FANDOM

Zounama sprzymierzeńcem. Moc wąsów (pl. w anime Zounama sprzymierzeńcem) – to ósmy odcinek Sagi podróży kosmicznych i ósmy ogólny odcinek Dragon Ball GT.

Fabuła Edytuj

Zūnama zabiera Trunksa do swojej jaskini. Doma, Gil, Pan i Son Gokū udają się za nimi śledząc ich. Na miejscu Trunks traci perukę i podaje się za Teresę. Mężczyzna podaje Zounamie alkohol, kiedy ten nie chce pić, chłopak polewa nim ciastka i daje je potworowi. Zunama upija się. Na miejsce docierają Pan i reszta. Trunks przebiera się w swoje ciuchy, przyznaje, że jest mężczyzną. Zunama udaje, że wywołuje trzęsienie, ale nie jest stanie określić kiedy ono się kończy. Przyjaciele domyślają się, że on je tylko przewiduje i mówią mu o tym. Nadchodzi trzęsienie ziemi. Drżą nie tylko jego wąsy, ale i całe ciało. Okazuje się, że stwór jest oszustem, który potrafi przepowiadać trzęsienia ziemi i straszy ludzi, żeby robili co chce. Zounama przewiduje wybuch wulkanu. Przyjaciele uciekają tunelami lawowymi przed lawą. Gokū odbija płynący za nimi strumień lawy i niszczy wulkan Kamehame-Hą ratując wioskę. Zounama przeprasza ludzi i w ramach rekompensaty ma informować ich o nadchodzących trzęsieniach. Lēna i Doma zostają razem. Gokū dostaje smoczą kulę, ale odbiera mu ją jeden z mieszkańców. jest to jeden z braci Para Bara, który odlatuje swoim statkiem razem z kulą.

Ważne wydarzenia Edytuj

  • Gokū, Trunks i Pan położyli kres oszustwom Zūnamy.
  • Bon Para ukradł smoczą kulę.

Występowanie Edytuj

Postacie Edytuj

Lokalizacje Edytuj

Objekty Edytuj

Ciekawostka Edytuj

  • W tym odcinku Gokū niszczy wulkan podobnie jak Muten Rōshi, kiedy po raz pierwszy pokazał Kamehame-Ha w Dragon Ball.
  • Ten epizod oparty jest na innym japońskim micie, o Yamata-no-Orochi: ośmiogłowy potworny wąż Yamata-no-Orochi zjadł 7 z ośmiu córek starszej pary. Ostatnia, Kuszinada, miała być następną ofiarą. Bóg Susanowo sprawił, że Orochi wypił drink Sake, który był wystarczająco silny, aby upić węża, a następnie go zabić.
  • Pomimo tego, że Pan jest zawstydzona, widząc nagiego dziadka, nadal pływa razem z nim.

Galeria Edytuj