Fandom

Dragon Ball Wiki

Dragon Ball (manga)

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

LogoDB.png

Dragon Ball (chiń. 龙珠, [Lóng Zhū], jap. ドラゴンボール [Doragon Bōru], pl. Smocze Kule) - japoński komiks stworzony przez Akirę Toriyamę, seria, na bazie której stworzono seriale animowane Dragon Ball, Dragon Ball Z.

Publikacje, wydaniaEdytuj

Manga ukazywała się w tzw. serializacji w tygodniku Shūkan Shōnen Jump od 1984 do 1995 roku. Całość, to jest. 519 rozdziałów zebrano w 42 tomach, zwanych w środowisku japońskim jakoTankōbon. W roku 2004 powstało drugie wydanie (34 tomy nazwane Kanzemban), które posiada nieco zmienione zakończenie.

Pierwsza wersja Dragon BallaEdytuj

Akira Toriyama będąc jeszcze na studiach narysował komiks Dragon Boy. Historia opierała się na szukaniu perłowych kul przez chłopca imieniem Son Gokū. Jest ona luźnym nawiązaniem do chińskiej legendy Podróż na Zachód, opisującej króla Sun Wukonga, małpę o czystym sercu. Przez brak popularności Akira Toriyama został zmuszony do zaprzestania tworzenia tej serii. Po wielkim sukcesie [[Doktor Slump]|Doktora Slumpa], Akira Toriyama przepisał „Dragon Boya”, jako „Dragon Ball”. Wszystkie postacie poza Gokū zostały zmienione. Dragon Ball zyskał niebywałą sławę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki