Fandom

Dragon Ball Wiki

Fuzja

1263strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij

Fuzja
Fusiondance.jpg
フュージョン
Fyūjon
Nazwa w mandze ?
Nazwa w anime
  • Scalenie[1]
  • Zespolenie[2]
  • Fuzja[2]
  • Twórca Metamorianie
    Debiut w mandze DB, rozdział #469
    Debiut w anime DBZ, odcinek #240
    Użytkownicy
  • Gokū
  • Goten
  • Trunks
  • Vegeta
  • Ile razy była używana i kiedy Technika używana była bardzo wiele razy, np. podczas pojedynków z i z Janembą.
    Używana w LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Tłumaczenie nazwy „フュージョン, fyūjon” pochodzi od angielskiego „fusion”, czyli „fuzja”, „połączenie”.

    Fuzja (jap. フュージョン [Fyūjon], pl. w anime Scalenie[1], Zespolenie[2], Fuzja[2], pl. w mandze ?, fr. La danse de la fusion, ang. Fusion Dance) – technika umożliwiająca połączenie się dwóch wojowników w jedną postać poprzez wykonanie specjalnego tańca.

    Bazą fuzji jest obustronnej symetria wojowników, którzy chcą się zespolić. Zarówno ich powierzchowność, ruchy, jak i ki muszą być identyczne. Drobny błąd powoduje stworzenie niedoskonałej, nie zdolnej do walki postaci. Po upływie czasu fuzji, tj. albo po około 30 minutach, albo po zużyciu zapasów ki, ponowne scalenie tą techniką można przeprowadzić dopiero po odczekaniu kolejnych 60 minut.

    Wymagania Edytuj

    Części składowe fuzji, to jest osobnicy chcący się scalić, muszą:

    1. przynależeć do tej samej rasy[3], to znaczy, że Saiyanin nie mógłby się scalić z Ziemianinem, a nawet z pół-Saiyaninem,
    2. być podobnej postury: wzrost, budowa ciała,
    3. utrzymać podobny, niemal równy poziom mocy.

    Przebieg tańcaEdytuj

    1. Wojownicy stają w określonej odległości.
    2. Każdy z nich unosi obie ręce prostopadle do ciała, zewnętrznie do partnera.
    3. Wykonują kilka małych kroków w kierunku partnera, wciąż stojąc bokiem, równocześnie przekręcając ramiona do wewnętrznej strony. Stopy są ułożone na zewnątrz, a z ust wydobywa się okrzyk „Fusion-Ha!” (jap. フュージョン ・ ハー, [Fyūjon hā]).
    4. Gdy już użytkownicy znajdą się obok siebie, znowu przekręcają ręce na wewnętrzną stronę, a zewnętrzną nogę zginają w stronę partnera (w przypadku SSJ4 ogony są uniesione w górę).
    5. Unoszą obie ręce do góry z wyprostowanymi kciukami i pochylają się w stronę partnera. Wewnętrzna noga jest lekko ugięta, a zewnętrzna wyprostowana (ogon jest lekko ugięty w stronę partnera).
    6. Ostatni punkt to połączenie palców wskazujących.

    Efekt Edytuj

    Powstała postać posiada siłę zwielokrotnioną nawet setki razy (Gotenks w podstawowej formie przypominał siłą Vegetę SSJ2), ponieważ są one do siebie dodawane, zna wszystkie techniki części składowych, może je także łączyć. Wygląd i charakter jest mieszany, jednak mogą dominować cechy któregoś z wojowników. W przypadku, gdy taniec zostanie źle wykonany, postać powstaje w formie zdeformowanej – otyłej lub wychudzonej – w której to nie jest zdolna do walki.

    Postacie powstałe w wyniku zastosowania fuzjiEdytuj

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
    2. 2,0 2,1 2,2 2,3 W wersji Dragon Ball Z: Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta przygotowanej przez studio Master Film.
    3. Wyjątek i prawdopodobnie błąd stanowi 266 odcinek DBZ. Podówczas Son Gokū – Saiyanin czystej krwi – chciał się scalić z Gohanem – pół-Saiyaninem, pół-Ziemianinem. Nie doszło jednak nawet do próby tego typu połączenia, ponieważ Rō Kaiōshin zaproponował fuzję potarami.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki