następnie przecinając go na pół niszcząc w ten sposób ciało Kaioshina.

Technika ta jest bardzo niebezpieczna, bowiem nieumiejętne zastosowana, może zniszczyć konstruktora, a nawet całą planetę, na której użytkownik się znajduje. Atak dziewięciokrotnie użyty przez Son Gokū, w tym także raz pośrednio przez Kulilina, gdy wycieńczony walką z Vegetą Son, przekazał Genki-Damę przyjacielowi. W Dragon Ball Super użył jej też Trunks z przyszłości, który po zebraniu energii od ocalałych Ziemian i przyjaciół uformował z niej ostrze dla swojego miecza i zaatakował tak Scalonego Zamasu niszcząc jego ciało.

Przebieg Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

  1. Son Gokū użył po raz pierwszy tej techniki w trakcie treningu u Północnego Kaiō.
  2. Kolejny raz użył jej Son Gokū przeciw Doktorowi Wirō.
  3. Son Gokū użył tej techniki w walce z Tullecem.
  4. Son Gokū użył tej techniki podczas pojedynku ze Slugiem.
  5. Kurilín użył tej techniki ze starciu z Vegetą.
  6. Son Gokū użył tej techniki w bitwie z Freezerem.
  7. Son Gokū użył tej techniki by zabić Super sztucznego człowieka numer 13.
  8. Son Gokū użył tej techniki na Czystego Majina Bū.

Dragon Ball GT Edytuj

  1. Son Gokū użył tej techniki by wysłać Yī Xīng Lóng'a w Zaświaty.

Dragon Ball Super Edytuj

  1. Trunks z przyszłości użył tej techniki w celu zabicia Scalonego Zamasu.
  2. Son Gokū użył tej techniki na Szarego Jirena.

Wady i zalety Edytuj

Wady Edytuj

  • Długi czas oczekiwania.

Zalety Edytuj

  • Niewyrażalna siła.

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W walce z Vegetą posłużył się Genki-Damą skumulowaną przez Gokū.
  2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Może to być obręb jednej planety, układu planetarnego, galaktyki, a nawet całego wszechświata.
  4. Forma Genki-Damy pokazana w walce z Freezerem na Namek.
  5. Taką wersję Genki-Damy zaprezentował Gokū podczas treningu na planecie Kaiō.