FANDOM

Dowódca Red (jap. レッド総帥 [Reddo Sōsui], pl. w anime Marszałek Czerwony, pl. w mandze Generał Czerwony, fr. Général Red, ang. Commander Red)Ziemianin, pierwszy dowódca Armii Red Ribbon i jej założyciel.

Jest bardzo niski, jego włosy są rude, cechuje go trudny charakter i kompleks mniejszości. Jest bezwzględnym okrutnikiem i nienawidzi niesubordynacji. Za źle wykonane rozkazy bądź dezercję karze śmiercią. W celu odszukania siedmiu smoczych kul założył armię o typowym, wojskowym charakterze. Większość ludzi, w tym wszyscy jego podwładni oraz główni bohaterowie DB, byli przekonani, że Red zamierza wykorzystać smocze kule do przejęcia kontroli nad światem. Jego prawdziwym planem było jednak poprosić Shen Lónga o to, aby sprawił, że dowódca urośnie. W momencie kiedy Adiutant Black dowiedział się o zamiarach szefa, dał upust złości i strzelił Redowi w głowę, uśmiercając go. Objął rządy nad armią, zmieniając jej nazwę na Armia Black Ribbon.

Red Sosui 2
CommanderRed

PrzypisyEdytuj

  1. Możliwe, że odzyskał życie, gdyż parokrotnie pojawia się w anime już po śmierci. Są to, co prawda, fillerowe wstawki.