Wikia

Dragon Ball Wiki

Generał Blue

816stron na
tej wiki
Dyskusja1
Generał Blue
Niebieski.png

ブルー将軍
Burū Shōgun
Imię w anime Generał Niebieski
Imię w mandze Generał Niebieski
Inne imiona General Blue
Płeć Mężczyzna
Występuje LogoDB.png
Rasa Ziemianin
Data urodzin Rok 722
Zginął 1. Zabił go Tao Pie Pie.
2. W filmie czwartym DB zabił go Tao Pie Pie.
3. W DBGT zabiła go Pan.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Piekło
Największa siła ciosu 110 [J]
Głos Toshio Furukawa
Waga 69 kg
Wzrost 181 cm
Pokrewieństwa
  • Red (dowódca)
  • Generał Blue (jap. ブルー将軍 [Burū Shōgun], pl. Generał Niebieski) – jeden z wyższych oficerów Armii Czerwonej wstęgi. Chociaż był bardzo silny, w opinii wielu fanów mógł być odebrany jako gej (co przez inną część fanów odbierane jest jako krzywdzące tą postać). Miał specjalną technikę którą mógł paralizować ludzi, dzięki tej technice Niebieski może pójść do ataku i ich pokonać.

    Gonił Gokū wokół podczas szukania Smoczych Kul. On i wiele innych ludzi uciekli i wrócili do kwatery. Kiedy dotarł do centrali, Generał Czerwony (Red) spojrzał na radar smoka i zobaczył, że Niebieski nie znalazł kuli, wtedy kazał go zabić płatnemu mordercy Kryminatorowi. W 10 filmie kinowym, skazany na śmierć przez egzekucję, wykonaną przez, niektórych z niskich rangą żołnierzy. Miał za zadanie znaleźć Sān Xīng Qiú.

    • Niebieski i Yamcha
    • Blue w wodzie
    • general blue
    • BlueKame
    • General Blue - Dragon Ball - Path to glory
    • Generał NiebieskiPrzejdź do http://images.wikia.com/dragonball/images/7/7a/GeneralBluePathToPower.png

    CiekawostkiEdytuj

    • Generał Niebieski nie lubi wody choć miał bazę nad morzem, skąd jego przydomek niebieski.
    • Generał Niebieski jest człowiekiem, który kocha przyrodę i docenia piękno.
    • Docenia sztukę, jest urodzonym artystą.
    • Generał Niebieski boi się myszy.
    • Generał Niebieski brzydzi się waty cukrowej.
    • Nie wolno było do niego podchodzić od tyłu (możliwe że Akira Toriyama ukrył fakt jego smutnej przeszłości tj. molestowanie przez rodziców, złe dzieciństwo, co odpowiadało by jego anty społecznym skłonnością i wstąpieniu do RED RIBBON).
    • Jedna z barwniejszych postaci Dragon Ball, postać tragiczna.
    • Nie lubił rozwiązłości współczesnych młodych kobiet (sytuacja z Bulmą w jaskini).
    • Epizody na wyspie Dr Slump'a i Arale posiadają dużo nieścisłości, związanye z różnym dubbingiem - we francuskiej, oraz oryginalnej Japońskiej wersji w epizodzie gdzie Obotchaman naprawia Niebieskiemu samochód, ten patrzy się na niego jak na obiekt pożądania (pomimo że to mały chłopiec - można wywnioskowac skłonności pedofilskie, które prawdopodobnie Niebieski przejął po złym dzieciństwie i domniemanym molestowaniu jego postaci). Natomiast w oryginalnym Dubbingu Obotchoman jest wzięty za zaginionego brata Niebieskiego - Samuela.
    • Pojawia się także w najdłuższym filmie pełnometrażowym "Dragon Ball: The Path to Power".

    TechnikaEdytuj

    Technika Paraliżu stosowana przez Generała Niebieskiego (prawdopodobnie wyuczona w klasztorze, o czym świadczy sposób bycia Niebieskiego  dużo wcześniej przed wstąpieniem do RED RIBBON) ubezwłasnowolniała ofiarę, dzięki czemu Niebieski łatwo mógł wygrać walkę. Niebieski mógł także zaczarowywać przedmioty, np linę. Wykorzystał to do związania Bulmy, Kurilína, Sona i Mutena Rōshiego by zdobyć smocze kule z Kame House, po zabraniu smoczych kul pozostawił bombę, która miała zabić ich wszystkich, jednak uratowali się z pomocą Lunch, która wróciła i przecięła więzy Son Gokū - a ten w ostatniej sekundzie wyrzucił bombę w powietrze.

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki