Fandom

Dragon Ball Wiki

Czerwony Shén Lóng

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Czerwony Shen Lóng
Akai shen long.jpg
红龙
(赤いシェンロン)
Hóng Lóng
(Akai Shenron)
Imię w anime Czarodziejski Smok
Imię w mandze Nie występuje
Inne imiona Eternal Dragon
Płeć Mężczyzna
Debiut w mandze Nie występuje
Debiut w anime DBGT, odcinek #01
Występuje LogoDBGT.png
Rasa Zwierzę
Zginął 1 Wraz ze śmiercią Piccolo w sadze Saiyan.
2 W GT, gdy Piccolo ginie wraz z Ziemią.
Pochodzenie Ziemia
Miejsce zamieszkania Ziemia
Głos Kenji Utsumi
Znaczenie imienia "Hóng Lóng" - "hóng" to po chińsku "czerwony", a "lóng" to również po chińsku "smok".
Pokrewieństwa
  • Mega Piccolo (twórca)
  • Shen Lóng (krewny)
  • Czerwony Shen Lóng (chiń. 红龙 [Hóng Lóng], jap. 赤いシェンロン [Akai Shenron], pl. w anime Czarodziejski Smok, pl. w mandze nie występuje, fr. Shenron, ang. Ultimate Shenron) –  jest to pierwszy stworzony na Ziemi magiczny smok. Powstał w czasach, kiedy Ziemski Bóg i Piccolo Daimaō byli jednością, tworząc Mega Piccolo. Wygląda prawie tak samo, jak zwykły Shen Lóng, różnice to jego kolor oraz ilość spełnianych życzeń. Jest on także największy z wszystkich smoków spełniających życzenia. Może on spełnić każde życzenie, w tym nawet kogoś uśmiercić[1], czego nie potrafił żaden inny smok. Niestety spełnienie prośby przez smoka ma swoją cenę, gdyż każde  życzenie jest za razem klątwą - po upływie roku staje się nieodwracalne oraz planeta, na której spełnione zostało życzenie eksploduje również po upływie roku, chyba że zbierze się w ten czas wszystkie smocze kule z czarnymi gwiazdami.

    Warunki spełnienia życzeniaEdytuj

    Aby go przywołać, należy zebrać siedem Smoczych Kul z czarnymi gwiazdami i wypowiedzieć hasło przywołujące, które brzmi „Przybądź Shen Lóng'ie i spełnij me życzenie”.

    Kiedy się pojawiaEdytuj

    Czerwonego Shen Lóng'a widzimy tylko dwa razy i tylko w Dragon Ball GT, kiedy to przywołał go Pilaf, chcąc wypowiedzieć swe życzenie zawładnięcia światem, przy czym jak zwykle przeszkodził mu Son Gokū, bowiem Pilaf nieopacznie wypowiedział życzenie przemiany Saiyanina w dziecko. Drugi raz smok pojawia się podczas sagi Baby'ego. Kiedy to Tsufulianin prosi Shen Lóng'a o odbudowanie domu rodzinnego, planety Tsuful. Rok później Ziemia wybucha, a wraz z nią Piccolo, co doprowadza do tego, że kule z czarnymi gwiazdkami na zawsze przestają istnieć.

    Różnice i porównania między nim a Shen Lóng'emEdytuj

    • Budowa ciała  Shen Lóng i Czerwony Shen Lóng nie różnią się budową i długością ciała, jednak różnica między nimi tkwi w kolorze łusek. Czerwony Shen Lóng jest także największy ze wszystkich Shen Lóngów.
    • Ilość i sposób spełniania życzeń  spełnia jedno życzenie, które jest nieodwracalne po upływie roku, po spełnieniu życzenia nie rozrzuca kul po Ziemi tylko po całym kosmosie, co bardzo utrudnia zadanie ich zdobycia.
    • Wygląd Smoczych Kul  te przyzywające Czerwonego Shen Lóng'a są takie same jak normalne, jednak posiadają czarne gwiazdy.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. Potrzebne źródło.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki