FANDOM

DBZ1.jpg

Plakat

Dragon Ball Z:Return My Gohan!! (Dragon Ball Z: Ora no Gohan o Kaese!! ドラゴンボールZ オラの悟飯を返せッ!!– pierwszy film Dragon Ball Z, pierwotnie nazwany Dragon Ball Z movie.

Premiera filmu miała miejsce 15 lipca 1989 roku. W roku 2005 wydano zremasterowaną wersję filmu pod tytułem Dragon Ball Z: Dead Zone. Film został również wydany w polsce z francuskim dubbingiem i polskim lektorem.

FabułaEdytuj

Film opowiada o złoczyńcy imieniem Garlic Junior, który chce pomścić swego ojca Garlica i odebrać stanowisko Ziemskiemu Bogowi. Garlic Junior postanawia prosić Shenlonga o nieśmiertelność aby nikt nie mógł mu w tym przeszkodzić, wysyła więc swych wojowników aby zeebrali smocze kule, jedną z nich posiada Son Gohan, słudzy Garlica Juniora, porywają więc go aby mu ją odebrać. Gdy Garlic Junior zdobywa wszystkie kule, prosi Shenlonga o nieśmiertelność. Goku musi połączyć siły z swym wrogiem Piccolo aby uratować świat, później na pomoć przybywa również Kulilin.

Ziemski Bóg wie, że Garlic Junior, chce dokonać na nim zemsty, postanawia więc go powsztrzymać przybywa więc aby się znim skonfrontować. Jednak nie jest w stanie go pokonać, Kami ostatkiem sił próbuje poświęcić swe życie aby zabić swego wroga, jednak Piccolo i Goku przybywają mu z pomocą od razu atakując Garlica Juniora. Początkowo Garlic Junior ma nad nimi przewagę jednak nie na długo ponieważ Goku i Piccolo go nokautują. Wściekły Garlic Junior postanawia otworzyć Martwą Strefę, aby uwięzić w niej swych wrogów.

Martwa strefa niemal wciąga Goku i pozostałych wojowników, jednak nagle wściekły Son Gohan tworzy wielką kulę mocy i atakuje nią Garlica Juniora wpychając go wewnątrz Matwej Strefy. Dzięki temu Son Gohan ratuje swych przyjaciół, i Ziemię przed panowaniem złego Garlica Juniora.

PostacieEdytuj

Postacie pozytywneEdytuj

Postacie negatywneEdytuj

Pozostałe postacieEdytuj

WalkiEdytuj

  • Piccolo vs. Ginger, Sansho i Nicky.
  • Chichi vs. Ginger.
  • Goku vs. Ginger, Sansho i Nicky.
  • Kami vs. Garlic Junior.
  • Piccolo vs. Sansho.
  • Goku vs. Ginger i Nicky.
  • Goku i Piccolo vs. Garlic Junior.
  • Goku vs. Piccolo.
  • Son Gohan vs. Garlic Junior.

Zgodność z animeEdytuj

Akcja filmu ma miejsce między ostatnim odcinkiem serii Dragon Ball a pierwszym serii Dragon Ball Z, mimo to Kulilin w pierwszym odcinku serii Dragon Ball Z nie zna jeszcze Son Gohana choć spotkał go podczas filmu, który miał miejsce wcześniej.

UtworyEdytuj

Utwór początkowy

Motyw przewodni

Utwór końcowy

CiekawostkiEdytuj

  • W trzech odcinkach ( 108, 109 i 111 ) serii Dragon Ball Z pojawiają się fragmenty tego filmu.
  • Garlic Junior i jego słudzy próbowali zabić Piccolo i Ziemskiego Boga, ponieważ nie wiedzieli, że w ten sposób Smocze kule stracą swą moc, a przecież potrzebował ich do osiągnięcia nieśmiertelności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki