FANDOM

Czerwony Shen Lóng (chiń. 红龙 [Hóng Lóng], jap. 赤いシェンロン [Akai Shenron], pl. w anime Czarodziejski Smok, pl. w mandze nie występuje, fr. Shenron, ang. Ultimate Shenron) –  jest to pierwszy stworzony na Ziemi magiczny smok. Powstał w czasach, kiedy Ziemski Bóg i Piccolo Daimaō byli jednością, tworząc Mega Piccolo. Wygląda prawie tak samo, jak zwykły Shen Lóng, różnice to jego kolor oraz ilość spełnianych życzeń. Jest on także największy z wszystkich smoków spełniających życzenia. Może on spełnić każde życzenie, w tym nawet kogoś uśmiercić[1], czego nie potrafił żaden inny smok. Niestety spełnienie prośby przez smoka ma swoją cenę, gdyż każde  życzenie jest za razem klątwą - po upływie roku staje się nieodwracalne oraz planeta, na której spełnione zostało życzenie eksploduje również po upływie roku, chyba że zbierze się w ten czas wszystkie smocze kule z czarnymi gwiazdami.

Warunki spełnienia życzeniaEdytuj

Aby go przywołać, należy zebrać siedem Smoczych Kul z czarnymi gwiazdami i wypowiedzieć hasło przywołujące, które brzmi „Przybądź Shen Lóng'ie i spełnij me życzenie”.

Kiedy się pojawiaEdytuj

Czerwonego Shen Lóng'a widzimy tylko dwa razy i tylko w Dragon Ball GT, kiedy to przywołał go Pilaf, chcąc wypowiedzieć swe życzenie zawładnięcia światem, przy czym jak zwykle przeszkodził mu Son Gokū, bowiem Pilaf nieopacznie wypowiedział życzenie przemiany Saiyanina w dziecko. Drugi raz smok pojawia się podczas sagi Baby'ego. Kiedy to Tsufulianin prosi Shen Lóng'a o odbudowanie domu rodzinnego, planety Tsuful. Rok później Ziemia wybucha, a wraz z nią Piccolo, co doprowadza do tego, że kule z czarnymi gwiazdkami na zawsze przestają istnieć.

Różnice i porównania między nim a Shen Lóng'emEdytuj

  • Budowa ciała  Shen Lóng i Czerwony Shen Lóng nie różnią się budową i długością ciała, jednak różnica między nimi tkwi w kolorze łusek. Czerwony Shen Lóng jest także największy ze wszystkich Shen Lóngów.
  • Ilość i sposób spełniania życzeń  spełnia jedno życzenie, które jest nieodwracalne po upływie roku, po spełnieniu życzenia nie rozrzuca kul po Ziemi tylko po całym kosmosie, co bardzo utrudnia zadanie ich zdobycia.
  • Wygląd Smoczych Kul  te przyzywające Czerwonego Shen Lóng'a są takie same jak normalne, jednak posiadają czarne gwiazdy.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Potrzebne źródło.