FANDOM

Dābra (jap. >ダーブラ [Dābura], pl. w anime Dābra)demon, makaiō, król Posępnego Świata Demonów, jeden z najsilniejszych przedstawicieli swojej rasy. Starszy brat Towy.

Wiele lat terroryzował Siódmy Wszechświat wraz z czarnoksiężnikiem Babidim, który za pomocą magii podporządkował sobie władcę demonów i wykorzystywał go do własnych celów.

Został zniewolony przez Babidiego, który posłużył się niem do podbicia wszechświata, do którego miało dojść po uwolnieniu . Dābra był przeciwnikiem naprawdę dużego formatu, a jego moc można było przyrównać do idealnej postaci Cella. Ponadto potrafił zmieniać przeciwników w kamień (technika Sekikatsuba). Czar ten był nieodwracalny, dopóki żył ten, który go rzucił. Mimo ogromnej mocy skończył jako czekoladka w brzuchu . Po śmierci niespodziewanie trafił do Nieba, ponieważ stwierdzono, że w Piekle czułby się jak w domu. W Niebie pokazują go, chodzącego razem z Chi-Chi, Bulmą i Videl po łące. Wtedy Dābra wydaje się być kompletnie dobry. Jednak, gdy Smok miał przywrócić życie wszystkim dobrym ludziom zabitych przez Majin Bū, nie został wskrzeszony.

Osobowość Edytuj

Nie znamy osobowości Dābry przed rozpoczęciem serii ani przed zniewoleniem go przez Babidiego. Dābra był niezwykle pewnym siebie demonem, zawsze był w gotowości do walki nawet z bardzo silnymi przeciwnikami takimi jak Gohan. Był bardzo przebiegły i inteligentny. Jednak czasami potrafił zlekceważyć przeciwnika tylko przez jego nie pozorny wygląd jak i zachowanie, tak jak było w walce z Majin Bū. Prawie zawsze miał na twarzy demoniczny uśmiech.

Wygląd Edytuj

Miał jaskrawo czerwoną skórę na czole miał on znak - "M" (oznaczający jego uległość złemu czarnoksiężnikowi Babidiemu). Miał szpiczaste uszy przyciętą hiszpańską bródkę demoniczny uśmiech oraz jaszczurze oczy. Ubierał się w granatowy płaszcz miał białe buty, oraz biało złoty pas. Posiadał małe rogi oraz dużą muskulaturę. Był on bardzo wysoki.