FANDOM

Dende (Ziemski Bóg)
Dende (2).jpg
デンデ
地球の神様
Dende
Chikyū no Kamisama
Imię w anime
  • Dendi[1]
  • Dende[2]
  • Imię w mandze Dende
    Inne imiona Dende-san
    Płeć Mężczyzna
    Debiut w mandze Rozdział #250 albo #251 (do sprawdzenia)
    Debiut w anime DBZ, odcinek #047
    Występuje LogoDBZ.jpgDragon Ball Super Logo.pngLogoDBGT.png
    Rasa Nameczanin
    Typ Nameczanina Czarodziej, uzdrowiciel.
    Zginął 1. Na Namek zabił go Freezer.

    2. Zginął wraz z wybuchem planety, wywołanego przez Freezera.

    Pochodzenie Namek
    Miejsce zamieszkania Ziemia
    Głos Tomiko Suzuki (jako dziecko)
    Hiro Yūki (jako nastolatek i dorosły)
    Znaczenie imienia „Dende”, pochodzi od japońskich słów „denden-mushi”, które są jednym z określeń stosowanych na „ślimaki”, „chikyū no kamisama” to po japońsku „Bóg Ziemi”.
    Pokrewieństwa
  • Saichōrō (ojciec)
  • Mūri (najstarszy brat)
  • Tsuno (starszy brat)
  • Nail (starszy brat)
  • Cargo (starszy brat)
  • Dende (jap. デンデ, (地球の神様) [Dende, (Chikyū no Kamisama)], pl. w anime Dendi, Wszechmogący, Bóg))Nameczanin, sto ósme i zarazem ostatnie dziecko Najstarszego, Bóg Ziemi.

    Dragon Ball ZEdytuj

    Poznajemy Dendego w Sadze Freezera, gdy Freezer i jego ludzie oblegają jedną z wiosek nameczańskich, gdzie od śmierci z rąk Dodorii wybawia go Gohan. To właśnie on przyprowadza Kulilina i Gohana do Saichōrō. W wyniku zaostrzenia się sytuacji na Namek ginie, zabity przez Freezera. Następnie zostaje ożywiony przez Shen Lónga. W późniejszych sagach (od Cell Saga) pełni bardzo ważne stanowisko, bowiem zastępuje on Wszechmogącego Ziemi po tym, jak ten połączył się z Piccolo. Dende doskonale wywiązuje się z powierzonych mu obowiązków. Za panowania ulepsza smocze kule (mogą spełniać 3 życzenia, krócej trzeba czekać na odzyskanie przez nie mocy po spełnieniu życzenia). Najlepszymi nameczańskimi przyjaciółmi Dendego są jego starsi bracia Cargo i Nail, którzy w anime nie odgrywają znaczących ról.

    Dragon Ball SuperEdytuj

    Dende opowiada Gokū o Uubie i rodzinie C17 oraz zabiera Saiyanina na Wyspę, na której cyborg przebywa.

    Dragon Ball GT Edytuj

    Saga Podróży Kosmicznych Edytuj

    Dende jest świadkiem szkolenia Ūb przez Gokū i jego przemiany w dziecko, przez to, że Pilaf wypowiedział życzenie żeby Gokū był dzieckiem.

    Saga Baby'ego Edytuj

    Zostaje opanowany przez Baby'ego i daje mu 7 smoczych kul, przez co Baby Vegeta tworzy nową planetę Plant. Zostaje oczyszczony z komórek Tsufulianina podczas próby powstrzymania Kaiōbito przed wykradnięciem Świętej Wody ze swojego pałacu. Po odtruciu pomaga oczyścić Ziemian z komórek Baby'ego.

    Zdolności Edytuj

    Dende uzdrawia.jpg

    fale uzdrawiające

    Dende nie umie walczyć, należy do grupy tzw. „uzdrowicieli”, którzy czarują i potrafią leczyć. Ten młody Nameczanin potrafi przywrócić do zdrowia chorego. Wystarczy, aby przyłożył ręce i dany poszkodowany jest już wyleczony.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
    2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki