FANDOM

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Commeson[1]
Nadludzka Woda[2]
Commeson pochłania Vegetę (strzeszczenie, DBS, odc. 045).jpg
コメソン[1]
(超人水)[2]
Komeson[1]
(Chōjinsui)[2]
Specjalne właściwości Gdy żywa istota wchodzi w interakcję z tą substancją, zostaje dokładnie zbadana i powstaje jej kopia.
Twórca Potaufeujanie
Miejsce pochodzenia Potaufeu
Użytkownicy Bardzo wielu, Potaufeujanie, kosmici, Gryll, Vegeta.
Pojawia się w Dragon Ball Super Logo.png

Commeson[1], Nadludzka Woda[2] (jap. コメソン[1], 超人水[2], [Komeson[1], Chōjinsui[2]]) – superbroń stworzona przez Potaufeujan, którzy nie radzili sobie z inwazją obcej cywilizacji.

Comeson to fioletowa substancja, która pochłania siłę i wspomnienia istot żywych oraz przejmuje ich kształt, powodując zniknięcie tych osób w ciągu 5 minut od nawiązania kontaktu fizycznego. Strażnikiem Nadludzkiej Wody jest Potage, woda jest ukryta w czajniku w jaskini na planecie Potaufeu. Nadludzka Woda posiada rdzeń, którego zniszczenie ratuje sklonowanych przez nia ludzi.

Przed Dragon BallemEdytuj

Mieszkańcy planety Potaufeu byli atakowani przez innych kosmitów. By się bronić przed najeźdźcami, stworzyli Commeson, broń, która pochłania siłę i wspomnienia przeciwników. Substancja wymknęła się spod kontroli, zaczęła przyjmować kształty zaabsorbowanych osób, które to osoby umierały w niedługim czasie po absorpcji tożsamości. Po przejęciu ciał zła wola i osobowość skopiowanych istot żyją dalej w Nadludzkiej Wodzie, która, nie zaznawszy nasycenia, atakuje i pochłania nowe istnienia, doprowadzając planetę Potaufeu do ruiny. Kosmici, którzy słyszeli o niej, ale nie znali jej właściwości, utożsamiali serum z cudownym napojem, który wzmacnia tężyznę. Owi pozapotaufeuscy kosmici nazwali Commeson nadludzką wodą i tłumnie przybywali, usilnie starając się wykraść tajemny eliksir. Mieszkańcy Potaufeu wchłonęli moc nadludzkiej wody, sami przy tym ginąc. Ocalał jedynie Potage, który przez 100 lat pilnował wody zapieczętowanej w jaskini.

Dragon Ball SuperEdytuj

Potage nosi na szyi klucz do kłódki zabezpieczającej wodę. Sotéjanin Gryll atakuje go, staruszek gubi klucz. Najeźdźca odnajduje ów przedmiot i otwiera zamek. Nadludzka woda pochłania jego i część jego ludzi, reszta ucieka. Commeson przybiera postać gangu Grylla, a oryginalni ludzie Grylla i on sam znikają, tym samym umierając. Commeson walczy z Vegetą. Książę rozbija klony ludzi Grylla na części, które łączą się i pochłaniają Vegetę, tworząc kopię jego ciała i duszy. Klon Vegety oraz klon Grylla odnajdują Potage'a i resztę. Dochodzi do walki pomiędzy Gotenksem a duplikatem Księcia Saiyan, w której klon Vegety, lekceważąc rozkazy klona Grylla i uwalniając się spod jego kontroli, nie pochłania przeciwnika, lecz z nim walczy. Gotensk zostaje pokonany, lecz od śmierci ratuje go Son Gokū, z którym kopia Vegety natychmiast staje do pojedynku. Wytworzone przez Commeson falsyfikaty przejmują nie tylko moc, ale i osobowości, stąd bunt kopii Vegety, która, podobnie jak pierwowzorów, woli walczyć o własnych siłach niźli pochłaniając cudze. Gdy Woda w postaci Grylla atakuje Trunksa, Monaka rozdeptuje jej rdzeń, co umozliwia Goku pokonanie kopii Vegety i uratowanie mu życie. Resztka wody z rozbitym rdzeniem zostaje z powrotem zapieczętowana w czajniku, w skalnym sejfie.

Kopie z CommesonuEdytuj

Ta sekcja dotyczy wojowników-kopii, które wytworzył Commeson. Należy ją rozwinąć.

CiekawostkaEdytuj

  • Motyw kopiowania ciała i wspomnień oraz rozpad oryginalnego ciała pojawił się w książce Inwazja Porywaczy Ciał Jacka Finneya oraz filmach o tym samym tytule z 1956, 1978, 1993, serialu 2005-2006, 2007 roku oraz animowanej parodii z 1992. Najbardziej pasuje do serialu, bo tam również hybrydy zachowywały swoja osobowość.
  • Nazwa prawdopodobnie pochodzi od słów come soon, czyli przyjdę później, pewnie chodzi o to, że zaatakowana osoba znika, a woda wraca jako ona.

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Nazwa nadana przez Potaufeujanin.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Nazwa wymyślona przez nieautochtoniczne dla Potaufeu istoty, które utożsamiały Comesona z potęgą. Rasy te sprawiły, że broń Potaufeunian stała się legendą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki