FANDOM

Final Flash
Final FLash (7).JPG
ファイナルフラッシュ
Fainaru furasshu
Nazwa w mandze ?
Nazwa w anime Ostateczny Błysk
Twórca Vegeta
Debiut w mandze DB, rozdział #?
Debiut w anime DBZ, odcinek #162
Użytkownicy
  • Vegeta
  • Vegetto
  • Majin Bū
  • Gogeta
  • Baby Vegeta
  • Trunks z przyszłości
  • Ile razy była używana i kiedy Bardzo wiele razy, np. podczas walki Vegety z Cellem.
    Używana w LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
    Tłumaczenie nazwy "Final Flash", to po angielsku "ostateczny błysk".

    Final Flash (jap. ファイナルフラッシュ [Fainaru furasshu], pl. w anime Ostateczny Błysk, pl. w mandze ?, fr. ?, ang. ?) – druga[1] spośród opartych na pociskach energetycznych najsilniejsza technika Vegety. W Dragon Ball Super tego ataku używa też Trunks z przyszłości, nie jest jednak pewne, czy nauczył się jej od ojca, czy sam.

    Informacje Edytuj

    Książę Saiyan opracował ją trenując w Komnacie Ducha i Czasu przed walką z Cellem wraz z Trunksem. Jest niezwykle skuteczna, a jej moc wysoce destruktywna. Vegeta zdołał nią spalić rękę Cellowi w formie doskonałej, a w Dragon Ball Super w trakcie walk pokazowych przed Turniejem Mocy Książę Saiyan użył jej do walki z Magettą jednak ten zdołał przetrzymać niszczący atak.

    Przebieg i działanie Edytuj

    Aby ją zastosować wojownik musi skumulować swoją ki w obu rękach formując Kikohe a następnie, zależnie od pożądanej siły niszczącej, doładowywać ją do momentu aż nie uzna promień za wystarczająco silny wypuszczając kikohę która zmienia się w potężny promień czystej wiązki. Siła doładowanego do maksimum Final Flasha jest tak duża, że promień ma średnicę kilku kilometrów a wypuszczenie go bezpośrednio na lądzie spowoduję "przepalenie się" przez skorupę, kontynenty i morza aż nie opuści atmosfery Ziemi mogąc przelecieć jeszcze kilkaset kilometrów w przestrzeń kosmiczną wybuchając niczym supernowa. W przypadku Vegety (który jest jej najczęstszym użytkownikiem) Final Flash rzadko osiąga moc zdolną do natychmiastowej anihilacji, jednak podczas turnieju pokazowego zdołał zniszczyć całą arenę otoczoną barierą i niemal przejście przez planetę na wylot. Kontrastuje to z sytuacją kiedy Vegeta próbował zniszczyć Cell Juniory "Ostatecznym Błyskiem" wkładając w to o wiele mniej siły niż poprzednim razem walcząc z Cellem. Jednakże było to usprawiedliwione niskimi rezerwami energii, którymi dysponował Książe po wyczerpującej walce.

    Galeria Edytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Final Shine Attack jest na pierwszym miejscu, jednak technika ta zaprezentowana zostaje jedynie w serii Dragon Ball GT.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki