Originalna okładka (PS2)

Dragon Ball Z: Sparking! METEOR (jap. ドラゴンボールZスパーキング!メテオ [Doragon Bōru Zetto Supākingu! Meteo], ang. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3) – trójwymiarowa gra kategorii bijatyka, której fabuła osadzona jest w świecie Dragon Ball; kontynuacja Dragon Ball Z: Sparking! oraz Dragon Ball Z: Sparking! NEO.

Sparking! METEOR miała swoją japońską a zarazem światową premierę 4 października 2007 roku. Jednocześnie odbyły się premiery na konsole Play Station 2 oraz Nintendo Wii. Na potrzeby dystrybucji północnoamerykańskiej oraz bazującej na niej europejskiej zmieniono podtytuł z oryginalnego „Sparking! METEOR” na „Budokai Tenkaichi 3”.

W Sparking! METEOR występuje 161 grywalnych postaci; są to zarówno bohaterowie tytułowej serii Dragon Ball Z, jak i Dragon Ball i Dragon Ball GT.

W grze można zapisywać powtórki walk, areny mają różne wersje w zależności, jaką porę dnia ustali gracz. Istnieje możliwość zakupu przedmiotów, zwanych „Z-ITEMS”, dzięki którym postacie mogą zdobywać dodatkowe umiejętności, zmieniać kolor aury, zadawać większą ilość obrażeń i tym podobne.

Tryby rozgrywkiEdytuj

Dragon HistoryEdytuj

Daje możliwość rozegrania fabularnych bitew, zarówno tych znanych z serialu, jak i z filmów kinowych. Dragon History dzieli się na:

  • Sagę Freezera
  • Sagę sztucznych ludzi
  • Sagę Majin Bū
  • Sagę specjalną (jest ona poświęcona filmom kinowym)
  • Sagę Dragon Ball GT
  • Sagę Dragon Ball
  • Sagę "A co, jeśli ?"

Ultimate BattleEdytuj

Wiele rodzajów bitew, za które można otrzymać „Z-Points”, specjalne punkty.

Sim DragonEdytuj

W tym trybie gry celem jest pokonanie siedmiu przeciwników, przy zachowaniu jak największej ilości punktów życia. Ten tryb wprowadza elementy RPG (możliwość treningu, eksplorowania świata).

Mission 100Edytuj

100 specjalnych misji do wykonania przez gracza.

SurvivalEdytuj

Disc FusionEdytuj

(Tryb dostępny tylko na PS2).

Dragon World TourEdytuj

Różne rodzaje turniejów sztuk walki.

  • Tenka-ichi Budōkai
  • Tenka-ichi Dai Budōkai
  • Cell Game
  • Anoyo-ichi Budōkai
  • Yamcha Game

DuelEdytuj

Pojedyncza potyczka z komputerem, innym graczem lub oglądanie walki dwóch komputerów. Dostępne modyfikacje rozgrywki:

  • walka w pojedynkę (jedną postacią)
  • walka drużynowa (kilkoma postaciami)
  • DP (Destroyed Power, rozgrywka drużyną z ograniczoną ilością punktów obrażeń)
  • opcje walki

Dragon Net BattleEdytuj

Tryb dostępny tylko w wersji gry na konsolę Wii. Dostępne modyfikacje:

  • własna walka
  • normalna walka
  • walka ze znajomym
  • walka rankingowa
  • wyświetl ranking
  • nagrywanie walki

Evolution ZEdytuj

Możliwość ulepszania postaci za pomocą wspomnianych „Z-ITEMS”.

  • dostosowywanie postaci
  • sklep z wyposażeniem dla postaci
  • wyjaśnienie, czym jest „Evolution Z”

Ostateczny treningEdytuj

  • trening
  • trening w walce

Centrum informacjiEdytuj

  • Panel wprowadzania haseł  daje możliwość wpisywania kodów postaci.
  • Katalog wojowników – lista postaci zapisana za pomocą Password Input Screen.
  • Replay – powtórki.

Przewodnik po bohaterachEdytuj

Zawiera szczegółowy opis każdej z dostępnych postaci.

Shén LóngEdytuj

Pojawia się, kiedy użytkownik zbierze siedem smoczych kul. Można wezwać smoka, który spełni jedno z dostępnych życzeń.

PostacieEdytuj

W Sparking! METEOR występuje 161 grywalnych postaci, ich wygląd, głos i techniki walki oparte są na serialu. Niektóre postacie mają wersje z początku, ze środka i końca serii Dragon Ball, np. Vegeta, Son Gokū czy Piccolo. Gracz może się transformować w ulepszone formy, tak jak ma to miejsce w serialu, np. Saiyanie może stać się Super Saiyanami.

ListaEdytuj

Oto lista postaci i możliwe transformacje:

Istnieje także możliwość wybrania losowej postaci, jak również postaci zapisanej za pomocą Password Input Screen. W grze pojawiają się też postacie, których nie można kontrolować, np. Yamu, który zostaje przyzwany, kiedy Spopovich używa techniki Majin Bū Resurection.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu