FANDOM

Doktor Gero (jap. Dr.ゲロ, (人造人間20号) [Dokutā Gero (Jinzōningen Nijū Gō)], pl. w anime Doktor Żiro[1], Doktor Gero[2], pl. w mandze Doktor Żygago, fr. Le Docteur Gero, ang. Dr. Gero) – po zniszczeniu przez Gokū Armii Red Ribbon Dr. Gero poprzysiągł mu zemstę. Ukrył się w górach, a jego mieszkaniem było laboratorium.

Trzy lata po śmierci Freezera ukończył budowę sztucznych ludzi - androidów, które miały za zadanie pokonać Gokū. Pragnąc zapewnić sobie nieśmiertelność Gero zbudował Androida #19 po czym kazał mu wszczepić do swojego organizmu mechaniczne części. W nowej androidalnej formie posiada zdolność absorpcji energii przeciwnika za pomocą dłoni.

Dragon Ball ZEdytuj

Cell SagaEdytuj

Jinzōningen SagaEdytuj

Po przerobieniu siebie do postaci zmodyfikowanego mechanicznie człowieka wraz z swoim osobistym sługą, #19 naciera na pewne ziemskie miasto. Cały atak jest zapoczątkowaniem zemsty na Saiyaninie Gokū. Na miejscu natrafia na armię Wojowników Z, ostrzeżoną wcześniej przez Trunksa. Jego sługa zostaje zabity, a on sam pozbawiony rąk i tym samym możliwości wysysania energii Ki. Doktor wraca do swojego laboratorium, gdzie po krótszym namyśle decyduje się aktywować androidy #17 i #18. Po uruchomieniu jego twory sprzeciwiają się mu i ginie, zabity przez Androida #17.

Dragon Ball GTEdytuj

Sūpā Jinzōningen Jū Nana-go SagaEdytuj

W Dragon Ball GT wraz z Doktorem Myū konstruuje w Piekle potężnego Androida #17, który po połączeniu z ziemskim #17 tworzy Super Androida #17. Podobnie jak w serii Dragon Ball Z Dr. Gero zostaje unicestwiony przez swoje dzieło. Jego dalsze losy nie są znane.

Ciekawostka Edytuj

  • Wnioskując z tego, iż Gero nie został wskrzeszony, a wydostał się z Zaświatów i „powrócił” do świata realnego, a następnie zginął jego dusza przestała istnieć.[3]

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. W Sadze Majin Bū Gokū ostrzegał Vegetę, że gdy powtórnie zginie, to zniknie na dobre.