FANDOM

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Ten artykuł dotyczy komiksu Toyotarō. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
DBS (manga)

Pierwsza strona pierwszego rozdziału mangi

Dragon Ball Super (jap. ドラゴンボール超 [Doragon Bōru Sūpā]) – tworzona przez mangakę Toyotarō adaptacja telewizyjnego serialu Dragon Ball Super. Komiks miał swoją premierę 20 czerwca 2015 na łamach sierpniowego wydania magazynu V-Jump. Rozdziały ukazują się w comiesięcznej serializacji.

FabułaEdytuj

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Dragon Ball Super#Fabuła.

Spis rozdziałów Edytuj

Ark Wojna Bogów Edytuj

  • 001. Proroczy sen Boga Zniszczenia.
  • 002. Gokū pokonany.
  • 003. Gniew Beerusa.
  • 004. Bóg i Bóg.

Ark Szóste Uniwersum Edytuj

  • 005. Beeurs i Champa.
  • 006. Przygotowania do Turnieju.
  • 007. Wojownicy Szóstego Uniwersum.
  • 008. Rozpoczęcie Turnieju!
  • 009. Gokū vs. Botamo.
  • 010. Prawdziwa postać Frosta.
  • 011. Vegeta wchodzi na ring!!
  • 012. Duma Saiyanina.
  • 013. Zwycięskie Uniwersum w końcu wybrane!!

Ark Trunks z przyszłości Edytuj

  • 014. SOS z przyszłości.
  • 015. NADZIEJA!! Znowu.
  • 016. Przeszłość Trunksa z "przyszłości".
  • 017. Kandydat na następnego Kaiōshina Dziesiątego Uniwersum, Zamasu.
  • 018. Prawdziwa tożsamość Gokū Blacka.
  • 019. Następny Zamasu.
  • 020. Plan Zero Ludzi.
  • 021. Ostatnia szansa na NADZIEJĘ.
  • 022. Ostatnia deska ratunku Zamasu.
  • 023. Prawdziwa wartość Potary.
  • 024. Ewolucja Son Gokū.
  • 025. Gokū!? Czy Zamasu!?
  • 026. Decydujące starcie! Żegnaj, Trunks.

Ark przetrwania wszechświata Edytuj

  • 027.

Ciekawostki i rozbieżność między seriąEdytuj

MiesięcznikEdytuj

Niektóre sceny znacznie różnią się od swojego telewizyjnego pierwowzoru. Wydaje się, że Toyotarō ma dużą swobodę w rysowaniu komiksu i jedynie bazuje na scenariuszu Akiry Toriyamy lub też animatorzy serii odbiegają od pomysłu autora.

Przykładowo, kiedy Son Gokū trenuje na swoim polu podczas przerwy w pracy, w serialu nie są pokazani żadni przeciwnicy, komiks natomiast prezentuje wykreowanych wyobraźnią Saiyanina Freezera, Cella i ; w wersji telewizyjnej Beerus niszczy pół pewnej planety, adaptacja mówi o zniszczeniu całej, a przypominający humanoidalne szablozębne modliszki kosmici ją zamieszkujący różnią się od tych z animacji, których aparycja zdaje się mieć więcej z humanoidalnego dzika, również w komiksie ich król próbuje otruć Hakaishina, czego nie ma w anime. Także znana z serialu limuzyna Mistera Satana została zamieniona na futurystyczny latający pojazd.

Już w drugim rozdziale mangi, który streszcza pierwszą walkę Son Gokū i Beerusa, stoczoną w Świecie Północnego Kaiō, debiutują Champa i jego asystentka. Tajemnicza para zdaje się ukrywać swą obecność i unikać bycia zauważonym w Siódmym Wszechświecie przez Beerusa. W serialu nie zostali oni jeszcze przedstawieni[1].

Rozdział specjalnyEdytuj

Z okazji festiwalu Jump Victory Carnival 2015, odbywającego się odpowiednio 18 lipca 2015 w Tokio oraz 25 lipca w Osace, w przygotowanym na tę okazję bonusowym wydaniu Jumpu, a za razem przewodniku po wydarzeniu (jap. ジャンプビクトリーカーニバル公式ガイドブック, Janpu bikutorī kānibaru kōshiki gaidobukku) zamieszczono specjalny minirozdział Dragon Ball Super (jap. ドラゴンボール超特別編, Doragon Bōru Sūpā Tokubetsu-hen).

Toyotarō ukazuje czytelnikowi historię przywrócenia planety Północnego Kaiō po tym, jak została zniszczona przez dokonującego autodestrukcji Cella. Kaiō, chcąc prosić Porungę o nowy dom, zaprasza opiekuna Nameczan Mūriego w Zaświaty, na Drogę Węża. Prosi mędrca o nową, większą planetę, jednak o mniejszej sile przyciągania, wyposażoną w tor wyścigowy. Niespodziewanie zjawia się Son Gokū, który, argumentując, że chce dalej trenować u boga, życzy sobie, aby planeta została odtworzona taką, jak przed zniszczeniem[2]. Smok spełnia prośbę. Gokū wraca na Ziemię, a Mūri na Nową Namek.

Rozdział dodatkowyEdytuj

Z okazji festiwalu Jump Victory Carnival 2016, odbywającego się odpowiednio 30 lipca w Osace oraz 6 sierpnia 2016 w Tokio, w przygotowanym na tę okazję bonusowym wydaniu Jumpu, a za razem przewodniku po wydarzeniu (jap. ジャンプビクトリーカーニバル公式ガイドブック, Janpu bikutorī kānibaru kōshiki gaidobukku) zamieszczono dodatkowy minirozdział Dragon Ball Super (jap. ドラゴンボール超番外編, Doragon Bōru Sūpā Bangai-hen).

Toyotarō ukazuje czytelnikowi historię z przyszłości Trunksa. Son Gokū zmarł na wirus serca, Vegeta, Tiānjīnfàn, Yǐnchá, Jiǎozi i Yajirobē nie żyją, zostali zamordowani przez Siedemnastkę i Osiemnastkę. Piccolo jest na skraju śmierci. Gohan i Bulma postanawiają odnaleźć smocze kule, nim stracą swoją moc z powodu rychłej śmierci Nameczanina. Pilaf, Shāo i Mài, zebrawszy wszystkie siedem, przywódca gangu prosi Shén Lóng'a, by uczynił ich znów młodymi. Życzenie zostaje spełnione, Piccolo umiera, tym samym szansa na ponowne użycie kul przepada.

PrzypisyEdytuj

  1. Status na dzień 14.05.15; po emisji piątego odcinka DBS.
  2. Nie zostaje tutaj wyjaśniony wątek Świata Zachodniego Kaiō, który Północny Kaiō wygrał na mocy zakładu zawartego z Zachodnim Kaiō. Należy jednak podkreślić, że owa historia nie miała miejsca w mandze, a jedynie w anime i nie wiadomo, czy jej fabułę napisał Toriyama, czy scenarzyści serialu DBZ.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki