FANDOM

Don Kiā (jap. ドン・キアー [Don Kiā], pl. w anime ?, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Don Kia, ang. Don Kee)Imeggianin, tyran Planety Kupców.

Charakter Edytuj

Don Kyā nakłada na wszystko podatki, by tylko gromadzić coraz to większą fortunę. Stosuje bardzo srogą politykę wobec dłużników: jeżeli czynsz za wynajęty przez jego firmę dom nie zostaje uregulowany w terminie, ów dom zostaje odebrany, a lokatorzy wyrzuceni. W jego posiadłościach kumulowana z sekundoym naliczaniem opłata za media dotyczy używania wody, oglądania telewizji, leżenia na łóżku, jedzenia zawartości lodówki itp. Don Kyā odbiera dom mieszkańcom planety Imegga, którzy pomagają Son Gokū, Trunksowi i Pan, ponieważ ci mają zaległości w płaceniu podatków. Wszystko, czego dotknie, chce, by było jego. Nawet kiedy statek Gokū i reszty rozbił się w wyniku uszkodzenia, został zarekwirowany przejęty przez ludzi Dona Kyi.

Dragon Ball GT Edytuj

Saga Podróży Kosmicznych Edytuj

Kiedy Gokū, Pan i Trunks znajdują się w siedzibie Dona Kyi, tyran pragnie ich zabić, Ledgic mówi swemu panu, że chce zmierzy się z Gokū. Ledgic przegrywa i opuszcza odchodząc od Dona Kyę. Po zwycięstwie Gokū, Don Kā zostaje aresztowany i wtrącony do więzienia. Pojawia się jeszcze, kiedy Son Gokū, walcząc z Yī Xīng Lóng'em kumuluje energię do Super Genki-Damy. Siedząc w więzieniu niechętnie przekazuję swą moc.

Ciekawostka Edytuj

  • Don Kyā nosi czerwone kolczyki podobne do potara.

GaleriaEdytuj

Don ki
Donkee
Don Kira sprawdz monitoring