FANDOM

Dodoria (jap. ドドリア [Dodoria], pl. w anime ?[1], Dodoria[2], pl. w mandze Dorian, fr. ?, ang. ?) – krępej i niewysokiej postury kosmita, mężczyzna, jedyny znany z imienia przedstawiciel swojej rasy, prawa ręka Freezera.

Wraz Zarbonem Dodoria stanowi prawą i lewą rękę tyrana Siódmego Wszechświata. Czytelnik smoczych kul pierwszy raz spotyka Dodorię Sadze Freezera, kiedy prowadzi on oblężenie planety Namek. Występuje także w odcinku specjalnym DBZ: Ostateczna bitwa w pojedynkę. Ojciec Son Gokū, Wojownika Z, który wyzwał Freezera, gdzie odpowiada za wykonanie rozkazu zamordowania członków Drużyny Bardocka, a sam Bardock ledwo uchodzi z życiem.

HistoriaEdytuj

Dragon Ball ZEdytuj

Odcinki specjalneEdytuj

Dragon Ball Z: Ostateczna bitwa w pojedynkę. Ojciec Son Gokū, Wojownika Z, który wyzwał FreezeraEdytuj

W tym odcinku Dodoria dostaje specjalne polecenie od Freezera: tyran każe mu zabić zespół podkomendnych Bardocka. Kosmita leci w tym celu na planetę Meat, gdzie zastaje Celipę, Toteppo, Pambukina i Tomę, czyli drużynę bez przywódcy (bowiem Bardock leczył podówczas rany po starciu z Kanassjanami. Dodoria wydaje swoim ludziom polecenie zabicia Saiyan, sam również walczy. Cały zespół zostaje zamordowany, po czym na miejsce przybywa Bardock. Jego doprowadzają do stanu krytycznego, ledwie uchodzi z życiem, i wraca na Vegetę. Dodoria wraz z ludźmi, uznawszy zadanie za wykonane, udaje się na planetę Freezer 79.

Dragon Ball: Episode of BardockEdytuj

Tutaj Dodoria pojawia się na samym początku, kiedy widzom zostaje przypomniane zniszczenie planety Vegety.

SerialEdytuj

Saga Freezera: Podsaga NamekEdytuj

W serialu widz poznaje Dodorię na planecie Namek, podczas ludobójstwa wykonywanego na Nameczanach. Gohan, widząc okrucieństwo różowego najeźdźcy, ratuje przed śmiercią małego Dendego. Wtedy Dodoria rusza w pościg za obecnymi tam Kulilinem i Gohanem. Goni ich dopóki Kulilin nie oślepia go techniką Taiyō-ken. Napastnik po odzyskaniu wzroku napotyka na Vegetę. Kpi sobie z Księcia Saiyan, twierdząc, że jest słabszy od niego, ale dumny Saiyanin okazuje się być silniejszy od przybocznego Freezera. Dodoria kończy swój żywot zostając zabitym przez Vegetę.

Dragon Ball GTEdytuj

Dodoria również występuje w tej serii, kiedy w Sadze Super #17 ucieka z Piekła i sieje zniszczenie na Ziemi. Niedługo po zmartwychwstaniu uśmiercają go Wojownicy Z.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj