Fandom

Dragon Ball Wiki

Doktor Liczczi

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Doktor Raichī
250px-RaichiGhost.jpg
ドクター・ライチー
Dokutā Raichī
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Nie występuje
Inne imiona Doktor Lychee
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Nie występuje
Debiut w anime Plan Unicestwienia Saiyan
Występuje
LogoDBZ.jpg
Rasa Tsufulianin
Zginął 1. Zginął podczas rebelii Saiyan na Tsufulu.
2. Kilkakrotnie zabili jego widmową postać Wojownicy Z.
Pochodzenie Tsuful
Miejsce zamieszkania Tsuful (dawniej)
Planeta Mroku (dawniej)
Piekło
Poziom bojowy Nieznana
Głos Shinji Ogawa (w pierwowzorze)
Hiroshi Iwasaki (w remake'u)
Znaczenie imienia „Raichī”, istnieją spekulacje, że imię pochodzi od słowa „lychee”, angielskiej nazwy owocu „liczi”.
Pokrewieństwa
  • Hatch Hyack (twór)
  • Doktor Raichī (jap. ドクターライチー [Dokutā Raichī], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze nie wsytępuje)tsufuliański naukowiec i wynalazca, twórca Hatch Hyacka, maszyny przetwarzającej nienawiść na energię.

    FilmyEdytuj

    Doktor Raichī występuje w Planie Unicestwienia Saiyan, pierwszym odcinku specjalnym, wydanym w 1994 roku oraz w remake'u pt. Plan Unicestwienia Super Saiyan z 2010 roku.

    HistoriaEdytuj

    Zbliżenie na głowę Raichīego

    Doktor Raichī skonstruowawszy Hatch Hyacka, umarł podczas pierwszej próby uruchomienia maszyny. W momencie śmierci poprzysiągł zemstę wszystkim Saiyanom. Komputer Hatch Hyacka pobrał DNA naukowca i po latach odtworzył jego ciało w postaci wojownika widmo.

    Odrodzony Raichī osiedlił się na planecie Mroku, znajdującej się „na końcu Północnej Galaktyki” i stworzył tam swoją nową siedzibę. Opracował plan unicestwienia znienawidzonych Saiyan, którzy byli odpowiedzialni za zagładę jego rasy. Prawdopodobnie w celu zwabienia ich do swojej bazy wysłał na Ziemię armię potworów, a wraz z nimi Destron Gas, substancję powodującą destrukcję wszelkiego życia na błękitnej planecie, jednocześnie uniemożliwiającą Wojownikom Z korzystanie z kikōh. Plan Raichīego odnosi sukces, znienawidzeni wrogowie przybywają do jego siedziby. Widmo Raichīego kilkakrotnie ginie w walce z Saiyanami, automatycznie się odradzając. Ostatecznie jednak na powrót łączy się z Hatch Hyackiem i materializuje zgromadzoną energię nienawiści w postaci wojownika. Stwór ginie, a tym samym umiera również odrodzone widmo doktora.

    GaleriaEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki