FANDOM

Frost
Frost, infoboks (DBS, odc. 033)
フロスト
Furosuto
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Brak polskiej wersji.
Inne imiona Freezer z Szóstego Wszechświata
Płeć Obojnak[1]
Debiut w mandze DBS, rozdział #007
Debiut w anime DBS, odcinek #031[2]
Występuje Dragon Ball Super Logo
Rasa Changeling
Zginął Rok 780 (wymazany przez Zenō)
Pochodzenie Szósty Wszechświat
Miejsce zamieszkania Szósty Wszechświat
Poziom bojowy Nieznana
Głos Ryūsei Nakao
Znaczenie imienia „Frost” to po angielsku „mróz”, „szron”.
Pokrewieństwa
  • Champa (pan)
  • Vados (pani)
  • Frost (jap. フロスト [Furosuto])Changeling, uważany za filantropa bezwzględny mafiozo-przedsiębiorca, uczestnik Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia.

    Osobowość i biografiaEdytuj

    Frost udaje bohatera, który kładzie kres wojnom w Szóstym Wszechświecie, w rzeczywistości jednak sam rozpoczyna konflikty, następnie je tłumi, potajemnie przejmując kontrolę nad walczącymi planetami, skupując za bezcen wyjałowione walką ziemie. Nabyte posiadłości następnie odrestaurowuje i odsprzedaje z zyskiem. Jest podstępny i dwulicowy, udaje miłego i pokornego, naprawdę jest bezwzględny. Oszukuje, kradnie, myśli tylko o swoich korzyściach.

    WyglądEdytuj

    Wojownik posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla swojej rasy, ma szare nogi, fioletowe ręce i twarz tego samego koloru oraz błękitny pancerz.

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Saga Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów ZniszczeniaEdytuj

    Kompletując zawodników, którzy wezmą udział w Selekcyjnym Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia, Vados rekrutuje Frosta do zespołu Champy, drużyny mającej reprezentować Szósty Wszechświat. Changelingowi przychodzi zmierzyć się z Son Gokū. Pokonuje Saiyanina przy pomocy ukrytej w nadgarstku igły z jadem. Jad czasowo paraliżuje Gokū, dzięki czemu Frost wyrzuca przeciwnika za ring. Następnie Changeling pomaga Sonowi wstać, kreując się na cnotliwego bohatera, który nie łączy walk turniejowych z osobistymi animozjami. Następnie kosmita walczy z Piccolo, którego pokonuje w ten sam sposób. Demaskuje go Jaco. Vegeta domaga się zmiany regulaminu, by móc z nim walczyć. Dochodzi do kolejnego pojedynku. Dumny Saiyanin unika jego ataków i wyrzuca Changelinga poza ring. Frost próbuje ukraść nagrody, jakie Vados obiecała zwycięzcy turnieju, ale zostaje ciężko raniony przez Hita i traci przytomność. Jego ciało zostaje posadzone na ławce wraz z resztą drużyny. Wojownik nie odzyskuje świadomości. Po pojawieniu się Zenō nie odzyskuje przytomności i zostaje zabrany do domu przez resztę wojowników.

    Póżniej widz dowiaduje się, że Frost jest poszukiwany w 6 wszechświecie i jednym z tropiących go jest Cabba.

    Saga Przetrwania Wszechświata Edytuj

    Frost ukrywający się w 6 wszechświecie spotyka Hita. Przekonany, że ten chce go zabić atakuje go w obronie własnej, jednak ten unika jego ataków. Uświadamia go, że nie przyszedł w celu zabicia go, lecz do zwerbowania go do kolejnego turnieju. Zaznacza też, że jeżeli się zgodzi to Champa daruje mu jego oszustwa dokonane na turnieju pomiędzy 6 i 7 wszechświatem, a jeżeli nie to zostanie zabity. Frost przyjmuje ofertę będąc zadowolony z kolejnej szansy. Hit ponadto komplementuje jego postęp i stwierdza, że zmusił go do pewnego wysiłku kiedy go zaatakował. Changeling ponadto usuwa zatrute igły wiedząc, że będą zakazane na turnieju i odchodzi razem z towarzyszem.

    Po przybyciu na turniej niemal odrazu zapoznaje się z Freezerem i dwójka Changelingów postanawia współpracować. Chwilę po starcie turnieju Frost eliminuje nieznanego przeciwnika. Później wyrzuca za ring Krilana, który świętuje pokonanie przeciwnika i ucieka za pomocą zasłony dymnej nie dając Androidowi Numer 18 szansy na reakcję. W późniejszym etapie przypomina sobie o rozmowie z Champą przed turniejem, na której przysięgał mu, że nie będzie oszukiwał, a także poniży i wyeliminuje siódmy wszechświat. Celem jego ataku staje się Genialny Żółw, którego bardzo łatwo nokautuje. Ten próbuje go pokonać Mafūbą, lecz ostatecznie nie trafia do pojemnika i pada zmęczony. Frost widząc tę technikę zachowuje sobie buteleczkę, w której miał być zamknięty. Na pomoc Żółwiowi przybywa Vegeta, a Frostowi do pomocy przybywa Magetta. Dwójka walczy z Vegetą. Genialny Żółw chce mu pomóc, więc używa po raz ostatni Mafuby chcąc zapieczętować Metalmana. Frost czekał na tę okazję i przejmuje Mafubę kierując ją w Vegete. Mistrz usiłuje powstrzymać go przed zapieczętowaniem Saiyanina niszcząc butelkę, ale Frost ma przy sobie drugą, w której miał zostać zamknięty. W ten sposób pieczętuje Księcia Sayian. Genialny Żółw chce naprawić swój błąd więc posyła mały pocisk Ki w celu zniszczenia buteleczki, ale Changeling unika ataku. Mistrz jednak kieruje swój atak z powrotem i udaje mu się zniszczyć pojemnik, dzięki czemu Książe się wydostaje. Zdenerwowany rozwojem sytuacji zmienia się w SSJB i niszczy słuchawki na uszach Magetty po czym go obraża i załamanego Metalmana wyrzuca za ring. Frost ponownie ucieka za pomocą zasłony dymnej.

    Później przybywa do Frezera, który zdążył już ciężko zranić i wyrzucić za ring Jimeza i obaj ujawniają swoją współpracę przed Son Gohanem. Frost chce aby Frezer udowodnił swoją lojalność, więc ten atakuje syna Goku. Po chwili walki nokautuje go w swojej złotej formie i wraca do Changelinga z 6 wszechświata. Ten jest zaskoczony złotą formą, na co Frezer odpowiada mu, że jak potrenuje to może ją kiedyś osiągnąć. Wraca do swojej czwartej formy i pokazuje mu 100% mocy twierdząc, że to powinno być w jego zasięgu. Frost także się zamienia w tę formę. Frezer opowiada mu o tej formie i jej wadach, następnie stwierdza, że nie powinien nikomu ufać i znienacka strzela w niego atakiem Ki wyrzucając go za ring, a następnie ujawnia wyeliminowanemu zawodnikowi, że nie jest warty by tworzyć z nim sojusz oraz jego walka z Son Gohanem była udawana by uśpić jego czujność. Zdenerwowany i oszukany Frost chce strzelić do Frezera z ataku Ki, lecz zostaje wymazany przez Zeno, który mówi, że nie wolno atakować z trybun i ostrzega Champe, że za kolejnym razem zniszczy cały szósty wszechświat. W ten sposób kończy się żywot Changelinga z Szóstego Wszechświata.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W wywiadzie z Akirą Toriyamą załączonym w marcowym wydaniu Saikyō Jumpa z 2013 roku przeprowadzonym przez Naho Ōishi autor Smoczych Kul ujawnił, że rasa Freezera to tak naprawdę nienaturalnie powstała grupa mutantów. Podkreślił także, że Cold Daiō zrodził się z jednego rodzica - ojca, tak samo on zrodził Freezera. Informacja sugeruje, że wśród tego rodu występują tylko przedstawiciele jednej płci, tzn. obojnaczej o cechach męskich.
    2. Frost pojawia się w zapowiedzi następnego odcinka.