FANDOM

Dragon Ball Z 008 Wielka przemiana przy blasku Księżyca! Tajemnica mocy Gohana
Dragon Ball Z, odcinek 008, tytuł.png
月の輝く夜に大変身!悟飯パワーの秘密
Tsuki no Kagayaku Yoru ni Daihenshin! Gohan Pawā no Himitsu
Seria LogoDBZ.jpg
Saga Saga Saiyan
Numer odcinka DBZ, odcinek #008
Adaptowane rozdziały DB, rozdział #208 i #209
Premiera w Japonii 21.06.1989r.
Poprzedni odcinek Trening Son Gohana
Następny odcinek Robot

Wielka przemiana przy blasku Księżyca! Tajemnica mocy Gohana (jap. 月の輝く夜に大変身! 悟飯パワーの秘密 [Tsuki no Kagayaku Yoru ni Daihenshin! Gohan Pawā no Himitsu], ang. A Great Transformation on a Moonlit Night! The Secret of Gohan's Power) – ósmy odcinek serii Dragon Ball Z.

Opis odcinkaEdytuj

Pierwsza scena pokazuje Son Gohana, który smacznie śpi na skale. Akcja zaraz przenosi się do domu Chichi. Kobieta, nie wiedząc, co dzieje się z jej synem i mężem, jest bardzo zdenerwowana. Ma za złe Son Gokū, że tak długo nie wraca. Kurilín, wykorzystując to, że Gyū Maō śpi, postanawia cichcem wymknąć się z domu, chcąc wrócić do Mutena Rōshiego. Jest z siebie niezadowolony, ponieważ nie przekazał Chichi i jej ojcu smutnych wieści.

Zbliża się ranek, Son Gohan się budzi, zaraz po tym przypomina sobie, że jest na skale z, której nie potrafi zejść. Piccolo, który go obserwuje, wierzy, że prędzej czy później Gohan przełamie się i zejdzie na ziemię.

Kurilín wraca do Żółwiej Chaty i mówi Żółwiemu Pustelnikowi, jak to nie zdołał wykonać powierzonego mu zadania. Mistrz wyraża swoją dezaprobatę, ale przyznaje, że misja nie należała do łatwych. Rōshi postanawia napisać list, Kurilín potakuje.

Chichi i Gyū Maō wyruszają samochodem na wyspę Żółwiego Pustelnika, aby dowiedzieć się, co dzieje się z Gokū i Gohanem.

Yajirobe przybywa.png

Yajirobē przybywa na wyspę Mutena Rōshiego

Akcja wraca do Żółwiej Chaty, gdzie Bulma naprawia uszkodzony scouter Raditza, postanawia sprawdzić jego działanie. W tym celu mierzy poziom mocy Mutena Rōshiego. Odczyt wynosi 139 [j]. Kurilín chce, aby zmierzyła także jego siłę, scouter wskazuje 206 [j]. Rōshi nie wierzy, że jego uczeń ma lepszy wynik od niego i zarzuca, że miernik źle działa. Aby udowodnić poprawne działanie, Bulma sprawdza siłę Morskiego Żółwia, która okazuje się wynosić 0.001 [j]. Nagle na wyspę przybywa Yajirobē, aby zaprosić Kurilína do treningu, którego podjęcie nakazał Ziemski Bóg. Yajirobē poszukuje również Yǐnchy i Tiānjīnfàna i Jiǎozi. Gość przekazuje również przebywającym na wyspie, by nie wskrzeszali Gokū przez następny rok, umożliwiając my tym samym trening w |Zaświatach. Yajirobē odlatuje. Po chwili przebywający na wsypie zauważają pojazd, który zbliża się w ich kierunku. Okazuje się, że jest są to Chichi i Gyū Maō. Muten Rōshi w końcu wyznaje im to, że Gokū nie żyje. Chichi mdleje.

Son Gohan Ozaru.png

Son Gohan osiąga formę Ōzaru

Tymczasem Son Gohan nadal nie może zejść ze skały, jest tak zdesperowany, że chce prosić o pomoc biegnące obok stado dinozaurów.

Na chwilę akcja przenosi się do Zaświatów, gdzie Gokū wciąż biegnie Drogą Węża.

Zapada zmrok, Gohan budzi się i zauważa wiewiórkę, która zaraz przed nim ucieka do norki, chłopiec rusza za nią, jednak wiewiórka gryzie go w palec i ucieka po półkach skalnych na ziemię. Chłopiec zaczyna wierzyć, że i jemu się uda, jednak wiara utrzymuje się tylko przez chwilę. pół-Saiyanin na chwilę zasypia, lecz znów po chwili się budzi i zauważa księżyc w pełni.
Piccolo niszczy księżyc.png

Piccolo niszczy księżyc

Pod wpływem światła księżyca Gohan zmienia się w Ōzaru. Piccolo, który go obserwował, jest niezwykle zaskoczony. Transformowany chłopiec jest wściekły, zeskakuje ze skały i ją niszczy, zaraz po tym niszczy wszystko wokół siebie. Piccolo orientuje się, że siła Gohana pochodzi od księżyca, postanawia więc go zniszczyć. Chłopiec natychmiast wraca do normalnej formy, Piccolo pozbawia Son Gohana ogona, by uniemożliwić mu ponowną przemianę. Postanawia mu również dać nowe ubranie oraz miecz do obrony, do których stworzenia używa magii. Piccolo odlatuje, aby chłopiec mógł odbyć trening w samotności.

Najważniejsze wydarzeniaEdytuj

  • Ziemski Bóg postanawia wezwać Yǐnchę, Tiānjīnfàna, Jiǎozi, Yajirobē i Kurilína na trening.
  • Chichi dowiaduje się o śmierci męża.
  • Son Gohan po raz pierwszy osiąga formę Ōzaru.
  • Piccolo niszczy księżyc, aby Son Gohan powrócił do normalnej formy.

Najważniejsze postacieEdytuj

  • Son Gohan,
  • Piccolo,
  • Kurilín,
  • Bulma,
  • Muten Rōshi,
  • Chichi,
  • Gyū Maō.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki