FANDOM

Doktor Whellow
Doktor Whellow (07)
Dr.ウィロー
Dokutā Wirō
Imię w anime Doktor Łiloł
Imię w mandze brak polskiej wersji
Inne imiona Dr. Wheelo
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Najsilniejszy gość na świecie
Debiut w anime Najsilniejszy gość na świecie
Występuje LogoDBZ
Rasa Ziemianin
Zginął 1. Został zabity Genki-Damą Son Gokū.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy nieznana
Głos Kōji Nakata
Znaczenie imienia „ウィロー, Wirō” pochodzi od japońskiego „外郎, uirō”, typu słodkiej ryżowej przekąski o galaretowatej konsystencji. Jest to najprawdopodobniej aluzja do pofałdowanej struktury mózgu, która laikowi wyglądem może przypominać żelka.
Pokrewieństwa
  • Doktor Kōchin (asystent, sługa)
  • Biomani (słudzy)
  • Misokattsun (sługa)
  • Ebifuryā (sługa)
  • Kishīme (sługa)
  • Doktor Whellow (jap. Dr.ウィロー [Dokutā Wirō], pl. w anime Doktor Łiloł, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Le Docteur Willow)ziemski naukowiec, bioinżynier opętany żądzą zdobycia ciała najsilniejszego atlety na Ziemi.

    Doktor Whellow (06) Kōchin i Whellow po ekstrakcji II

    Kōchin wraz z odizolowanym mózgiem Whellowa

    W niewyjaśnionych widzowi Dragon Balla okolicznościach z pomocą swojego sługi i współpracownika Dra Kōchina Whellow zdołał oddzielić swój mózg od ciała i umieścić go w specjalnym pojemniku zapewniającym doktorowi pozornie wieczne życie. W bliżej nieokreślonym czasie, jaki upłynął od ekstrakcji mózgu, naukowiec stał się więźniem własnego laboratorium, które zostało pogrążone pod wielowarstwową pokrywą lodową.

    Dzięki pracy Doktora Kōchina, oddanego asystenta, który to zebrał smocze kule i wypowiedział życzenie przed Shén Lóng'em, po wielu latach Dr. Whellow odzyskuje wolność. Razem układają strategię działania, która ma na celu zdobyć dla doktora nowe ciało oraz zapewnić obydwu naukowcom panowanie nad światem.

    Szacunki doktorów wykazują, że Muten Rōshi jest najsilniejszą istotą stąpającą po Ziemi. Whellow rozkazuje Kōchinowi udać się wraz ze stworzonym przez doktorów oddziałem sztucznych ludzi - Biomanów - do Kame House, skąd ma ów porwać Rōshiego.

    Ten artykuł wymaga rozbudowy. Wiesz, co się dalej działo z Drem Whellowem? Uzupełnij go!

    GlaeriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki