Fandom

Dragon Ball Wiki

Cooler

1276stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cooler
Cooler w formie czwartej.JPG
クウラ
Kūra
Imię w anime Brak polskiej wersji.
Imię w mandze Nie występuje
Płeć Obojnak
Debiut w mandze Nie występuje
Debiut w anime DBZ Film #5
Występuje LogoDBZ.jpgLogoDBGT.png
Rasa Changeling
Zginął 1. Zabił go Son Gokū.
2. W GT zginął z rąk Wojowników Z.
Pochodzenie Cold
Miejsce zamieszkania Piekło
Poziom bojowy nieznana
Głos Ryūsei Nakao
Znaczenie imienia „Cooler” to po angielsku „wentylator” albo „chłodziarka” spożywcza, lub „chłodnica” np. w samochodzie.
Pokrewieństwa
  • Cold Daiō (ojciec)
  • Freezer (młodszy brat)
  • Chilled (krewny)
  • Sauzer (sługa)
  • Dōre (sługa)
  • Neiz (sługa)
  • Cooler (jap. クウラ [Kūra], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze nie występuje, fr. Cooler, ang. Cooler)Changeling, Mutant[1], jeden przywódców Kosmicznej Organizacji Handlu, syn Colda Daiō oraz starszy brat Freezera.

    Jest niezwykle pewnym siebie wojownikiem, dla którego nie liczą się uczucia. W drodze do zdobycia władzy gotowy poświęcić rodzinę czy towarzyszów[potrzebne źródło]. Występuje w piątym i szóstym filmie kinowym Dragon Ball Z. Cooler tak jak Freezer może poddawać się transformacjom zwiększającym jego poziom bojowy. Cooler posiada formę piątą, a więc jedną przemianę więcej niż jego młodszy brat[2]. Widzowi Dragon Balla ukazane zostaję jedynie dwie naturalne postacie Coolera, tj. czwarta i piąta oraz dwie syntetyczne, tj. cyborg i androidy.

    Dragon Ball Z: Zemsta CooleraEdytuj

    Poznajemy go, gdy dryfuje wraz ze swoim Zbrojny Oddziałem na terenie Północnej Galaktyki, będącym na terytorium należącym do jurysdykcji Freezera. Cooler przygląda się dziełu zniszczenia cywilizacji Saiyan.
    Cooler kontra Goku - starcie na Ziemi.jpg

    Cooler kontra Gokū - starcie na Ziemi

    Sensory jego statku namierzają saiyańską kapsułę kosmiczną z niemowlęciem Kakarotto. Gdy Kapitan Sauzer wydaje rozkaz, aby zestrzelić dziecko, Cooler wtrąca się, twierdząc, że to problem jego młodszego brata i rozkazuje załodze skierować statek w miejsce, w którym mają misję podbicia nowych planet.

    Po wielu latach, gdy Cooler dowiedział się o śmierci brata i ojca postanowił zemścić się na Gokū i w tym celu przybył na Ziemię. Często powtarzał, że nie obchodzi go to, że jego brat nie żyje tylko to, że honor rodziny został splamiony. Na miejscu wyzwał obecnych tam Wojowników Z i stoczył z nimi wyjątkowo ciężką walkę. Bijąc się w pierwszej formie przegrywał z Saiyaninem Sonem, lecz po przemianie wynik walki diametralnie się zmienił. Son został poturbowany przez wroga, nie miał z nim szans do czasu, gdy nie zamienił się w SSJ. W walce z obrońcami Ziemi zginęli wszyscy podwładni Coolera, a on ledwo uszedł z życiem pokonany przez Gokū i wysłany w kosmos, następnie częściowo spalony w koronie słonecznej.

    Dragon Ball Z: Powrót CooleraEdytuj

    Cooler kontra Goku.jpg

    Son SSJ kontra Metalowy Cooler - starcie na Namek

    Fragmenty ciała Changelinga - popiersie, trafiają do maszyny zwanej Big Gete Star, a ten opan
    Vegeta vs Cooler.JPG

    Vegeta ratuje Gokū przed uduszeniem z rąk Metalowego Coolera

    owuje ją.
    Głowa Coolera wewnątrz Big Gete Star.jpg

    Głowa Coolera w jąrze Big Gete Star

    Tworzy ona nieskończoność kopi ciała Coolera, tyle że w metalowej zbroi. Cooler wraz z armią swoich kopii i robotów wyrusza na podbój Nowej Namek.
    Cooler 3.png

    Metalowy Cooler

    Z odsieczą Nameczanom przybywa ekspedycja ratunkowa z Ziemi. Saiyanski duet tworzony przez Gokū i Vegetę musi zmierzyć się z armią metalowych Coolerów, co koniec końców doprowadza do przegranej obrońców dobra i ich uwięzienia. Wewnątrz Big Gete Star dwaj Saiyanie służą jako akumulatory zasilające maszynę, lecz energia emanująca z Super Saiyan okazuje się być zbyt duża do przetworzenia i powoduje eksplozję głównego komputera. Wraz z Big Gete Star ginie także Cooler i po tym starciu przenosi się definitywnie do Piekła.

    Dragon Ball Z:Plan Unicestwienia SaiyanEdytuj

    Tullece, Slug, Cooler i Freezer - Ghost Wojownicy.jpg

    Cooler wraz z innymi wojownicy widma

    Ghost Cooler rozmiażdżany Kikohą Goku.jpg

    Cooler rozmiażdżony kikōhą Gokū

    Cooler powraca w swojej czwartej formie jako tzw. wojownik widma, innymi słowy widmo, stworzone przez Hatch Hyack, maszynę imitacji, dziełu tsufuliańskiego naukowca, Dr. Raichiego. Zostaje kilkakrotnie zabity przez Gokū.

    Dragon Ball: Plan Unicestwienia Super SaiyanEdytuj

    W tym remake'u odcinka specjalnego rola Coolera nie różni się praktycznie niczym od tej w pierwowzorze.

    Cooler i Freezer - remake.png

    Cooler wraz z bratem w odświeżonym OVA o likwidacji Saiyan

    Saga Super #17Edytuj

    Cooler, Metallic, Android numer 19, Rildo, Pui Pui, Jeice, Maju Yakon, Ratitz, oraz reporter ZTV.jpg

    Cooler przewodniczący powstaniu piekielnemu w audycji ZTV

    Changeling powrócił do życia wraz z pozostałymi super złoczyńcami dzięki dziurze łączącej dwa światy, stworzonej przez #17 z Ziemi i #17 z Piekła. Wraz z ojcem stanął na czele tej piekielnej rebelii. Został wtedy zabity przez obecnych na Ziemi Wojowników Z.

    Formy CooleraEdytuj

    Forma czwartaEdytuj

    Cooler forma czwarta.jpg

    Czwarta forma Coolera, w takiej przybył na Ziemię

    W tej postaci Changeling jest bardzo podobny do swojego młodszego brata, Freezera, z tym wyjątkiem, że jego masa mięśniowa jest o wiele większa. Ciało jest koloru fioletowego, pokryte w niektórych miejscach białym pancerzem, a na głowie ma ciemnogranatowy owalny punkt.

    Forma piątaEdytuj

    Cooler w piątej formie.jpg

    Piąta i ostatnia forma Coolera

    Jest widoczny znaczny przyrost mięśni, wyrastają kolce na głowie i rękach, a końcówkę ogona pokrywa biały szpiczasty bolec. Twarz tuż po przemianie widoczna lecz przed walką zakryta, prawie całkowicie znika, widnieją tylko czerwone oczy, a usta i nos są zasłonięte. Pancerz na ramionach znacznie się wydłuża, dodatkowo na łokciach i goleniach pojawiają się granatowe owalne punkty podobne do tego na głowie.

    Forma MetalowaEdytuj

    CyborgEdytuj

    Scyborgizowana głowaEdytuj
    Szczątki Coolera.png

    Ocalała scyborgizowana głowa Coolera we wnętrzu Big Gete Star

    Ocalałe kontakt ze Słońcem ciało Coolera zostaje inkorporowany w Big Gete Star, czego rezultatem jest scyborgizowana postać głowy Coolera podłączona do gwiazdy.

    Cyborg OlbrzymEdytuj
    Wielki cyborg Cooler kontra Gokū (3).jpg

    Wielki cyborg Cooler walczy z Gokū

    Przyparty do muru Cooler-oryginał dobudowuje do swojej głowy tułów i odnóża, przybierając tym samym postać olbrzymiego cyborga. Toczy ostatni pojedynek z Gokū i Vegetą.

    AndroidyEdytuj

    Changeling-cyborg tworzy setki swoich kopii-androidów, z których każda reprezentuje jedną wspólną świadomość należącą do prawdziwego Coolera. Androidy wyglądają jaka czwarta forma Coolera, z tym że są wykonane z metalu, a ich moc jest większa od Gokū i Vegety na poziomach SSJ. Kopie mogą odbudowywać zniszczone części ciała.

    ToriyamaDragonBall1.PNG  Więcej w osobnym artykule: Metalowe Coolery.

    GaleriaEdytuj

    PrzypisyEdytuj

    1. W przeprowadzonym przez Ōishi Naho wywiadzie z Akirą Toriyamą załączonym w marcowym wydaniu Saikyō Jumpa z 2013 roku autor Smoczych Kul ujawnił, że rasa Freezera to tak naprawdę nienaturalnie powstała grupa mutantów. Podkreślił także, że Cold Daiō zrodził się z jednego rodzica - ojca, co może sugerować, że wśród tego rodu występują tylko przedstawiciele jednej płci, męskiej. Nie zabrano podówczas głosu w sprawie postaci Coolera, jednak należy uwzględnić, że jako syn Colda Daiō również jest mutantem.
    2. Nie licząc Złotego Freezera.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki