FANDOM

Cold Daiō (jap. コルド大王 [Korudo Daiō], pl. w anime Generał Kord, pl. w mandze Król Kold, fr. Le Roi Cold, ang. King Cold)Changeling, najprawdopodobniej wnuk Chilleda, ojciec Freezera i Coolera, prezes Kosmicznej Organizacji Handlu.

Dragon Ball ZEdytuj

Po przegranej walce Freezera z Super Saiyaninem, Son Gokū, rozkazał swoim ludziom zebrać szczątki syna i połączyć z mechanicznymi, tworząc androida. Następnie wyruszył razem z nim na Ziemię w poszukiwaniu zemsty. Wylądowawszy na błękitnej planecie, natrafił na świeżo przybyłego z przyszłości Trunksa. Był świadkiem tego, jak jego syn został bez większych problemów pocięty przez złotowłosego wojownika zwykłym mieczem. Widząc niesamowitą siłę wojownika, proponuje mu, aby zajął miejsce Freezy i został spadkobiercą jego imperium. Saiyanin nie zgadza się i zamierza zabić Colda Daiō. Ten nie wyciągnął jednak właściwych wniosków z porażki Freezera i uznał, że całą siłę wojownik zawdzięcza swojemu mieczowi. W konsekwencji sam ginie, przed śmiercią błaga o litość i oferując młodemu półsaiyaninowi wiele różnych planet i układów, ale on nie zgadza się i zabija go. W Sadze Cell Game brał udział w piekielnej rebelii wraz z Freezerem i Cellem, która dzięki Paikuhanowi zakończyła się porażką. Kolejny raz widzimy go gdy w Sadze Majin Bū, będąc nadal Piekle, ogląda na wielkim telebimie walkę Gokū ze Złym Bū, wraz z innymi pokonanymi przez Gokū i jego przyjaciół usilnie kibicuje Demonowi.

Dragon Ball GTEdytuj

Następnie widzimy go w sadze Super #17, gdzie wraz z Coolerem dowodzi wojownikami, którzy wrócili z Piekła. Umiera, zabity przez obecnych Wojowników Z. Więcej już nie występuje.

GaleriaEdytuj