FANDOM

Dodoria
Minidodoria
ドドリア
Dodoria
Imię w anime
  • ?[1]
  • Dodoria[2]
  • Imię w mandze Dorian
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze DB, rozdział #247
    Debiut w anime DBZ, odcinek #044
    Występuje LogoDBZLogoDBGT
    Rasa Rasa Dodorii
    Zginął 1. Został zabity przez Vegetę.
    2. Uśmiercili go Wojownicy Z w GT.
    Pochodzenie nieznane
    Miejsce zamieszkania Piekło
    Poziom bojowy 21 000 [j[potrzebne źródło]
    Głos
  • Yukitoshi Hori[3]
  • Takashi Nagasako[4]
  • Znaczenie imienia „ドドリア, Dodoria” pochodzi od japońskiego słowa „ドリアン, dorian”, czyli polskiego „durianu”, egzotycznego owocu.
    Pokrewieństwa
  • Freezer (pan)
  • Zarbon (kompan)
  • Apple (sługa)
  • Blueberry (sługa)
  • Raspberry (sługa)
  • Dodoria (jap. ドドリア [Dodoria], pl. w anime ?[1], Dodoria[2], pl. w mandze Dorian, fr. ?, ang. ?) – krępej i niewysokiej postury kosmita, mężczyzna, jedyny znany z imienia przedstawiciel swojej rasy, prawa ręka Freezera.

    Wraz Zarbonem Dodoria stanowi prawą i lewą rękę tyrana Siódmego Wszechświata. Czytelnik smoczych kul pierwszy raz spotyka Dodorię Sadze Freezera, kiedy prowadzi on oblężenie planety Namek. Występuje także w odcinku specjalnym DBZ: Ostateczna bitwa w pojedynkę. Ojciec Son Gokū, Wojownika Z, który wyzwał Freezera, gdzie odpowiada za wykonanie rozkazu zamordowania członków Drużyny Bardocka, a sam Bardock ledwo uchodzi z życiem.

    HistoriaEdytuj

    Dragon Ball ZEdytuj

    Odcinki specjalneEdytuj

    Dragon Ball Z: Ostateczna bitwa w pojedynkę. Ojciec Son Gokū, Wojownika Z, który wyzwał FreezeraEdytuj

    W tym odcinku Dodoria dostaje specjalne polecenie od Freezera: tyran każe mu zabić zespół podkomendnych Bardocka. Kosmita leci w tym celu na planetę Meat, gdzie zastaje Celipę, Toteppo, Pambukina i Tomę, czyli drużynę bez przywódcy (bowiem Bardock leczył podówczas rany po starciu z Kanassjanami. Dodoria wydaje swoim ludziom polecenie zabicia Saiyan, sam również walczy. Cały zespół zostaje zamordowany, po czym na miejsce przybywa Bardock. Jego doprowadzają do stanu krytycznego, ledwie uchodzi z życiem, i wraca na Vegetę. Dodoria wraz z ludźmi, uznawszy zadanie za wykonane, udaje się na planetę Freezer 79.

    Dragon Ball: Episode of BardockEdytuj

    Tutaj Dodoria pojawia się na samym początku, kiedy widzom zostaje przypomniane zniszczenie planety Vegety.

    SerialEdytuj

    Saga Freezera: Podsaga NamekEdytuj

    W serialu widz poznaje Dodorię na planecie Namek, podczas ludobójstwa wykonywanego na Nameczanach. Gohan, widząc okrucieństwo różowego najeźdźcy, ratuje przed śmiercią małego Dendego. Wtedy Dodoria rusza w pościg za obecnymi tam Kulilinem i Gohanem. Goni ich dopóki Kulilin nie oślepia go techniką Taiyō-ken. Napastnik po odzyskaniu wzroku napotyka na Vegetę. Kpi sobie z Księcia Saiyan, twierdząc, że jest słabszy od niego, ale dumny Saiyanin okazuje się być silniejszy od przybocznego Freezera. Dodoria kończy swój żywot zostając zabitym przez Vegetę.

    Dragon Ball GTEdytuj

    Dodoria również występuje w tej serii, kiedy w Sadze Super #17 ucieka z Piekła i sieje zniszczenie na Ziemi. Niedługo po zmartwychwstaniu uśmiercają go Wojownicy Z.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki