FANDOM

Dai Kaiōshin (jap. 大界王神 [Dai Kaiōshin], pl. w anime Bóg Bogów, pl. w mandze ?, fr. Le Chef des Dieux, Dai Kaio Shin, ang. Grand Supreme Kai) – najwyższy spośród grona Kaiōshinów, niegdysiejszy pan czterech galaktyk wchodzących w skład Siódmego Wszechświata, zwierzchnik czworga partykularnych Kaiōshinów: Północnego, Południowego, Wschodniego i Zachodniej. Najsilniejszy ze wszystkich członków swojej rasy[2].

Przed Dragon BallemEdytuj

Po śmierci Zachodniej, Północnego i Południowego stanął w obronie świata, stawiając czoło Majin Bū. Demon służący Bibidiemu okazał się jednak silniejszy od boga. Pokonał i wchłonął Dai Kaiōshina. Ostatnim czynem Kaiōshina było uratowanie Wschodniego, który temu właśnie czynowi zawdzięcza swoje życie. Gdy Dai zaatakował magią Majina, rozczepiając go na setki kawałków, ten ostatni zregenerował się i, przybrawszy postać o konsystencji szlamu, pochłonął boga. Dusza Dai Kaiōshina nie umiera, żyje wewnątrz Majin Bū i wywiera nań mniejszy lub większy wpływ, dzięki czemu potwór łagodnieje, przybierając postać infantylnego otyłego dziecka.

CiekawostkaEdytuj

Dai Kaiōshin nigdy nie wydostał się z wnętrza Grubego Majin Bū. Gdy Vegetto oswobodził ofiary Super Bū, Gruby Majin Bū również odzyskał wolność, jednak sam nigdy nie wypuścił ze swojego środka Kaiōshinów Południowego i Dai, których przed laty pochłonął.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Został wchłonięty przez Majin Bū. Patrz tutaj.
  2. Informacja nie bierze pod uwagę Zamasu, byłego Kaiō północy Dziesiątego Wszechświata.